Mass effect serie beter dan halo serie

Discussie in 'Algemeen' gestart door harry potter, 9 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. harry potter

harry potter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mass effect serie beter dan halo serie

Ik ben een hele grote fan van de halo games. Halo 1. 2. 3. ODST en halo wars vond ik super vette games. En halo reach gaat al helemaal vet worden wat ik daar tot nu toe van heb gezien kan ik alleen maar concluderen dat het een top game gaat worden.
    *

Maar daar gaat het nu niet over er is namelijk een game serie die ik nog beter vind dan de halo serie.
    Namelijk de Mass Effect games deel 1 en 2. Waarom ik deze games en met name mass Effect 2
    mijn favoriete game is zal ik hier toelichten. Allereerst vind ik dat mass Effect een ijzersterk verhaal heeft niet dat het verhaal van halo niet goed is. Maar dat van Mass Effect vind ik beter
    uitgewerkt. Dit komt vooral door dat mass effeckt veel zij missies heeft die weer aansluiten op de hoofd verhaallijn. Ter vergelijking de halo games hebben geen zij missies en dat vind ik best wel jammer het geeft een beetje afwisseling. Misschien licht dat wel aan mij en is dit appels met peren vergelijken aangezien halo een heel ander soort game is waar die missies misschien niet goed bij toegepast kunnen worden. Maar het is wel hierdoor dat ik mass effect zo leuk vind door de grote afwisseling in de missies. Het is echter niet alleen dat, ook grafisch trekt Mass Effect mij persoonlijk iets meer dan halo. Er zitten echt kippenvel momenten die je echt op het puntje van je stoel doen belandden in mass effect wat ik niet snel bij een game heb. Maar wat mij het meeste trekt aan deze game is dat alle keuzes die jij maakt grote invloed hebben op het verder verloop van de game. Kies je voor de harde vuist of ben je juist van het mildere type dan zul je dit terug zien in de game. Het verhaal zal hierdoor ook anders verlopen.

Verder wil ik nog wat extra toelichting geven waarom ik Mass effect beter vind en op welke punten. Zoals eerder genoemd vind ik het verhaal van Mass effect beter dan dat van halo. Het verhaal is op een of andere manier veel meeslepender en ook veel diepgaander. Daarbij vind ik de opbouw van de missies beter uitgewerkt dan in halo. Dit komt doordat Mass effect een niet lineaire gameplay heeft. Dit betekent dat je een vrij ruime keuze hebt naar welke plaats je eerst gaat. Hier komen we ook weer bij het punt van de zij missies. Als je even geen zin hebt om de missies te doen die onderdeel zijn van de hoofdverhaallijn, kun je deze zij missies doen. Hierdoor heeft mass Effect wat mij betreft de grootste herspeelbaarheid in een game ooit. Mass effect en Mass effect 2 krijgt van mij als totaalcijfer een 10. de Halo games geef ik een 9,5

Maar het is zo als ik al zei misschien appels met peren vergelijken om dat dit twee kompleet verschillende games zijn. Je kunt wel zeggen dat halo de best FPS is.
    Maar eigenlijk is mass effect een soort van hybrid tussen een FPS en RPG deze combinatie
    trekt mij persoonlijk meer aan. Ik vind halo eigenlijk een beetje te standaard als FPS wat niet betekend dat het slecht games zijn een tegendeel ik vind halo na de mass effect de beste game.

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Je opent een topic met een vraag en uiteindelijk geef jezelf al het antwoord. ;)

Laatst bewerkt: 10 sep 2010
  3. harry potter

Leuk Bevonden:
    0

Ik heb dit topic gemaakt om te discussiëren wat nu beter is de halo games of de mass effect games iedereen mag hier zijn mening over uiten.

4. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
  5. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.101
    :x

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Weet niet wat er beter is eigenlijk. Zie de connectie ook niet echt tussen de twee. Mass Effect vs Fallout is een betere discussie. Ben je meer een first person shooter fan dan is Halo de "beste" maar hou je ook van RPG met shooter elementen dan is Mass Effect "beter". :)

7. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Ben het niet met je eens. PES is namelijk ook beter dan Simcity 4 O-)

IBTL

8. harry potter

Leuk Bevonden:
    0
    nu ben je echt een vergelijking aan het maken die nergens opslaat. Wat ik alleen bedoel is dat ik halo niet de beste game vind maar mass effect.

9. James Pond

James Pond Guest

Nouja, dat is een leuke mening. Maar niet veel meer dan dat eerlijk gezegd. Feitelijk hebben de games niks gemeen behalve het feit dat je op baddies aan het schieten bent in de ruimte.

Mass Effect 1 en 2 heb ik zelf ook vrij hoog in het vaandel staan, daar niet van, maar Mass Effect 2 viel mij qua verhaal en missies erg tegen. Mass Effect 2 is in principe 1 grote recruit missie, erg jammer.

10. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    De Mass Effect serie is voor mij zonder twijfel beter dan de Halo serie.
    Maar dat betekent niet dat ik het niet leuk kan vinden om Halo-games te spelen.
    Ik ben dan ook totaal geen voorstander van 'Deze game is beter dan deze'.
    Ligt echt persoonlijk en bediscussiëren heeft denk ik niet echt veel zin.
    Ook moeilijk om goede argumenten te geven waarom een game beter is, omdat het er persoonlijk op aankomt waar jij het meeste van houd.

En zoals al eerder gezegd is Mass Effect een heel ander type game dan Halo. Zo behandel ik ze ook, Halo hoeft voor mij geen diepgaand emotioneel en ijzersterk verhaal te hebben, maar moet wel leuk zijn om te spelen.
    Mass Effect heeft veel strengere eisen waar het aan moet voldoen voordat ik er tevreden mee ben. Gelukkig weet BioWare daar wel raad mee. :)

In andere woorden: Mass Effect speel ik als een RPG, terwijl ik Halo speel als een FPS.
    En Mass Effect is, als je het al een mengeling van shooter met RPG wilt noemen, geen FPS maar een TPS.

Laatst bewerkt: 10 sep 2010
  11. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Had het niet beter kunnen zeggen.

12. Harry Henkel

Harry Henkel Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je zegt zelf al dat het appels met peren vergelijken is, dus waarom doe je nog de moeite een apart topic te openen?

13. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Dat vraag ik me ook al af.

Om eerlijk te zijn is geen enkele game beter dan de anderen. Heel simpel omdat het nog altijd een eigen mening blijft die sterker weegt dat die van een ander.

Dit soort discussies zijn in wezen zinloos. Een Journo kan wel zeggen Halo Reach is de beste shooter ever. Ik kan het er pas mee eens of on eens zijn als ik hem zelf gespeeld heb.

Appels met Peren vergelijken is net zoiets als Aardbeien met Olijven. :+

14. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind zelf de NBA 2K serie beter dan de GTA serie

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    discussie is op niks gebaseerd :)

slotje