preview van xboxonly
http://www.xboxonly.nl/previews/1880/GC:_Pro_Evolution_Soccer_2011
Ik heb zoals bekend zelf ook het spel gespeeld. Ik denk dat ik er ietsje beter in ben dan de previewer in dit geval. En ik had ook een tijdje nodig om normaal te kunnen passen, maar na een uurtje of wat ging het heel erg goed. Dat hij het ook na een tijdje niet kon, is aan de ene kant heel positief, maar voor het spel zelf en haar kans op succes is het wat minder positief.
Er zijn namelijk duizenden zoals de previewer. Je moet de game de kans geven, er moet simpelweg weer geoefend worden om iets te kunnen. Er zijn veel gamers die dat geduld niet kunnen opbrengen en de potentie van de game niet zullen zien. Dat is het nadeel voor de game en haar succes. Het voordeel is dat voor de doorzetters een prachtige game wacht.
Er zit een wezenlijk verschil tussen wat de AI wil en wat de speler wil. De game beslist het niet meer, dat doe jij. Dat maakt het lastig, maar het zal wel de mannen scheiden van de jochies en dat is wat de vele fans willen.
Daarom heb ik aangegeven in mijn preview dat er niet veel nieuwe zieltjes zullen worden gewonnen, er zal enkel sprake zijn van oude liefdes die weer gevonden zullen worden. PES gaat weer een cultgame worden, dit houdt in dat de oogst nu nog niet zal gaan beginnen voor Konami. Hopelijk houdt Konami vast aan de ingeslagen weg en is het spel over een jaar of wat weer die topper die het ooit was. Ten tijde van PES 1 en 2 was de game niet zo bekend als nu, alleen de fijnproever herkende de pracht en praal van die games, het was toen nog een cultgame. Dat gaat PES 2011 weer worden en hopelijk gaat de geschiedenis zich herhalen. Dat zou mooi zijn.
Laatst bewerkt: 1 sep 2010