[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 14]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rolandje

    rolandje ManU Prevails

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    Die kop van hem in de film ziet er steeds zo achterlijk uit dat het echt geniaal is.
    Maar is zeker een topacteur vooral in snatch_O_
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Afgelopen weekend

    Nowhere Boy

    [​IMG]

    Nowhere Boy gaat over de jeugd van John Lennon tot het moment dat hij bekend wordt. Zelf ben ik altijd wel fan van biografieen en helemaal van muzikanten. De film kijkt lekker weg en vooral de echte moeder van John acteert erg sterk. Het verhaal zelf voelt af en toe nogal random aan en het einde is nogal abrupt. Al met al zeker de moeite waard

    7


    From Paris with love

    [​IMG]

    Ik dacht eeeeeeeven een romantische film te downloaden. Knetterbrak opstaan en dan een uur later film willen kijken doet dat blijkbaar met je. Het bleek een debiel slechte actiefilm met Travolta te zijn. Plot van het verhaal: Travolta (Wax oid) komt naar Parijs om samen met een andere gast (jaja komt ie) een drugsbende op te rollen. 1 punt standaard, 1 punt voor de opmerkingen van Travolta en 1 punt voor de verwijzing naar Pulp Fiction

    3


    Mr Nobody

    [​IMG]

    Een film die helemaal in mijn straatje ligt. Gespeel met tijd, gedachten etc zoals je ook ziet in Eternal Sunshine, The Time Traveller's Wife etc.. Mr Nobody gaat over een jongen/man/bejaarde die alles weet/herinnert waarbij hij zich ook de toekomst herinnert. De film ontvouwt zich langs allerlei wegen in een web van verhalen en is af en toe best ontroerend. Erg van genoten!

    8

    Sous Le Sable

    [​IMG]

    Sous Le Sable (under the sand) is een film van regisseur Ozon en behoort tot een drieluik over het leven, de dood en de liefde (Le Refuge en Le Temps qui reste zijn de andere twee delen). De film behandelt op zeer minimalistische manier het verlies van de echtgenoot van de hoofdrolspeelster. Doordat er zo weinig poespas om de film heen zit komt de boodschap van de film erg goed over zonder veel te zwaar te worden. Ik zou echter niet 3 van dit soort films achter elkaar willen zien, daarvoor is het net allemaal te rustig. Mijn vrouw geloofde trouwens niet dat de borsten van de actrice zelf waren (54 jaar in de film)



    7,5
     
  3. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Heb je Nowhere Boy in de bioscoop gezien of is hij al gereleased op DVD?
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Klinkt boeiend. Maar eens kijken, net als The Time Traveler's Wife.
     
  5. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903

    Meet Joe Black.... Vond ik wel een goeie film.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Overigens is The Time Traverer's Wife niet zo sterk als Eternal Sunhine en Mr. Nobody , ging meer om het onderwerp van de film zelf ;)

    Dat is meer een film voor met je vrouw op de bank :)
     
  7. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik bel m'n ex wel ;)

    Nee, maar ik ga ook meer voor het gegeven van tijdreizen, dat vind ik fantastisch. En ik zag al dat Rachel McAdams er in meespeelt, wat ALTIJD een reden is om een film te kijken.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  9. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Done, thanks.
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    En natuurlijk de allerbeste:
    Timecop.

    Sorry, kon het niet laten. :+

    Vanavond eindelijk The Expendables kijken. :)
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Vandaag Role Models

    Beetje saaie komedie die op geen enkel moment echt lekker los komt. Zitten geen epische momenten in en ik heb niet om genoeg grappen dubbel gelegen.

    6
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Mr. Nodoby is een goede film! Heb 'm vorige week gezien, aangenaam verrast. Ik heb zo mijn kritiekpuntjes, maar zeker tussen alle actiefilms van de laatste tijd is het een verademing. Én, de jonge acteurs spelen goed. Dus dat is erg leuk.
     
  13. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Is in slechts enkele filmhuizen geweest en inmiddels op DVD volgens mij. Ik vond hem fantastisch.
     
  14. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Los Cronocrímenes (Nacho Vigalondo, 2007)

    [​IMG]

    Well, that was....weird. Een klassiek theoretisch tijdreisverhaal zoals de meesten van ons hem zich weleens hebben voorgesteld, vermoed ik. Timeparadox galore! Het is een multidimensionaal verhaal dat ondanks de complexiteit eigenlijk veel te voorspelbaar is en daarom niet echt weet te boeien. Je denkt met de hoofdrolspeler mee, en omdat je dat doet ben je als oplettende kijker de regisseur en protagonist steeds een stap voor en is de juiste spanning er nooit echt. Neemt niet weg dat ik het wel een zeer boeiend gegeven vind, en de uitvoering wel een voldoende waard is. Het getuigt ook zeker van creativiteit om zo'n verhaal te realiseren en dat valt altijd te waarderen.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Crash

    Zeer indrukwekkende film. Crash is een film over racisme, vooroordelen en liefde.
    Allereerst heeft Crash natuurlijk de luxe dat het wordt vertolkt door een sterrencast. Elke acteur krijgt hier van mij een dikke voldoende, zelfs een rapper acteert alsof hij het al jaren doet. En dat is toch wel noemenswaardig. Cheadle is echt een genot om naar te kijken. Eigenlijk vond ik alleen Dillon ietwat verkeerd gecast, ben niet echt fan van hem, en hij stopt in mijn ogen niet genoeg gevoel en ziel in de rol van racistische police officer. Maar verder wordt het verhaal erg overtuigend neergezet.

    De muziek die in de film te horen is, vind ik echt geweldig. Echt passend, en laat ook diepe indruk achter. Ik vind Isham dan ook echt een steengoede componist, en ik prefeer zijn muziek ook vaker boven gevestigde namen, die allemaal van die bombastische orkest muziek maken tegenwoordig.
    Score is zelf ook soort van multicultureel, dus in dat opzicht past dat natuurlijk wel bij het verhaal. Alhoewel er trouwens niet echt een verhaal, als een rode draad, inzit. Het is meer een chain of gebeurtenissen die allemaal in LA gebeuren, en dan op een soort Magnoliaanse (ik verzin hier woorden) bij elkaar komen. Nu ik het verboden woord Magnolia toch al genoemd heb, ik vind deze film toch indrukwekkender en het sleurde mij meer mee dan wat er in Magnolia gebeurde. Nu komt dit enerzijds doordat Crash op veel dramatischer wordt gebracht dan Magnolia, ook vind ik dat de verschillende personages in Crash overtuigender zijn en uiteindelijk allemaal beter 'tot' elkaar komen.

    Over die dramatische manier van vertellen, ik kan me best goed voorstellen dat er mensen zijn die over het script vallen. Natuurlijk is het nogal cliché en natuurlijk is het zeer overdreven, maar het versterkt de boodschap wel degelijk. Aan het begin van de film had ik ook zoiets van 'nou dit is allemaal wel erg racistisch'. Maar als het thema racisme is, kan je er natuurlijk niet onderuit om bepaalde karaktereigenschappen onder een vergrootglas te leggen.
    Na verloop van tijd ergerde ik me hier totaal niet meer aan, en liet ik mij de film gewoon overkomen.
    En dat lukte aardig! Met een paar zeer indrukwekkende scenes (sommigen zullen weer zeggen sentimentele troep) stokte mijn adem. Het raakt je echt!

    Visueel is het ook tiptop in orde. Goede camerapunten, en veel scenes die zich 's nachts in LA afspelen, een tijdstip waar de stad in mijn ogen op haar mooist is. Dankzij de mooie kunstmatige verlichting van de stad zelf, is de film donker, maar zeker niet onderbelicht. Het geeft een goede sfeer.

    De afsluiter vond ik echt mooi, eerste keer dat ik de aftiteling heb afgekeken omdat ik echt zat te genieten van Stereophonics.

    Cijfer: 8.5
     
  16. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vond Crash echt overgewaardeerd, maar dat zal wel aan mij liggen O-)
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Ja, veel mensen vinden het te sentimenteel, te stereotype of te overdreven.
    Had daar eigenlijk geen last van :p.
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    The Expendables

    Mwa..

    Cijfer: 6
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Goede review..
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Zegt genoeg toch! 8)
    Film was net zo nietszeggend.
    Stallone en Statham film. Statham is groot pluspunt. De rest speelde minieme bijrol.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina