Mafia II [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik zie het eerder als "kijk ons eens edgy doen" zodat ze onderaan bij meta-critic staan en veel clicks krijgen want iedereen heeft het over "die 4 van eurogamer"

nou mission accomplished maar dit heeft niks met game journalistiek te maken

2. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Hetzelfde hier, maar toch denk ik dat Mafia II door de andere opbouw mij wel kan boeien. En natuurlijk de sfeer.

God of War 3 moet dan maar de GOTY worden :)

Een magere 8 :F:
    Sinds wanneer is een 8 mager. Staat voor mij toch gelijk aan een heel degelijke game, misschien niet legendarisch maar dat is ook niet nodig.

3. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ALLE reviewers zeggen dat de game tegenvalt, moet er wel een kern van waarheid inzitten. Die gasten hebben er heus wel wat verstand van hoe een game in elkaar zit.

4. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is al eerder gezegd, je moet Mafia niet vergelijken met GTA, hell, het zijn andere genres. Mafia is niet bedoeld om in de hele wereld te freeroamen en rond te kloten, het is een storydriven game, niets minder.

Als er een topper verwacht wordt komen er altijd 9'ens en 10'en. Ik heb games gezien die erg middelmatig waren (zeg maar 6jesachtig) die 8'en kregen. In de gameindustrie is een 8 eigenlijk een prima game maar niets bijzonders, waar een 9 aangeeft dat het een ijzersterke titel is.

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
  6. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Een must buy voor mij! (oh wacht, ik heb hem al gekocht) Meestal ben ik het niet met de reviews eens, dus nu zal het hopelijk helemaal zo zijn :+

7. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    gekocht of gereserveerd ? :p

8. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ! , dus als "jouw" bronnen een game 8'jes geven ,dan koop je die game niet ??? 8)8)

WTF !!!!

Weet je wat grappig is , toen in 2002 viel Mafia (1) ook niet op en kreeg hij ook lage cijfers !! om uiteindelijk daarnaa een soort culttitel te worden omdat hij onder een select aantal gamers wel gewoon echt werd gewardeerd!

Laatst bewerkt: 24 aug 2010
  9. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
  10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Mass Effect 1 uitspelen en beginnen aan deel 2. Dat zal je GOTY moeten zijn, die van mij wel. _O_

Die mindere reviews boeien me geen reet. Volgens mij komt het er allemaal op neer dat die gasten dachten dat je in UFO's kan vliegen en hoertjes kan bonken. Verwachting was gewoon veel te hoog. Wat ik verwacht, lineaire game, leuk sfeertje, mooi sfeertje en lekker wat rond rijden dat is het.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Mwuaha , hetzelfde cijfer als het origineel.

Dus misschien dan toch maar kopen want het origineel was geweldig (behalve die ene missie in die race auto :+)

Laatst bewerkt: 24 aug 2010
  12. Rick

Rick Extreme gamer

Leuk Bevonden:
    0
  13. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    op forums spreken ze ook van veel bugs en glitches ,

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Ja. Ik bedoel daarmee dat ze Mafia 2 dus hetzelfde cijfer geven. En Mafia 1 was geniaal, dus die 4 zegt niks. ;)

En Fii, Super Mario Galaxy 2 is al GOTY, dus dat kan niet. :+

15. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Tjah, dat had RDR ook, maar daar werd alleen maar om gelachen (toegegeven, het waren grappige glitches).

16. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Gereserveerd. Maar het geld is al van mijn rekening af dus ik vind dat ik hem gekocht heb :+.

Net die review van Eurogamer toch eens een beetje (snel) gelezen, het zijn inderdaad 'goede' punten die ze beschrijven. Geen punten die ik persoonlijk heel erg zal gaan vinden, op het auto-save systeem na... Als je tijdens een missie doodgaat schijn je dus helemaal te respawnen voor de cut-scene... En de A.I. die veeltste lang achter dekking zoekt heb ik in de demo ook al gespot.

Als je zo die paar minpunten leest kan ik best begrijpen dat hij onder het gemiddelde scoort daar. Veel mensen stellen gewoon hoge eisen aan een goede game :).

17. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Heb net de Gamespot review gelezen en dat klinkt weer hardstikke goed. Zij zeggen juist weer dat er genoeg toffe missies vol actie inzitten. Als kritiek zeggen ze dat er te weinig met de gamewereld gedaan is.

The good news is that the missions are generally excellent and emphasize Mafia II's three pillars of gameplay: shooting, hand-to-hand combat, and stealth

Dit is weer minder.....

. It's too bad there are so few opportunities to put your stealth techniques to good use, but it's hard not to appreciate how fully fleshed out this element is. In fact, it's a wonder that all three of these ingredients--the shooting, the melee action, and the stealth--feel absolutely complete and never half-baked.

It's unfortunate that you don't do more of those things in Mafia II. You spend more time driving from one place to the next, often only to trigger a cutscene, rather than to engage in some of these action-packed activities.

Maar krijg nou toch het idee dat sommige reviews wel overdreven negatief zijn, en eurogamer is sowieso een joke, die valt niet serieus te nemen.

Eind van Gamespots review -->

Mafia II is an excellent return of a franchise with great promise. Vito and his associates are memorable characters in a city bursting with subtle visual details and violent undertones. The story pulls no punches, neither glorifying nor demeaning the difficult lives its protagonists lead--just presenting them with brutal honesty and letting you reach your own conclusions. After the 15-or-so hours it might take you to gun through Vito's story, it's hard not to come away with the sense that there should have been more to do in this beautiful city. Yet while you might be disappointed with what Mafia II doesn't do, it's hard to be disappointed by what this excellent game does do: deliver fun shoot-outs and pockets of shocking brutality in a world you're delighted to be a part of.

18. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat wel maar het kunnen er ook lastige zijn he :p

19. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
  20. Modder-Eter

Leuk Bevonden: