De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Jackplug adapter's kan je het onderdelenhuis kopen , de prijs zal rond de € 1,50 liggen.
    De adapter gaat in de audio L/R ( links boven) , die hoort namelijk bij de Component.

Blauw beeld bij HDMI kan 3 oorzaken hebben.
    1. Xbox360 heeft zich zelf ingesteld op 1080p.
    2. De handstake tussen de Sharp en Xbox360 werkt niet.
    3. Er zijn problemen met de HDCP beveiliging.

Haal de cd/dvd/game uit de Xbox360 en vervolgens de console uit.
    Zet de Xbox360 aan en houd vervolgens de (RT) en (Y) ingedrukt.
    De beeldinstellingen worden gereset en de Xbox360 start automatisch opnieuw op.

2. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Heeft iemand hier Digitenne van KPN op zijn home cinnema aangesloten? (mijn geval gaat het een Z-5500 worden)

Ik wil graag het volgende gaan doen:

Achterkant Z-5500 (Ik ga optische/toslink switch gebruiken)

Xbox 360 Slim > Audio: Optisch naar TV / Video: HDMI naar TV
    (Dat kan gewoon right?)

KPN Digitenne > Audio: ? naar TV / Video: ? naar TV

Kastje heeft Optical Out, Maar hoe regel ik het beeld dan naar de HDTV?

Kan dat met deze kabel:

De Philips BDP3000 Bluray speler > Audio: Coax / Video: HDMI naar TV

Waarschijnlijk nogal onduidelijk. Maar het gaat me erom of de audio van de DVD speler werken met de coax aansluiting, en hoe ik KPN aan de gang kan krijgen :)

3. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Kan je geen scart-kabel gebruiken tussen Digitenne kastje en HDTV ?
    Voor het geluid gebruik je een optische kabel.

Xbox360 en Digitenne gaan eerst naar de optische switch en vanaf daar gaat er een optische kabel naar de Z5500

4. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Zeker. Heeft ie nu ook. En dan het geluid via Optisch uit naar de Z-5500?

5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Via een optische switch !

6. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Haha ja klopt. Moet nog ff zo'n ding halen ;)

Maar voordat ik alles ga aanschaffen wil ik natuurlijk wel even zeker weten of alles gaat werken!

Bluray speler heeft trouwens geen Optical Out, maar wel Coax. Kan dan toch gewoon HDMI voor beeld gebruiken, en de Coax aansluiting direct op de Z-5500 pod voor het geluid?

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk even in het menu van de Philips of je daar de audio-uitgang moet veranderen van hdmi naar Coax.

8. McSparkle

Leuk Bevonden:
    1.189
    Heb 'm nog niet binnen, dus kan dat niet zien. Maandag ga ik alles aansluiten. Ging mij er even om of de aansluiting wel geschikt hiervoor is.

Bedankt voor je hulp voor zover! :b:

9. Kapitein Planeet

Kapitein Planeet Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de jackplug gehaalt bij dixons het is precies hetzelfde als in de foto, maar deze werkt niet. Moet ik misschien een andere aanschaffen?

10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Je hebt de rode/witte tulp-stekkers aansloten op de cinch/adapter en deze vervolgens in de bovenste audio l/r gedrukt van de tv.
    Normaal gesproken zou je nu geluid moeten hebben.

11. Kapitein Planeet

Kapitein Planeet Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg heel vaag geluid als hij niet helemaal is ingestoken.

12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Selecteer eerst EXT4 (component) en druk dan op de Groene knop van de afstandbediening.
    Je krijgt nu toegang tot de geluid-opties van de sharp.

13. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    die hdmi kabel moet t gewoon doen. zet de xbox ff op 720p, daarna uitzetten. hdmi erin en weer opstarten.

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dan moet hij wel beeld hebben want met een groen beeld kan je weinig beginnen ;)

Hij kan even de beeldinstellingen resetten of de Xbox360 even op een andere HDTV aansluiten en dan de Xbox360 instellen op 720p.

