Pro Evolution Soccer 2011 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tyrant, 16 aug 2010.

1. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Speel maar eens PES, dan begrijp je het :).

Verder is het handig om een beetje respectvol te zijn naar een ander toe, je hoeft niet te zeggen dat hij onzin lult, hij ervaart het gewoon zo. Prima als je het er niet mee eens bent, maar gewoon even normaal reageren. Dat is een stuk gezelliger allemaal.

2. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Tja, niet PES'ers zullen het misschien niet begrijpen. Speelde vroeger elke week een paar toernooitjes PES met vrienden. Als je dan op een belangrijk moment scoort op een geweldige actie maakt is dat echt genieten. Sta je gewoon te dansen in de kamer en die andere gasten belachelijk te maken 8)

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Haha, ik denk sowieso dat het voor niet PES'ers lastig is voor te stellen hoe het is om een goal te scoren die niet zo standaard aanvoelt als in FIFA. Een aanval die totaal niet volgens plan loopt en dan toch tot een sublieme afronding leidt. Of juist een aanval waarbij alles lukt.

zucht.

4. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Naar mijn mening overdrijven jullie wel zeg. Ik heb ook jaren PES gespeeld tot PES09, dat was een drama. Toen ben ik overgestapt naar FIFA en ook bij FIFA heb ik gewoon veel lol als ik het speel met vrienden. Het is niet alsof je bij FIFA continu als je scoort zo zit van 'zucht wat een kutspel is dit'. Gaat nergens over.

Wel is het zo dat mooie aanvallen opzetten me nu wel te makkelijk afgaat, 1-2tjes, hakballetjes, lobpasjes, steekpasses het gaat allemaal best wel simpel als je het een beetje vaak speelt. Maar de ontlading bij belangrijke goals blijft er sowieso.

Laatst bewerkt: 27 aug 2010
  5. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ik onzin uitkramen?...weet je wat jij moet doen?

LEZEN!!!!net over de middenlijn,van een meter of 40.Daarom zeg ik dat het waarschijnlijk aan FUT ligt,met overrated spelers ofzo(maar ik loop absoluut niet te lullen)Ik heb met Sneijder,Maicon,Robben en zelfs met Dani Alves al wel eens van een meter of 40 gescoord.En ik heb er denk ik de laatste week...niet overdreven ..een stuk of 8 tegen gekregen van echt net over de middenlijn!En van die lobjes wordt ik ook doodziek!Verder speelt FIFA wel gewoon lekker weg!

En ik ben geen PES fanboy!!..meer:lol:,ik heb pes 2010 echt heel weinig gespeeld en ik ben full time op Fifa over gestapt!!!Ik speel FUT zo'n 15 a 20 uur in de week en PES speel ik niet meer...laatst nog wel een keer de online Legends mode gespeeld met PES,maar verder niks.

Maar als ik de verhalen hoor,dan ga ik er wel van uit dat ik weer een PES fanboy ga worden\o/

6. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ik heb met FIFA-clubs inderdaad ook een paar keer een goal van die afstand tegen gekregen. Dan kan je natuurlijk zeggen dat er niet goed verdedigd wordt maar dat argument deugt niet. Van zo een afstand is het gewoon onrealistisch als -ie er dan invliegt. Vroeg pressen om de afstands-goal eruit te halen? En als ik nou juist kies om in te zakken en dan op de counter te scoren? Dat moet toch kunnen zonder dit soort goals tegen te krijgen?

Dat is de reden waarom ik FIFA tactisch gezien een te beperkt spel vindt.
    Soms speelt de tegenstander 5-1-1-3 en heeft dan nog succes ook! Het moet niet kunnen dat je met zo een tactiek volwaardig kan spelen. Dan moet je op het middenveld overlopen worden...

7. dannyn1972

dannyn1972 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer met Pes 2010 maar eens van die afstand te schieten...never nooit dat je dan scoort...en iedereen loopt altijd te zeuren over de keeper in PES,nou in Fifa vind ik hem veel irritanter,je kunt dus niet op je lijn blijven staan,hij komt altijd uit...en dan weet je wel wat er gebeurd...inderdaad...een lobje om je oren.Als je bij PES een lobje scoort komt dat echt door de situatie(manual player kiest ervoor om uit te komen) en jij bent dan zo scherp dat je een lobje probeerd....ik wil PES...NU!!!!
    Toch speel ik tot de demo nog gewoon FIFA 10(ook al erger ik me soms kapot)

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    O ik weet niet wie er vroeg over de licenties, maar dit is bekend:
    This is only the initial team roster and not the final team roster.

