Denk t niet, de achterkant is Nederlands, en hij is regio 2, maar het maakt ook niet uit, als ik maar weet dat het aan de DVD ligt. Deze heeft trouwens onder het testbeeld 2006 staan en die van Star Wars die het wel doet 2001. En The Incredibles is ook een oude film, dus dat zal ook 2001 zijn geweest en die werkte ook.
Dit is de ruis die ik soms zie als de blu-ray speler aanstaat en ik switch naar tv en dan weer naar blu-ray of als hij de blu-ray moet laden, soms geeft hij dan dit beeld en dan moet ik switchen van input of de blu-rayspeler opnieuw starten. Lijkt me toch ergens een storing en hopelijk lost dit op door omruilen.
Dit is het testbeeld zoals het niet goed is, maar je ziet nog wel iets van de dropshadow en 3 donkerste blokken, Blu-rayspeler via de receiver naar de tv, met brightness op maximaal:
Dit is zoals het moet zijn, en wat het is als ik de Xbox via de receiver zet of de Blu-rayspeler rechtstreeks op de tv met Brightness op 10/30:
Als het er zo uitziet kun je goed calibreren, dat kan ook wel als het beeld niet is zoals dit, maar dat betekent dat die waarden ook in films etc niet goed worden weergegeven. Zoals gezegd gaf de Blu-Ray speler rechtstreeks op de tv bij de Star Wars DVD met THX-mode een erg mooi beeld met veel diepte en detaillering. (Daarom wil ik mss mn TV en andere apparatuur wel een keer naar Emmeloord brengen voor die 100 euro.) Bij de Cars DVD zag je dus echt helemaal geen dropshadow en ook de 3 donkerste velden helemaal niet.
Mocht het probleem na omruilen nog steeds bestaan, dan moet ik er omheen werken naar een tip van een tweakers forummember, de blu-rayspeler rechtstreeks op de tv, de rest via de receiver naar de tv, en dan het geluid van de blu-ray via het Audio Return Channel terug via de TV naar de Receiver via diezelfde HDMIkabel.
Klik om te vergroten...