Project Natal/ Kinect

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door hayabusa halo, 1 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Als daarna blijkt dat de voice control niet werkt, zou ik m zo terugsturen. Het apparaat voldoet dan totaal niet aan de omschrijving!

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    mag je doen, hij gaat echter echt niet werken ;)

3. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kinect zal starten met 5 talen aan boord en we werken ongelofelijk hard om zo snel mogelijk meer talen er aan toe te voegen. Jullie hebben allemaal erg weinig empathie met welke enorme technologie we hier te maken hebben en dat het een kwestie is van even met je vingers knippen om een taal toe te voegen.

De 5 talen zijn: Amerikaans Engels, Engels engels en Canadees Engels, Japans en Mexicaans.

Er is besloten om de engelse taal niet beschikbaar te maken, zelfs niet voor Nederlanders die goed engels spreken om te voorkomen dat er een slechte ervaring uit voortkomt voor hen die net niet zo goed engels spreken.

Zelfs Australie krijgt dus geen engels, omdat hun lokale accent niet wordt herkend door Kinect.

4. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Wat een rotzooi. :emo: Nu zat ik al helemaal niet te wachten op Kinect omdat ik de beperkingen inzie, maar dit is allemaal wel erg matig. Half werk noem je dit. Kom dan een jaar later op de markt en zorg dat de rotzooi fatsoenlijk werkt.

5. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    ik spreek vloeiend Engels, net als velen hier. Er had gewoon een optie op moeten zitten waarmee je dit aan zou kunnen zetten.
    Mensen die geen Engels spreken of een slechte uitspraak hebben, zetten die optie dan gewoon niet aan.

Voor de èchte gamer is Kinect de eerste 18 al nutteloos, maar voor mensen die van gadgets houden zoals ik, zou de voice control een reden zijn om Kinect te kopen.

Nu zeg ik: veel plezier met jullie family gamers die echt bijzonder weinig geld uitgeven!

Het geld zit namelijk bij de hardcore gamer zoals ik (ruim 50 games, 3 xboxxen, 1 is overleden, hd-dvd add-on, extra controllers, snellader, wireless wheel, beatles instrumenten set, 4 jaar Live en 2 jaar Live op account van mn vrouw, vele Live pnts etc etc. De casual heeft misschien 4 games).

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Van het hele Britse koninkrijk zal alleen regio London gebruik kunnen maken van Kinect want de vele dialecten/talen (Wales , Noord Ierland en Schotsland) is voor de normale Engelstalige mens al niet te verstaan.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Nu even zonder alle gekheid, dit zijn toch geen legitieme redenen/excuses?
    Nee natuurlijk kan dat niet zomaar, maar Kinect wordt wel vanaf dag 1 aangeprezen MET deze feature. Dus het is niet zo vreemd dat je gezeur krijgt als je het er uit laat? Persoonlijk krijg ik dan het gevoel dat het product simpelweg nog niet af is (is ie eigenlijk ook niet)

Maar ik weet het goed gemaakt: Kinect hier in de winkel leggen voor 75,- omdat we deze feature eerst moeten missen :b:

8. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Eens, ook al ben ik niet zo hardcore als jij:+_O_

9. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Lijkt erop dat microsoft nog steeds niet geleerd heeft dat ze incomplete producten niet in de winkel moeten leggen.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    zijn er trouwens al filmpjes waar Kinect zittend wordt gebruikt?

11. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Ja met Milo. :)

12. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Iedereen denkt dat hij vloeiend Engels spreekt. Een Amerikaan of Brit pikt een Nederlander er zo uit. Jouw grammatica en woordkennis zal wel goed zijn, maar als zelfs Australisch Engels niet wordt ondersteund dan is ons Engels ook niet goed genoeg.

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Wat verwachten jullie eigenlijk van de spraak functie van de Kinect ?

Voor een game zoals Milo is de woordkennis/grammatica heel belangrijk , maar voor het bedienen van de dvd-functies heb je dat niet nodig.

14. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Valt wel mee hoor. Natuurlijk zijn er veel Nederlanders die Engels praten met zo'n typisch Hollands tintje, maar er zijn ook zat Nederlanders die gewoon een goed Engels accent beheersen. Heb zelf ook wel een redelijk accent, want best veel mensen denken op Xbox dat ik Australisch ben:+

15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Als je naar mb sig kijkt dan zie je de randapparatuur die ook speciaal voor de xbox is aangeschaft en dat is nog n stukkie duurder ;)
    (ik kijk daar bijvoorbeeld geen tv op).

16. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Alsof ik tegen mijn console ga praten. Ik vind zwiepen al een enorme drempel om over te gaan, plus dat het met de controller alsnog sneller gaat dan je hand 3 seconden op 1 plek houden.

17. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

kom op, alsof spraakherkenning zo moeilijk is! er zijn navigatiestemen waarbij je gewoon met je stem kan zeggen waar je heen wilt.
    Sterker nog: gsm's doen ook voice dialing. Mn Mio A701 van 4 jaar geleden kon zowel voice dialing alsook navigeren naar ingesproken Favorieten.
    Je moest dan zelf inspreken, dat nam hij op en herkende dat dus weer.

Dus als je als Hollander een beroerde uitspraak zou hebben, zou je dat op deze manier kunnen omzeilen.

Ik zat echt op Kinekt te wachten hoor en wel voor 2 dingen:
    - voice commands voor bijvoorbeeld n film te starten
    - headtracking (belangrijkste).

Beide zitten er nog niet op dus ik wacht wel. Die launchgames zijn niks voor mij.

Laatst bewerkt: 5 sep 2010
  18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Kinect is met € 150 al behoorlijk prijzig en dan zit je als fabrikant niet te wachten op negatieve berichten.
    Weet wel 100% zeker dat de Kinect geen problemen zal hebben als een Nederlander teksten als Xbox , Play , Pause , Rewind of Forward zal uitspreken.

Vraag me ook af of de Kinect bij racegames de virtuele Gas- , Rem- en Koppelingspedalen uit elkaar kan houden.

19. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En in Australie doet voice het dus niet |:- (Overigens is de drempel 60%, ofwel als we 100 man lukraak van de straat plukken en minder dan 60% spreekt de voice commands zodanig uit dat Kinect het herkent, dan wordt de voice recognition voorlopig uitgezet. Kortom in Australie had meer dan 40% van de bevolking moeite om de tekst goed uit te spreken, althans had Kinect moeite het te begrijpen)

Mensen in NL zouden vrijwel allemaal een vrij slechte ervaring krijgen alleen al met de naam. Voor elk commando moet je eerst "Xbox" zeggen, ofwel een commando klinkt als "Xbox Play". Nou denk ik dat niemand een probleem heeft in NL met "Play", maar op "iksboks" reageert hij dus niet en voordat men daar achter komt heb je het apparaat al verrot gescholden. Het moet dus "eksboks" zijn waarbij er wellicht nog een nuance zit tussen buks, baks en boks. En aangezien het zo'n gewoonte is om iksboks te zeggen, denk ik dat velen dat zullen doen niet begrijpende waarom de eksboks niks doet. Of je nou goed engels kunt of niet.

Het zijn kleine verschillen, maar niemand zit er op te wachten om tien keer je Xbox te laten weigeren wat je gezegd hebt.

Laat onverlet dat het speelplezier er niet minder om wordt. Ook zonder voice command is het een erg leuke spelervaring voor families. Eens te meer: de Kinect zal bij de start niet echt bedoeld zijn voor hardcore audience en dat geldt ook voor voice. Dat komt allemaal heus wel, maar daar zul je op moeten wachten.

Vorige week in Athene heb ik de bevestiging gekregen dat er vrij snel 2 grote hardcore Kinect titels aan komen. Ik vermoed dat het om hybride games gaat, ofwel Kinect + controller, maar zeker weten doe ik dat niet. Overigens betekent vrij snel toch nog zeker 6 maanden na launch. Dus niet voor de kerst. Voor de kerst is geloof ik wel die titel van UBI, die feitelijk ook wel als hardcore te bestempelen is.

De prijs van EURI 150,- is wellicht hoog, maar EURI 299,- wordt door de doelgroep voor wie de Kinect bundel is bedoeld toch als zeer schappelijk ervaren. Ik heb tijdens de MediaMarkt tour en Intertoys avonden vele tientallen mensen gesproken en niemand trok zijn wenkbrouwen op bij 299.

Anyways, we zullen zien hoe het gaat. Ik ben hoopvol dat het een groot succes gaat worden.

Laatst bewerkt: 6 sep 2010
  20. tigrau69

tigrau69 DEVIL

Leuk Bevonden:
    0
    leuk om te weten hoe M$ ons inschat. blijkbaar kunnen wij niet begriijpen dat je xbox in het engels moet uitspreken en gaan we vervolgens onze apparatuur uitschelden omdat ze niet luisteren.

sorry hoor, maar M$ ga lekker hiermee door, zoals ik al eerder zei, en wat hier door andere beaamt wordt, jullie zijn vergeten wie je geliefde iksboks zo groot gemaakt hebben, wij de hardcore gamers

prima dat jullie extra geld willen verdienen door meer publiek te trekken, maar niet om casual-gezin-gamers te gaan voortrekken. mij boeit dat hele kinect alang niet meer, maar de houding die M$ tegenover ons heeft, pffff.
    laat ons maar links liggen, doen wij dat straks ook. de overstap terug naar pc is niet zo moeilijk, is de hele iksboks niks meer waard omdat 600.000 gezinnen een pakketje met kinect hebben gekocht en vervolgens eens in de 6 maanden een spelletje koopt. SUCCES :thumbs:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina