Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Ik ga binnenkort een computer kopen. Ik weet nog niet welke. Ik ben alleen bang dat ik niet genoeg geld heb om een computer te kopen die voldoet aan mijn eisen.

Wat is je budget?

450 euro.

Waar wil je de pc hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gamen, office, videobewerking, internet?

Internet, muziek en films downloaden en gamen.

Wat heb je al, en/of wil je hergebruiken?

Niks.

Doordat er aan de lopende band nieuwe modellen verschijnen, en de prijzen van onderdelen met de dag veranderen, heeft het weinig nut om nu een pc samen te stellen die je pas over twee maanden of later wil kopen.

Ik ga hem waarschijnlijk rond 10 september bestellen (week van b-day).

Hebben jullie nog tips?

2. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kun je beter nog even mee wachten, rond die tijd komen veel nieuwe onderdelen uit en zijn er weer veel aanbiedingen etc.

3. stevanov

stevanov Antiheld

Leuk Bevonden:
    0
    Je zou ook kunnen overwegen om zelf een pc te bouwen, heb ik zelf ook gedaan, en ik was een stuk goedkoper uit dan als ik een pc met dezelfde specs in de winkel zou kopen. Maar je moet het wel leuk vinden/kunnen natuurlijk :D

4. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Is dat moeilijk om zoiets te doen? Heb nog nooit een computer in elkaar gezet...

5. stevanov

stevanov Antiheld

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet wel enigszins verstand van zaken hebben ja. Maar als je een beetje technisch aangelegd bent dan moet het geen groot probleem zijn.
    Je besteld alle onderdelen die nodig zijn voor je pc bij een pc bedrijf en zodra je ze binnen hebt moet je een middagje knutselen.
    En dan is het verder nog een kwestie van windows er op zetten.

Ik ben zelf ook geen computer expert maar het ging mij redelijk af. En anders kom je een heel eind met google, of een forum :+

6. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Denk niet dat het iets voor mij is. Ik denk dat het beter is als ik hem gewoon kant en klaar koop :).

7. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Voor 50 euro kan je hem gewoon in elkaar laten zetten.

8. stevanov

stevanov Antiheld

Leuk Bevonden:
    0
    Oja stom, is inderdaad ook een goede oplossing, niet eens aan gedacht 8) dan hoef je alleen maar een pc samen te stellen. Ik denk dat je dan alsnog wel goedkoper uit bent en je weet zeker dat je een pc hebt die aan jouw eisen voldoet :thumbs:

9. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Je moet een beetje logisch denkvermogen hebben zeg maar... Als je iets niet zeker weet, waar moet dit stekkertje in bijvoorbeeld, moet je het ook niet doen :9. Ik heb mensen gezien die ook geen verstand hadden van computers en vervolgens hun vers gekochte hardware om zeep hielpen :+.

@Hierboven

Jah, dat denk ik ook, voor die 50 euro heb je tenminste de garantie dat alles werkt :)

@Nerrion:

Gaat het alleen om de computer of ook om de randapparatuur? Want €450 euro voor een PC + monitor + tobo/muis + speakers is gewoon niet heel erg veel (met jouw eisen). Als je alleen een 'computer' nodig hebt kun je er wel wat van maken :)

Laatst bewerkt: 24 aug 2010
  10. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Maar je moet dus een complete pc hebben?
    Dus inc speakers, beeldscherm, muis/toetsenbord?

Dan wil ik je meteen uit je droom halen, dan ga je niet voor 450 euro een systeem inelkaar zetten waar je fatsoenlijk mee kan gamen.

11. stevanov

stevanov Antiheld

Leuk Bevonden:
    0
    Michien heeft Nerrion hiervoor ook al een pc gehad? in dat geval kan ie wat dingen hergebruiken, zoals bijv monitor en toesenbord enzo. Heb zelf ook mijn monitors hergebruikt, en dvd brander.

12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ;)

En ik vraag het toch ook gewoon voor de zekerheid?

13. stevanov

stevanov Antiheld

Leuk Bevonden:
    0
    Was niet bedoeld als aanval. Heb z'n post niet goed gelezen, stom van me :F:.
    Maar dan geef ik je wel gelijk, voor dat budget kom je niet ver.

14. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Heb al een toetsenbord, en muis. 450 euro is echt alleen voor de pc ;).

15. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Pc + beeldscherm?

16. stevanov

stevanov Antiheld

Leuk Bevonden:
    0
    Op zich is het wel mogelijk, ligt alleen aan de eisen die je aan de pc stelt. Als ik dat weet kan ik wel even kijken of ik iets voor je kan samenstellen.
    (wat voor games moet je er op kunnen spelen, hoe groot moet de harde schijf zijn, bepaalde aansluitingen, aangezien je aan videobewerking doet wil je misch je videocamera kunnen aansluiten ofzo)
    PC+beeldscherm wordt al krapper.

17. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    500 euro voor PC + Monitor. Geen videobewerking, gewoon films downloaden. Games zoals CoD Mw2, Battlefield BC 2.

Ik weet niet hoe groot de hardeschijf moet zijn, weet niet eens hoeveel ik nodig heb, en in welke termen dat gaat. Zover ik weet geen speciale aansluitingen, alleen USB :p.

18. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Uit andere posts (in andere topics :+) heb ik begrepen dat hij vooral CoD:MW2 wil spelen. Nou is dat niet het meest zware spel wat er is, maar stel je bent 100 euro kwijt voor een monitor... Dan heb je nog 'maar' €400 voor de rest. Het is echt heel krap, kun je niet een iets hoger budget krijgen door iets langer te wachten?

Ah, ik was iets te traag zie ik :9

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Voor 100 euro heb je geloof ik hooguit een 19inch monitor.
    Dan houd je 350/400 over voor een pc.
    Voor een heel minimaal systeem kan je uitgaan van:
    Kast: 30/50
    Voeding: ~40
    mobo: ~70
    CPU : ~90
    HDD : ~60
    RAM : ~50/100
    GPU : ~100

Kom je op ongeveer 500 euro uit, daar komt dan minimaal 100 bij voor een monitor dus kom je op 600.
    En dan heb je echt het minimale van het minimale dat je nodig hebt om te gamen, en dan heb je absoluut geen garantie dat je games die over een half jaartje uit zullen komen ook nog kan spelen.

Hier heb je bv een bestbuy gaming systeem van Tweakers: http://tweakers.net/reviews/1732/3/...-juli-2010-budget-en-midrangegamesysteem.html
    Hier en daar kan je dus wat dingen weg laten, goedkoper nemen maar kom je alsnog op 600 euro uit.

Mijn advies is om gewoon nog 100/200 euro door te sparen, hoeveel het ook mag zijn voor een 13 jarige.
    Dat kan je dan in je CPU en GPU steken waardoor je een veel beter gamesysteem heb.

20. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Maar een zooi games verkopen dan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina