De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Welke instelling moet ik op through zetten? Ik kan niks op through zetten in dat hele menu.

Ik denk dat dat idd de enige optie is, moet ik dan (voor de zekerheid) ook een andere Blu-Rayspeler nemen? Hopelijk valt er bij BCC iets te regelen, want die andere Receivers zullen allemaal duurder zijn, weten jullie een goede optie?

Dat is dus het rare, in sommige modussen kan ik dit soort instellingen wel instellen, maar als ik de Blu-ray speler aanzet en de TV op die HDMIpoort kan ik de audiovoorkeur en SPDIF niet selecteren, staat gewoon niet in het menu.

Ik heb net ook met Panasonic gebeld en hij vertelde me nu dat eerder gegeven informatie niet klopte, de TV geeft geen gecodeerd signaal door =( Hij adviseerde Coaxiaal te gebruiken, maar dan heb ik volgens mij ook geen True HD of DTS HD en dat moet de hele set gewoon kunnen, zeker voor dit geld.

2. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    probeer die opties eens als je niet in hdmi 2 zit.staar je niet blind op die hd audio signalen, dts/ dolby digital is goed zat. Als je nou een fancy hifi set had okee....

3. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Mwah, ik vind het toch wel belangrijk, toen ik laatst een DTS HD Blu Ray had klonk dat toch wel erg mooi. Ik heb niet zoveel andere opties om te testen, Bluray zit op HDMI1, KPN TV zit op HDMI2, dan krijg ik wel veel meer opties, maar nog steeds geen audio voorkeur of SPDIF.

BTW: Sinds vanochtend hebben we digitale tv en hdtv via glasvezel van KPN en dat is voor tvbeelden echt schitterend op mn Pana. Sowieso veel beter dan analoog natuurlijk, wat een verschil ;)

4. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dan wordt het de reciever of je bdspeler vervangen door wat anders denk ik.

Heb je toen ook echt de hd versie met de dts versie vergeleken?

het is me nog niet duidelijk of je via arc alleen dts / dd kan krijgen of dat de hd signalen over hdmi 1.4 kunnen, beetje onduidelijk.

5. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Hallelujah!!!!

Ik ben net bij BCC geweest om te overleggen of ik een andere set kon omruilen. Heb toen even het probleem besproken met een verkoper die ik daarover al eerder gesproken had. Volgens hem moest de Receiver het signaal gewoon goed doorgeven, omdat ie echt beloofd in de specs dat aan te kunnen, met 1.4 HDMI voor ARC en 3D. dus volgens hem lag het aan de Blu-rayspeler, die dan niet goed genoeg was.

Ik kreeg gewoon een andere Blu-rayspeler mee om te testen, zonder dat ik mn apparatuur bij me had, van Samsung, eentje die alles kan, ook 3D etc, dus die zou het volgens hem moeten kunnen. En hoera, deze doet het!!

Ik heb weer contact opgenomen en ik ga nu mijn Onkyo Blu-rayspeler ruilen. Niet voor deze Samsung, want die is 200 euro duurder vanwege 3D en is ook erg traag en onstabiel bij het laden van DVD's. Maar ik krijg dan een Sony van 270 euro voor dezelfde prijs die hetzelfde moet kunnen als de Samsung en die verder ook goede upscaling schijnt te hebben en ook snel is. Hopelijk is het testscherm dan ook nog goed, maar volgens de verkoper is dat wel zo. Dus die kan ik op komen halen, echt een goede service!

Zit nog wel een beetje te klooien met het geluid, in principe doen alle speakers het, alleen in de audiotest van de THX optimizer doet de linker rearspeaker het niet, of alleen bij in-phase en niet bij out-of-phase. Maar als ik op de Receiver instel hoe hoog het volume per speaker is geeft ie wel geluid. Ik weet nog niet precies wat ik hiermee moet.

6. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi :) Goeie service! Kunnen we dit hoofdstuk ook weer afsluiten, waar moeten we nu weer over gaan hebben? :)

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf een Sony en deze is behoorlijk snel met het opstarten van dvd's en BD's.
    Ik vindt het Cross-bar menu ook heel lekker werken !

8. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Om gebruik te kunnen maken van hdmi 1.3 moet àl je apparatuur geschikt zijn voor hdmi 1.3 en dus je hdtv, je receiver en je blu-ray speler.
    Wanneer 1 van deze produkten dit niet aankan, gaat het niet werken.

Dat zal ook voor hdmi 1.4 gelden denk ik zo.

Goeie service natuurlijk.

En eh, mooi hè dat digitale tv? Kijk s naar Discovery History of National Geographic HD... WAUW!

9. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Sja de HDMI kabel hoeft in ieder geval niet v1.4 of zelfs v1.3 te zijn voor 3D en HD audio. Mijn Xbox 360 Elite HDMI v1.2 kabel doet moeiteloos beide.

Eurosport HD met de US Open is ook behoorlijk wauw, of History HD. Ik zag vandaag een stukje Hollands got Talent na calibratie van een nieuwe 50VT20 bij mijn maat op RTL4HD en dat zag er ook erg goed uit. Misschien moet ik overigens vergoeding vragen bij Panasonic want dat is al de zesde VT20 die door mijn toedoen verkocht is.

Laatst bewerkt: 4 sep 2010
  10. Raafie

Raafie GT: Raafie

Leuk Bevonden:
    677
    Komende woensdag krijg ik mijn Panasonic 50" g20! Kan niet wachten! Heb nu 2.5 jaar een samsung 32" LCD gehad. Alleen nog even kijken welke BluRay speler ik erbij zal halen.

11. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb een paar dagen gelden een 32" LCD gekocht, maar kan hierbij inbranding voor komen? Of hoef ik daar niet op te letten?

12. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Inbranding heb je als het goed is, alleen bij Plasma TV's. Ik heb zelf ook een LCD scherm van 32'', en naar 4 jaar is er nog steeds niks mee aan de hand, en ik heb nooit op inbranding gelet en dat hoeft ook niet volgens mij :).

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de BD-spelers van Sony of Panasonic.

14. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Nee je hoeft daar niet op te letten.

Wat je wèl moet doen is om de beeldinstellingen goed te zetten. Dat is echt heel belangrijk!
    Standaard staan die namelijk op stand verschrikkelijk (Dynamisch met 100% contrast, helderheid en scherpte).

Zet de tv op Film of Normal en zet bij HD (games, blu-ray) de scherpte op maximaal 10%.

Klopt, maar hier ging het om de audio return die geen surround doorgaf aan de receiver. Dat zou dus kunnen komen doordat de blu-ray geen hdmi 1.4 was.

Je moet inderdaad reclame vergoeding krijgen ja, maar eh.....heb je zó'n mooie tv en dan ga je Hollands got Talent kijken??? ;)

15. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Die instellingen heb ik nooit het idee waar ik ze op moet zetten met contrast kleur etc.... en gevoel dat de voorgeprogrammeerde "game" instelling ook nergens op gebaseerd is.

16. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    De Gamemode zorgt ervoor dat er minder aan t beeld wordt gesleuteld om inputlag te verminderen.

Gebruik een instelprogramma zoals die op de dvd's van Pixar of de laatste Star Wars films zitten. Dan ben je al een heel eind op weg!

(we hebben net 4 weken zitten praten over beeldinstellingen etc etc, dus laten we het hierbij laten ;) )

17. Kapitein Planeet

Kapitein Planeet Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beeld maar geen geluid

Goeiendag ik heb al een tijdje een Sharp Aquos LC-32GA6E ik probeerde deze week de hd switch op de av kabel maar toen kreeg ik maar alleen beeld (prachtig trouwens) maar geen geluid. Heeft iemand hier een oplossing voor. Ligt het misschien aan de tv?

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat je de audio-kabels van de AV-kabel in de Audio-Out zitten ??

Volgens mij heeft de Sharp net als vele andere merken een 3,5mm jackplug aansluiting.
    Je zal gebruik moeten maken van een cinch>jackplug adapter !

Er zijn van jouw tv verschillende uitvoeringen te koop.
    Normale Cinch (rood/wit) naast de Component.

3,5mm Jack-plug (koptelefoon) aansluiting.

Omdat de HDMI ook geschikt is voor DVI heeft deze aansluiting ook een eigen 3,5mm Jack-plug aansluiting.

19. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Mocht je een xbox hebben met hdmi out, koop dan meteen een hdmi kabel voor een tientje.
    Heb je meteen het beste beeld en het geluid wordt ook doorgegeven.

Zo niet, doe de oplossing van Melbuuln.

20. Kapitein Planeet

Kapitein Planeet Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Melbuuln Ik heb de onderste setup. En waar kan deze jackplug kopen?

@Ferry34

Ik heb ook een hdmi kabel maar die geeft alleen maar blauw beeld.

Hartelijk bedankt voor jullie hulp trouwens. :thumbs:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina