[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 14]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Ik ga binnenkort dan maar eens Up! (2009) kijken, schijnt een veel betere animatie film te zijn.
    Al kan geen film natuurlijk Toy Story 3 toppen _O_
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Gisteren 'The Road' gekeken. Het boek heb ik een maand geleden reeds uitgelezen. De film was een stuk beter dan verwacht! Het is zeer minimalistisch neergezet en de film heeft gelukkig niet al te veel verHollywoodisering te verduren gehad (zo blijven veel vragen onbeantwoord ed). Door de minimale opzet zijn het echt een paar gebeurtenissen die de hele film maken en dat is behoorlijk goed gelukt. Op de achtergrond blijft ondertussen de vraag sluimeren hoe je je menselijkheid moet/kan blijven bewaren in een post-apocalyptische wereld

    8

    [​IMG]
     
  3. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Wist niet dat er een boek van was maar dat is imo ook een hele vette film! Echt een hele dikke aanrader.
     
  4. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff, ik snap het werkelijk waar niet. Ben ik de enige die deze film compleet ruk vond 8). Zo'n semi-diepe film, die graag heel diep wil zijn maar door vooral dat uitermate vervelende jongentje mij op geen 1 moment wist te grijpen, hoop triest gedoe en gehuil maar werd op geen moment echt spannend. Om al niet te beginnen over het einde wat in mijn ogen echt te rampzalig voor woorden was.
    Ik vraag me af, wat vonden jullie zo goed aan deze film?

    (wel een goed acterende Vigo Mortinsen hoor! Maar staat er de hele tijd zo'n slecht acteren snotjoch naast... "Poppa".
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2010
  5. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik vond 'm ook ruk. Maar dat komt omdat ik een paar dagen daarvoor The Book of Eli had gezien en verwachte hier ook wel veel actie! Maar het is gewoon een drama/roman film. Had zelf wat meer actie verwacht maar zat er dus niet in, vandaar dat ik 'm ruk vond.

    Maar snap ook wel als mensen het een mooie film vinden..
     
  6. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Had The book of Eli en The Road beide een dag na elkaar gezien.
    En The Road is een stuk "realistischer" maar "The book of Eli" is ook heel vet.
    Denk dat ik ze allebei "even leuk" vind en zou ze ook allebei aanraden om te bekijken.

    @ Apoc.. wat vond je precies allemaal ruk dan? (in spoilertags)

    Dat jochie vond ik bijv. geen seconde vervelend.
     
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Nice, lijkt me ook wel wat.

    Iemand Inhale gezien? Best aardige film over een openbaar aanklager die een dodelijk zieke dochter heeft. Zijn dochter staat op de wachtlijst voor een nieuwe long, maar ze belandt in Fase4 (laatste fase: bijna dood) waardoor ze van de lijst wordt geschrapt.

    Hij laat het daar echter niet bij zitten en gaat opzoek naar alternatieven...

    [​IMG]

    8/10 Best een beetje een rauwe film in de 2e helft met een verrassend einde!

    Raar dat er nog bijna niks op IMDB over te vinden is, schijnt dat ze daar het einde niet zo geweldig vonden en de film dus geen uitgever kon krijgen in de VS ofzoiets.
     
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    In Amerika houden ze niet van controversiele films waardoor het land zelf niet goed overkomt:emo:.
     
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Exactemundo.
     
  10. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Klink als John Q maar dan anders. Ik heb em zien staan dus ik zal deze eens meenemen.
     
  11. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste dus dat jochie, dat was denk ik het grootste punt, vond hem voor geen meter kunnen acteren, kwam totaal onnatuurlijk op mij over. Ten tweede had ik er een hekel aan dat de film nergens naar toe ging in mijn ogen en dat vind ik normaal niet erg. Als ik er op het einde achter kom dat het wel ergens over ging. Maar het raakte me gewoon totaal niet. Het einde vond ik ook verschrikkelijk, ooh leuk. Pappa is dood, nu komt er een leuke familie langs toevallig die hem adopteerd (leek me eerlijk gezegd leuker als ze hem uiteindelijk aan een slavenhandelaar hadden verkocht of zo, de wereld zat toch vol met slechte mensen? Ook veel gebeurtenissen die ik totaal onlogich en niet realistisch vond (in het gedrag van sommige overlevenden, kan zo geen voorbeelden meer verzinnen helaas). Het kon me gewoon totaal niet grijpen... echt totaal niet. Vond het ook enorm geforceerd over komen. Dat was het een beetje denk ik 8)
     
  12. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Heel kort over einde;
    Die familie achtervolgde hen toch al een tijdje?.. en zag dat het steeds slechter ging met de vader, deze overleed en nam toen het kind op in het gezin?

    Vond dit juist wel mooi. Dat dus niet ALLE mensen per definitie "slecht" zouden zijn.
     
  13. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Once Upon A Time In The West is de beste film ooit gemaakt in mijn ogen, samen met 2001: A Space Odyssey.

    The Good, The Bad And The Ugly is ook fantastisch, maar staat toch zwaar in de schaduw van die ander wat mij betreft.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik vond hem wel spannend. Maar goed ik was ook flink bevooroordeeld door het boek die de sfeer echt geniaal wist vast te leggen. Voor mij was het dus een stuk visuele vertaling van een gevoel wat reeds aandwezig was. Jochie acteert idd iets minder dan Vigo maar imo zeker niet slecht. Dat stuk dat hij bijvoorbeeld moest huilen nadat zijn vader zijn haren waste was bijvoorbeeld echt. Het water was zo koud en de scene moest zo vaak opnieuw dat hij echt begon te huilen, maar de camera wel bleef lopen.

    Ze bleven verder erg trouw aan het verhaal: gelukkig

    @ Gert-Jan: ziet er interessant uit!

    nog zoooooveel te zien 8)
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Net Lock, Stock and Two Smoking Barrels gezien. Ge-ni-aal! En wat is de film spannend! Zeker het laatste half uur op het puntje van m'n stoel gezeten, geweldig. Verhaal is leuk, het komt weer allemaal geweldig samen naar het einde toe en de belangrijkste personages zijn allemaal fantastisch gespeeld. Absoluut beter dan Snatch, hoewel die film wat meer humor-humor heeft, en Lock, Stock allerlei gebeurtenissen heeft die zo tragisch zijn, dat het komisch is. 8)
    Maar,
    hoe loopt het nou af? :'-( Echt, wat een naaistreek. IK MOET HET WETEN. Aaaaaah.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Ik ben weer eens aan Apocalypse Now begonnen.
    Als je dacht dat TGTBTU lang duurde, damn die Redux versie is echt retelang! 8)
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Deze week de Hannibol Trilogy weer gezien, blijven erg toffe films, al zijn ze niet allemaal even goed.

    Net Ghost Rider gezien. Best grappige film om eens gezien te hebben, maar niet echt bijzonder ofzo. Is het vaak net niet, verhaal is wat slapjes uitgevoerd, zo ook de gevechten en de special effects. Niet slecht, maar ook geen topper.
     
  19. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ghost Rider, dat vond ik echt een van de slechtste films die ik de afgelopen jaren heb gezien..
     
  20. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan ben je niet de enige.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina