Gisteravond bij deze game een van mijn meest frustrerende momenten in een game OOIT meegemaakt..Ik citeer; Het was een uurtje of 11 in de avond en ik was net voorbij het sewer gedeelte gekomen waar je de sporen van planten moet verzamelen voor een antidote en waar je killer croc in een afgrond laat storten dmv een explosie.. Of je terug kan keren naar de batcave voor het samenstellen van een tegengif. Tuurlijk daar was ik bij het begin van de game nog geweest, dus dit wist ik wel ongeveer. Dus loop ik het hele gedeelte door de holding cells terug naar buiten en ga richting kerkhof waar een opening zat waar je door kon om zo bij de batcave te komen. Blijkt hier een plant van ivy voor te zitten.. Dus ik neem de map erbij om eens te bekijken hoe dán bij de grot te komen.. Een knipperend uitroepteken komt mij tegemoet, ik sta er praktisch voor.. na wat gekrab achter het hoofd via de daken gekeken of er ergens een manier was om in de grot te komen. Dit was echter niet mogelijk..vervolgens dus de hele map doorgelopen waarna ik zag dat ik op een andere plek OOK dicht in de buurt van de batcave was. maar een ingang..nope..na 2 uur(!) rondgelopen te hebben uiteindelijk uit pure frustratie een walkthrough op internet op youtube erbij gezocht en wat blijkt; In de riolen moest ik een andere kant uit waar een rooster zat en doorheen moest.. UREN lang buiten voor niks rondgelopen met een simpele druk op de knop als ik nog in de sewers was geweest had me laten zien dat ik via een doorgang in de riolen bij de grot kwam..eenmaal uit dat complex wordt de kaart ''oppervlakkiger'' en kun je niet direct zien dat de doorgang dáár via de sewers was..een van de meest frustrerende én domste momenten van mij bij een game ooit
Ik zit nu op het laatste gedeelte, deze game is inderdaad frustrerend. Vind het echt een goede game maar soms #@%^.
Ik had precies hetzelfde destijds. Maar om nou te zeggen dat het het meest frustrerende moment ooit was, dat nou ook weer niet.
Frustrerend in de zin dat je een complete walkthrough video op internet moet zoeken om erachter te komen dat die stomme batcave gewoon enkele meters van je verwijderd was een walkthrough gebruik ik zelden tot nooit en echt alleen als ik ten einde raad ben en dan moet je er een opzoeken voor zoiets achterlijks ook vond ik die 2 uur zonde van mijn tijd..het was gewoon saai aan het worden omdat je alle mogelijkheden voor dat moment uitgezocht leek te hebben en maar geen ingang kon vinden voelde me behoorlijk dom maar het schijnt mee te vallen als ik nu al hoor dat iemand anders hetzelfde heeft meegemaakt
Als je in de game bij dat stuk komt dat joker een ''verassing'' heeft en je voor de zoveelste keer tegen die gemuteerde freaks moet strijden loop ik tegen een probleem aan..heb de 2 mutanten redelijk gemakkelijk omgelegd maar steeds als ik ze de genadeklap wil verkopen waarmee ze definitief uitgeschakeld worden gaat het fout. Zoals bekend dien je op Y+trigger te drukken waarna vleermuisman ze de genadeklap verkoopt. (dezelfde combo als op de ruggen van ze klimmen) maar iedere keer dat als het zover is en ik die knoppen indruk trekt onze beste batman zijn batclaw en trekt hij badguys van de balustrade de arena in.. ook na 10x op de knop blijven rammen werkt het niet waardoor mijn levensbalk uiteindelijk tot 0 kruipt..aaaaargh! na dit een stuk of 10 x gedaan te hebben blijft het probleem zich voordoen; hij blijft de dichtsbijzijnde vijanden met zijn batclaw grijpen terwijl ik die niet eens geselecteerd heb..terwijl in datzelfde gevecht op de rug klimmen wél lukt als ze verzwakt zijn..had er flink de balen in omdat je gedurende het spel wel vaker deze bossfights hebt maar toen lukte de finishing move WEL..lukt nu alleen niet omdat er steeds van die irritante inmates bijkomen en ik die automatisch aanval. uiteindelijk geprobeerd de eindbazen hun meter opnieuw leeg te laten lopen (omdat hij bijvult als je ze niet finished) in de hoop dat er uiteindelijk geen inmates meer bijkomen, maar die blijven komen! het is zo makkelijk en toch lukt het me niet weet dus zwaar frustrerend.. weet iemand of ik een andere knop moet gebruiken of die inmates helemaal wegkrijg waardoor ik ze eindelijk kan finishen? Uiteindelijk uit pure frustratie de controller naast me op de bank gegooid die op mijn telefoon kwam die daar lag en nu spontaan volledig naar de klote is.. jullie begrijpen dat mijn frustratie nu hoog is duur grapje batman spelen... wie kan mij helpen?
