Help.
Ik gebruik sinds een paar weken mijn tv als beeldscherm maar sinds vandaag heb ik een irritant probleem:
De video wordt netjes uitgezonden via de tv maar de audio komt van mijn laptop af. dit was voorheen niet het geval daarom vraag ik me af wat er opeens fout is gegaan. ik heb geen hardware/software aangepast vandaag en liet de laptop alleen een poosje op stand-by staan en heb toen de tv uitgezet.
de volgende dingen heb ik geprobeerd:
-nieuwe drivers installeren
-andere hdmi kabel aansluiten
-systeemherstel...
in de handleiding van de tv wordt gezegd dat hij met elk apparaat dat een hdmi aansluiting heeft direct werkt dus ik neem aan dat daar geen problemen zitten. ik heb ook alle opties nagekeken maar er staat niets tussen wat het probleem zou kunnen zijn.
een eventueel probleem wat ik heb kunnen vinden is bij de "afspeelapparaten" van geluid.
er staat bij één van de apparaten:
NVIDIA HDMI Output
Niet aangesloten
ik heb geprobeerd om dat bestuuringselement te updaten maar daar vond hij niets voor.
Verder geen idee wat voor informatie ik meer kan geven.
HEEEEELP
edit:
ondertussen zo'n roodwit kabeltje voor audio tussen de laptop en tv gezet en daardoor werkt het gelukkig wel. het is helaas niet wat ik wilde omdat het met alleen een HDMI kabel ook zou moeten lukken. blijkbaar hebben meer tv's van philips zo'n probleem. althans, dat is wat ik heb gelezen.
Laatst bewerkt: 5 sep 2010