The following competitions are fully licensed:
    UEFA Champions League
    UEFA Europa League
    UEFA Super Cup
    South America
    Copa Santander Libertadores

The following leagues are fully licensed.
    Ligue 1
    Serie A
    Eredivisie

The following leagues are partially licensed.
    Barclays Premier League — 2 teams licensed: Manchester United and Tottenham Hotspur.
    Liga BBVA — 14 teams licensed: Almeria, Athletic Club, FC Barcelona, Deportivo La Coruña, Espanyol, Getafe, Sporting Gijon, Atlético Madrid, Real Madrid, Mallorca, Racing Santander, Valencia, Villarreal and Zaragoza.

The following clubs licensed:
    Bayern München
    Benfica
    Porto
    Sporting CP
    Celtic
    Rangers
    Boca Juniors
    River Plate

Copa Libertadores 2010:
    Chivas de Guadalajara
    Estudiantes Tecos
    Monterrey
    Monarcas Morelia
    San Luis
    Banfield
    Colón
    Estudiantes L.P.
    Lanús
    Newell's Old Boys
    Vélez Sársfield
    Blooming
    Bolívar
    Real Potosí
    Cruzeiro
    Corinthians
    Flamengo
    Internacional
    São Paulo
    Colo-Colo
    Universidad Católica
    Universidad de Chile
    Junior
    Independiente Medellín
    Once Caldas
    Deportivo Cuenca
    Deportivo Quito
    Emelec
    Cerro Porteño
    Club Nacional
    Libertad
    Alianza Lima
    Juan Aurich
    Universitario
    Cerro
    Nacional
    Racing Club Montevideo
    Caracas FC
    Deportivo Italia
    Deportivo Táchira

The following clubs unlicensed:
    Ruhr — Schalke
    Weser — Werder Bremen

With both the Uefa Champions League and Uefa Europa cup being licensed expect a copious amount of clubs that have qualified for both tournament's to be added.

Licensed national teams
    The following national teams have appeared in the first images and videos E3 trailers, these national teams are fully licensed, having appeared in official trailers and screenshot with official players and jerseys.

Europe
    England
    France
    Germany
    Greece
    Italy
    Netherlands
    Portugal
    Spain
    Sweden

Africa
    Côte d'Ivoire
    Ghana

Americas
    Argentina
    Brazil

Asia
    Australia
    Japan
    Korea Republic

Stadiums:
    Licensed

Old Trafford
    Wembley Stadium
    Camp Nou
    Santiago Bernabéu
    Estádio da Luz
    Estádio do Dragão
    Estádio José Alvalade
    El Monumental
    Stade Louis II
    Amsterdam Arena
    Saitama Stadium 2002
    Giuseppe Meazza
    San Siro
    Stadio Olimpico

Unlicensed
    Konami Stadium
    Estádio do Amazonas
    Estadio de Palenque
    Estádio de Escorpião
    Estadio del Nuevo Triunfo
    Bristol Mary Stadium
    Mohamed Lewis Stadium
    Ville Marie Stadium
    Rose Park Stadium
    Stade de Sagittaire
    Stadio Orione

9. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen mensen, val elkaar niet steeds zo aan als je het een keer niet eens bent.

En laat ik meteen de ''bij FIFA kan je vanaf de middellijn scoren'' discussie opheffen door te zeggen dat dit bij PES ook kan.

Ik heb talloze exploiters tegen me over gehad die vanaf de middellijn trachten te scoren, en sommigen zijn er heel handig in.

Ze lopen met de bal evenwijdig aan de middellijn naar boven of naar onder. Daarbij letten ze op je keeper, die loopt namelijk mee, als de keeper dan volgens hun eiegn zin genoeg is mee gelopen, draaien ze om en dan schieten ze met lange pas en R2 of zo.

De bal gaat dan met een hoge boog en een stuit de goal in, keeper kan er dan niet bij.

Dus ja, het zal bij beide games dan kunnen, fifa speel ik niet, maar neem aan dat mensen hier niks uit hun duim zuigen.

EDIT

heb het even opgezocht, en er is zelfs een filmpje van.
    http://www.youtube.com/watch?v=A3nKOXuPR2M

-------

Nog heel even, en dan kunnen we los.

