[X360]Xbox LIVE NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc. [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door DiaL, 11 mrt 2010.

  1. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    klopt dit? Of bedoel je iets anders met de router herstarten?
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    dat klopt inderdaad, veel routers passen alles pas goed toe na een reset
     
  3. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb in de modem in mn browser Upnp ingeschakeld en de modem een tijd van de stroom gehad, maar de NAT is nog steeds strict.

    Ik moet volgens mij in de modem naar tools en dan naar "delen van spelen en toepassingen" waar ik ook de Upnp heb ingeschakeld. Daaronder staat overigens "uitgebreide beveiliging gebruiken" niet aangevinkt.

    Dan heb ik 3 opties:

    Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen
    Een nieuw spel of een nieuwe toepassing maken
    Een spel of toepassing wijzigen

    Ik doe de bovenste, de tweede is volgens mij als je toepassing niet in de lijst staat, en Xbox Live staat in de lijst, die selecteer ik dan en dan moet ik daarnaast apparaat selecteren, ik kan kiezen uit:
    LaptopDaBert
    LaptopDaBert
    "mijn achternaam"
    Laptop
    Unknown-00-25-ae-15-0a-56
    sony player
    <gedefinieerd door gebruiker>

    Die combi kan ik dan toevoegen en dat is het. Ik heb al een keer "mijn achternaam" geprobeerd, maar dat werkte niet, maar toen heb ik niet mn modem gereset. Ik ga nu Unknown-00-25-ae-15-0a-56 proberen, omdat bij home dit overzicht staat:

    En de Xbox is aangesloten op bedraad internet, ik zal dan ook de modem weer even resetten.

    Bij deze instellingen staat dit bij Xbox live, het spel of toepassing dus, in de modem:

    En dit staat bij apparaat, Unknown-00-25-ae-15-0a-56

    Het logboek staat uit.


    Je kan ook nog een nieuw spel of toepassing maken en dan kan je van alles zelf instellen, maar dit is vrij technisch en lijkt mij onnodig (?) omdat Xbox Live al in de lijst staat?

    Volgens de modeminstellingen in mn browser gaat het om een Thomson TG789vn Softwareversie 8.3.H.4
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2010
  4. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
  5. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb gister van alles zitten prutsen, maar niks werkte, wel steeds modem gereset. Maar vanochtend stond mn Nat ineens op Open! Heel vreemd, ik had niks veranderd, alleen upnp stond nog aan, maar dat was gister ook zo, hoe kan dat ineens veranderd zijn? Ben nog bezig geweest met instellingen die ik van Thomson heb gekregen, daar kwam ik niet uit en die heb ik weer verwijderd, maar nu staat hij weer op strict, ik snap er niks van. Ik heb nu dit stappenplan gevolgd: http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=627 Maar dat werkt ook niet, maar mss komt het omdat ik mn modem niet gereset heb. Dat zal ik nog proberen, maar hoe kan het dan dat hij vanochtend dan ineens op open stond? En nu weer op strict?
    --- automatische edit ---
    Ik heb de modem gereset en de xbox live test op de xbox was nu goed en de poort in MW2 staat weer open!! Ik hoop nu dat dat zo blijft. Toen hij net open was had ik wel gewoon weer volle streepjes ingame, maar ik vind nog steeds dat het matchmaken erg lang duurt, niet zo lang als met een stricte poort, maar wel langer dan ik gewend ben van toen ik nog Tele2 had, maar mss komt dat omdat er nu weinig Amerikanen online zijn ofzo? Want als de poort open is is ie toch open? Daar zitten toch geen gradaties in? Ik heb overigens wel dat stappenplan gevolgd van kpn:http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=627 EN de upnp staat aan, kan dat wel als combinatie?
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    allee upnp moet voldoende zijn
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind een DHCP-leasetijd van 1 dag wel heel kort !
     
  8. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    dat was t eerst ook, maar later niet meer. Ik ben al blij dat ie nu op open staat. Er zou wel meer zo moeten zijn bij kpn internet, maar in de praktijk zijn er erg veel problemen en inconsequenties. En ik vind nof steeds dat de matchmaking ook met een open nat traag is.

    @melbuuln: hoe bedoel je? Heb je het over mijn gegevens en wat voor consequenties heeft dit dan?
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als een apparaat zich aanmeld bij de router dan krijg deze een ip-adress toegewezen.
    Als de Xbox360 zich nu niet binnen 24uur aanmeld dan krijgt deze een weer een nieuwe ip-adress toegewezen.

    Ik stel de DHCP altijd in op minimaal 7 dagen !
     
  10. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    ok, wat is dan het nadeel van als t op 1 dag staat?
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als jij de poorten hebt gekoppeld een bepaalde ip-adress en je meld met de Xbox360 na 24 uur opnieuw aan bij de router dan krijgt de Xbox360 een andere ip-adress toegewezen.
    Met als gevolg een NAT strict.
     
  12. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    gadverdarre, wat een gezeik. Ik heb wel poorten toegewezen met dat programmaatje (zie link naar stappenplan in post vorige pagina), maar t enige ipadres dat ik me kan herinneren was dat van de modem zeld, maar ww zullen t wel merkem, want ik kom pas zondag weer thuis. Hoe kan ik die periode langer maken trouwens?
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2010
  13. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Weet iemand hoe ik die DHCP een langere periode kan geven, mocht dat nodig zijn?
     
  14. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Ik zou graag willen weten hoe ik op mijn Fritzbox Fon Wlan van Xs4all mijn poorten open zet voor meerdere Xbox.
    Voor mijn eigen Xbox staan de poorten open en heb een NAT open.

    Hoor t graag :)
     
  15. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13

    Net de Xbox weer aangezet, maar de NAT is nog open!! Ik hoef dus niks aan de dhcp te veranderen ;) Wel raar is, dat toen ik ik in de thomson keek, bij gedeelde spellen en toepassingen, daar poort 2 niet meer bijstond, die ik had aangemaakt volgens het stappenplan.
     
  16. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Lees even de startpost door, meer bepaald het onderdeel over "2 of meer xboxen op eenzelfde netwerk". Sommige routers zijn hier spijtig genoeg niet (helemaal) voor geschikt ondanks instellingen, bij andere lukt het dan weer probleemloos.

    De DHCP lease tijd kan je in de instellingen aanpassen normaal. Bij sommige, vnl. routers met custom ISP firmware, kan dit echter uitgeschakeld zijn. Je zou ook zelf een custom firmware kunnen downloaden bv zoals DD-WRT.
     
  17. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Blijkbaar hoeft het niet, want ondanks dat het leek alsof de dhcp op 1 dag stond, is de NATpoort na meerdere dagen niet aanmelden nog steeds open ;)

    Blijkbaar hoeft het niet, want ondanks dat het leek alsof de dhcp op 1 dag stond, is de NATpoort na meerdere dagen niet aanmelden nog steeds open ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 sep 2010
  18. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Je hebt nu geen probleem meer, dus dat is het bijzonderste!

    Maar mocht je later eenzelfde probleem hebben, als UPnP actief is zou dit eigenlijk geen verschil mogen maken. Misschien heb je gewoon binnen de tijd je xbox nu aangezet? En anders kan hij ook gewoon hetzelfde IP hebben toebedeeld gekregen. Je zou ook kunnen gebruik maken van een statisch IP natuurlijk.
    Misschien heb/had je die dingen al allemaal geprobeerd of zijn ze niet toegestaan op je router, ik heb je openingspost niet herlezen aangezien het probleem nu toch opgelost is, en if it aint broke, don't fix it! :)
     
  19. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    kheb een vraagje :p

    Is het erg dat ik steeds switch met ethernet cables want ik heb tele2 en zijn maar 2lans voor internet en ik heb 3 ethernet cables.....(2 pc's en 1 xbox)

    dus als ik wil xboxen ga ik van lan poort 4 eruit halen en dan in de xbox en als ik klaar ben weer erin.....

    kan dat wel en levert dat geen problemen op(behalve misschien verslijten van de cable)



    MrBeast
     
  20. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Nee dat is verder geen probleem. Het lijkt me wel niet erg praktisch, een switch zou een oplossing voor je probleem kunnen bieden.
     

Deel Deze Pagina