voor die mutanten heb je geen bepaalde knoppencombinatie nodig hoor, geef ze gewoon nog wat standaard klappen met je vuist als ze op de grond liggen en automatisch gaat ie op hun rug springen of ze de genadeklap geven... Tis even geleden dat ik deze gespeeld heb maar denk wel dat dit juist is
Heeft 1 van jullie deze game reeds met 3d graphics gespeeld (op de pc)? Was dat een toevoeging ten opzichte van de reguliere 2d beleving?
Hij bedoelt natuurlijk 3D visuals met een brilletje. De game is geen 2D sidescroller nee, maar zijn vraag lijkt me overduidelijk. Helaas heb ik nog geen game in 3D gespeeld, kan overigens alleen op de PS3 toch?
Bij de Game Of The Year Edition (GOTY) van Batman: Arkham Asylum zitten twee 3D brilletjes, Zowel bij de Xbox360 als PS3 versie. Ik heb hem zelf voor de Xbox360, Maar ik heb hem niet met 3D bril gespeeld omdat ik niet tegen deze vorm van 3D kan. Ik kan je er dus niet mee helpen.
Gisteren deze game voor het eerst geprobeerd en wat is deze game eigenlijk erg goed. Ben ik de enige of lijkt deze game op een mix van Splinter Cell & Metroid Prime? Vooral van Metroid Prime zie ik veel terug.
Ik heb het steeds met een Zelda game vergeleken, aangezien je steeds nieuwe 'dungeons' in gaat, nieuwe wapens krijgt en leert gebruiken, en nodig hebt voor de bossfights. Wel een briljante game idd. Het speelt echt heerlijk, en eigenlijk alles is er gewoon goed aan...
Dat is wel grappig, want toen ik Metroid Prime voor het eerst toen op de Gamecube speelde, deed het mij ook meteen aan Zelda denken. Alleen vind ik dit meer op Metroid lijken als je kijkt naar de map (Je kan constant backtracken, krijgt nieuwe wapens waardoor je weer bepaalde locaties kan bereiken waar je eerst niet bij kon). Al met al, een hele vette toffe game.
Pff, deze game ben ik vorig jaar ooit eens begonnen op hard. Sinds vorige week eindelijk weer eens verder gegaan maar nu kom ik gewoon niet meer verder Ben nu bij "Pressure Control Junction". Te veel vijanden en die grote gemuteerde dude die erbij loopt maakt het niet makkelijker Blijven proberen en misschien heb ik een keertje geluk dat het lukt, ga nu vaak bij de tweede wave aan vijanden dood
Spel niet lang geleden uitgespeeld, ik heb er echt van genoten. Goede gameplay, goede graphix, goede sfeer. Enige (kleine) minpuntje is wellicht dat de muziek een iets grotere rol in het spel had kunnen spelen. Maar das mieren neuken. Ik heb in dit topic gezocht naar info over het vervolg of andere dingen, helaas niet kunnen vinden. Ik zag wel wat vergelijkingen met Zelda en Metroid Prime. En die begrijp ik niet echt. Zelda games zijn sprookjes games waarin je wel is waar nieuwe wapens verzamelt, maar de wapens zijn heel anders dan die van Batman. Verder gebruik je ze anders, je gebruikt ze om tegenstanders te killen. Niet om ze bewusteloos te maken. In Zelda moet je de wapens vaker gebruiken bij (meer) verschillende puzzels. Niet alleen om een ontzichtbaar stuk muur open te maken. Verder vind ik de sfeer, verhaal, opzet van Zelda en Batman totaal verschillend. Zelda was misschien met A link to the World licht richting het donkere sfeertje en dan natuurlijk in the Dark World, maar daarnaast? Metroid Prime en Batman is iets waar ik mij ook niet helemaal in kan vinden. In MP is het duidelijk dat je niet naar bepaalde ruimtes kan omdat je een voorwerp nodig hebt. In Batman heb je vaak dat je niet naar een bepaalde ruimte kan omdat het verhaal dat nog even niet wilt.
En hoe wordt dat meestal beperkt? Juist ja, door je het item dat je nodig hebt pas later te geven (bv. de Line Launcher).