10. Kyo

Kyo Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Haha, wat een video, die moet elke keer gepost worden als er weer een fanboy klaagt over de afstandschoten in fifa.Wat een toepasselijk muziekje erbij, stel me het al helemaal voor: kameraad zegt fifa is nep door die afstanschoten -> jij doet je laptop aan, en laat hem dit filmpje zien met uitgebreide uitleg hoe je dit ook bij pes, en nog makkelijker schijnt het, kan doen met dat ge-"wooohoo!" op de achtergrond. :D

Juist, een verademing om eens een eerlijke post te zien. Heb alle pes spellen gespeeld tot aan 2010, maar heb de laatste 3 versies (2008 - belachelijke arcade-achtige gedribbel, 2009 - je wil naar voren passen en voert dit ook in je joypad, jouw poppetje en het spel beslist anders en past lomp de tegenovergestelde kant uit waardoor een mongool de bal onderschept en lekker 1 op 1 staat met je keeper! Dit probleem werd uitgebreid besproken ook op dit forum in de 2009 topic, 2010 - bleh), maar ben sinds pes 2008, ondanks dat ik alle pes spellen nog steeds kocht in domme hoop, overgestapt naar fifa.
    Merk dat pes fanaten nog steeds arrogant doen en willen doen overkomen dat pes less scripted is, daarbij wijzend op afstandschoten die ik met adriano en co ook doodleuk af kon vuren in pes, of saaie goals terwijl ik online steeds dezelfde cutback goals tegen kreeg met pes.

Pes is de laatste drie jaar gewoon een kutgame, laten we hopen dat het dit jaar anders is, want ik volg gewoon de beste voetbal game, niet het merk en reputatie.. daarom speel ik al drie jaar fifa, alhoewel ik geen van de laatste 3 fifa titels beter vind dan pes 5 en 6.

11. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    je hebt helemaal gelijk in deze quote, geen speld tussen te krijgen. Alleen één ding (en daarin volg ik Han helemaal): het scoren van een goal met PES (hoe ruk pes8, pes9 en 10 ook waren) is nog steeds beter dan met FIFA. FIFA blijft qua schieten 'on rails' o.i.d.

M.a.w. jouw laatste woorden: 'daarom speel ik al drie jaar fifa, alhoewel ik geen van de laatste 3 fifa titels beter vind dan pes 5 en 6' zijn de beste samenvatting: in de kern heeft PES meer potentie; het moet er nu maar weer eens uit komen! En zo is het!

12. Lincoln10

Lincoln10 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Rustig maar ik fokte maar wat :+

Ik heb enkel zo kunnen scoren met Be A legelend en Fifa Ultimate team ed, maar dat zijn dan ook customable modussen. Ik speel enkel quick ranked en daar heb je dan geen last van.
    Geloof me ik was de grootste pes fanboy toendertijd 8)

Ik zie hierboven de teams en wat een grap ;e;e Waar zijn de leuke Europese middenmoters zoals Zagreb, Galatasaray, etc?!?!?!?! Wat heb je aan Cerro Porteño, alsjeblieft sodemieter op met je Ruhr enzo!!!

Laatst bewerkt: 28 aug 2010
  13. AgentSmith

AgentSmith Guest

14. ThomasR

ThomasR Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    De teams die in de Europa League spelen zijn toch ook gelicenceerd ?...helaas heeft het team van Rijkaard het net niet gehaald

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Pf, dat is niet waar.
    Als je een beetje leest zijn de fanatieke PES gamers de eerste die toegeven dat de laatste 3 games kut waren. Niemand zegt dat PES beter is als FIFA op de next gen consoles 8).

16. Banweezy

Banweezy Kanyeezy

Leuk Bevonden:
    17
    PES 6 was leuker dan FIFA 2007 maar daarna zijn de rollen heftig omgedraaid. Ik heb er dit jaar weer vertrouwen in dat PES echt de strijd aan kan gaan met FIFA. Het zal nog wel schoonheidsfoutjes bevatten maar het zal vast een stuk beter zijn dan de vorige delen.

17. ThomasR

ThomasR Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Laatst bewerkt: 28 aug 2010
  18. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Die achievements zijn al vier jaar grotendeels hetzelfde volgens mij. :)
    Uiteraard niet het belangrijkste, maar wat originaliteit kon geen kwaad.

19. Achillias

Achillias Guest

Kleine aanpassing

Laatst bewerkt door een moderator: 30 aug 2010
  20. AgentSmith

AgentSmith Guest

Deel Deze Pagina