15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    hij heeft toch beeld met zn componentenkabel? kan die m op 720 zetten, hdmi erin weer opstarten en kijken of die geluid heeft?
    mocht t niet lukken met zn verloop

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Testje gedaan met mijn oude Arcade deze onthoud per aansluiting de laatst gekozen resolutie.

17. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Vandaag dus bij de BCC geweest, ik kon dus mijn Sony BDP S570 BD-speler ophalen en hoefde niks bij te betalen, die goede service dus, maar daar was weinig van over. Die man van vrijdag was nu niet aan het werk en niemand wist iets van de afspraak die ik met hem gemaakt had. Er lag dus niks klaar en de deal kenden ze ook niet. De BD-speler was ook nog eens niet op voorraad, en dan zo'n verkoper die het allemaal heel normaal vindt en totaal geen moeite voor je doet.

Nadat ik wat explicieter werd kon ik wel het showmodel meekrijgen. Prima, netjes ingepakt, naar de kassa, wilt u pinnen of contant betalen? Nee, ik betaal niks, ik heb met die verkoper afgesproken dat ik hem voor dezelfde prijs krijg. Die gast weer met de bedrijfsleider overleggen, nee, ik moest 70 euro bijbetalen of ik kreeg alleen het geld van de Onkyo terug. Ik was echt zo pissig, na een kwartier wachten was de bedrijfsleider vrij. Ik het hele verhaal weer uitgelegd, hij die collega bellen en uiteindelijk, na een uur praten en doen in die winkel, kreeg ik mn Sony mee zonder bijbetaling. Ik zei nog tegen die gast, als ik je op wou lichten had ik toch de geleende Samsung niet mee terug genomen, want daar was ook geen melding van gemaakt, dus dan had ik hem zo op Marktplaats kunnen verkopen.

Nou ja, dat is afgerond, deze Sony speelt ook 3D af zelfs, geeft het testscherm goed weer, ik ben alleen nog niet zo overtuigd van de beeldkwaliteit en upscaling, die vond ik van de Onkyo en Samsung beter eigenlijk, dat vind ik wel jammer.

Haha ja, zal een saaie boel worden hier :D :9

Ok, ik heb nu de Sony BDPS570.

We hebben 14 HD-zenders, waaronder alle Nederlandse, maar History en NGC zijn niet HD bij KPN. Maar het beeld is idd erg mooi, Digitaal is ook goed.

ARC gaf wel geluid door, alleen geen 5.1, maar 2.0, kwam door de Tv.

18. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    dat is raar omdat een tv sowieso al stereo uitstuurt door bijv optisch of tulpjes.
    stereo door optisch is vanwege kopieerbeveiliging die er net opzit.

aangezien hdmi hdcp heeft zou t toch 5.1 kunnen zijn?

19. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Beste Gamers.

Sinds gisteren heb ik een Philips 32PFL5605H binnen. Deze aangesloten via HDMI op mijn Xbox. Alles doet het maar ik vind het er slechter uitzien dan mijn Xbox 360 VGA HD kabel die op een 19 inch TFT monitor was aangesloten. Ik heb al met wat dingen geprutst op de Xbox 360 maar ik krijg hem niet mooier. De TV heeft een game-mode maar daar vind ik hem ook niet echt mooi.

De TV kan 1080P aan. Bij de console settings staat dit. 1080P/Widescreen/HDMI .

Ik weet niet of iemand hier ook zo tv heeft? Ik gebruik een
    Konig HDMI Kabel met Aluminium Pluggen - 1.5m.

Alvast bedankt \o/

TV kijken is gewoon haarscherp

Laatst bewerkt: 7 sep 2010
  20. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Misschien moet je even wennen aan het grotere scherm, scheelt toch bijna de helft. Heb je op je Xbox ook al je instellingen optimaal staan?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina