Ik vind de iPhone 3GS een beetje overrated imo... Ik bedoel dan dit:
1. Snelheid: Het is natuurlijk wel logisch dat de 3GS sneller is, het is dan ook de 3G Speed, maar sowieso vind ik dat de snelheid van de 3G te doen is.. Ook met iOS 4. Het is namelijk gewoon ook echt zo dat dingen als Spotlight, Push Notifications, Multitasking etc. het ding gewoon overbelasten. En daarbij komt nog dat als je je iPhone gejailbreakt hebt, je nutteloze launch daemons kunt verwijderen (waardoor je iPhone sneller opstart/laad) en language packs etc.
Allemaal kleine dingen maar uiteindelijk draagt het wel weer bij. En je kunt de iPhone ook nog overclocken. Als je dit goed doet, kan de iPhone net zo snel worden als een 3GS (!)
2. Van 2MP. naar 3,2MP. met Videofunctie.
De enige echte wijziging. Maar ik vind van niet, want persoonlijk maak ik er niet zo heel veel gebruik van, maar zelfs al heb ik het nodig... dan download ik Cycorder en dan kan ik ook filmen met m'n iPhone. En het is nog best goede kwaliteit ook!
3. Accuduur: Dat is iets wat je persoonlijk in de hand hebt, imo. Als je veel films kijkt en gebruikt maakt van batterij belastende games die grafisch veel eisen, dan is je batterij natuurlijk binnen notime leeg. Maar als je dit niet doet, en je je brightness ook nog een beetje laag houd, dan kun je er zeeer lang mee doen. En dan komt er ook nog eens een nieuwe update uit, 4.1, die de 3G beter zal gaan ondersteunen.
4. Kompas & Spraakbesturing Zou je dit serieus zien als een 'reden' om een 3GS te halen? Voor mij niet. Niks bijzonders. evenals Spraakbesturing. Niet nodig, en weinig apps ondersteunen het.
Dit was het. Alle verschillen en mijn uitleg erbij. Mijn mening is dus dat je als iPhone 3G bezitter niet veel tekort komt, en voor een betere camera en een beetje snelheid wil ik geen 100+ euro bijbetalen. Doe mij dan maar gewoon een 3G
Laatst bewerkt: 31 aug 2010