Computer Problemen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    @Tyrant

Wat staat er bij jou bij:

Uitvoeren - msconfig -> enter -> computer opstarten

Kan je daar even een screenshot van maken?

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ja ik heb het vermoeden dat ik op de een of andere manier 2 windowsen (ja ik verzin hier een meervoud) heb geïnstalleerd.. Want ik had dus dat probleem dat ik mijn Windows op een andere schijf moest installeren...

8)

Ik heb die andere gedelete, ga het nogmaals proberen. Wachten tot defragmentatie over is :p.

Laatst bewerkt: 6 sep 2010
  3. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Dacht ik al, het is gelukt bedankt!
    Ik zal dit weekend als mijn loon is gestort een virusscanner en firewall kopen, dan is dit ding ready 2 blo2 :)

4. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Over Acer. Ik heb de mijne (nouja inmiddels is hij van mijn vriendin, heb zelf net een MBP) al twee jaar en hij werkt nog steeds prima hoor!

5. koennn

koennn Science Fiction Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de mijne al 2 keer moeten laten repareren, dus ik denk wel dat je snapt dat ik persoonlijk er nooit meer een zal kopen (zeg nooit nooit, maar in de huidige Acer situatie zeg maar). Ervaringen verschillen uiteraard.

6. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Windows 7 heeft zelf al een firewall genaamd Windows firewall,
    Ook heb je Windows Defender om te scannen op mal en spyware.
    En als het goed is hebben ze ook een virusscanner. (Ben ik niet helemaal zeker van.)

Gebruik het zelf niet, Maak gebruik van een totaal pakket van Symantec (Endpoint Protection.)
    Maar dat is voor bedrijven bedoelt en word volgens mij dan ook niet los verkocht.

7. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn laptop doet heel vaag. Nu is er de optie om Windows 7 te herinstalleren, ik heb echter Office via internet gekocht. De downloadlink die ik toendertijd heb ontvangen, is die IP-gebonden? Kan ik dus gewoon mijn computer opnieuw installeren en dan Office opnieuw downloaden?

8. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Is het gelukt? :+

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Nee nog steeds niet! Erg irritant...

10. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Klopt, al ben ik zelf geen grote fan van deze software :+

Overigens heeft mijn computer soms een spontane reboot, fucking weird. Temp is goed, drivers horen geen problemen te geven (alles geupdate en gezocht op bekende problemen) Zal dadelijk maar even de reboot switch loskoppelen, kijken wat er dan gebeurd O-)

11. rolandje

rolandje ManU Prevails

Leuk Bevonden:
    0
    De pc van iemand hier op het forum heeft een probleem vandaar dat ik voor hem post. Als hij zijn Pc opstart komt die niet verder dan het beginscherm het scherm dus waar je gewoon een afbeelding krijgt van Dell. Weet iemand een eventuele oplossing?

12. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Dat is wel een hele magere uitleg/informatie.

Probeer eens tijdens het booten op F8 te drukken. Dan krijg je een menutje. Kies dan voor laatste goede configuratie (of zoiets). Als het win 7 betreft kun je in dat menutje ook kiezen voor systeem herstel en dan aangeven naar welke datum je wil herstellen!

13. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Mijn computer heeft iets raars waar ik zelf geen logische verklaring voor kan vinden, hij reboot af en toe spontaan. Het is een computer die ik nog geen week heb staan dus ik verwacht dat die het wel normaal zou moeten doen?

Ik heb al gechecked, temperatuur blijft normaal, iig geen overhitte onderdelen. Drivers allemaal updaten helpt niet, alle (in princiepe overbodige) drivers uninstallen heeft ook niet geholpen. Googlen op problemen met deze moederbord (M4a77T) heeft mij ook vrij weinig kennis gegeven, het schijnt geen bekend probleem te zijn.

Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

14. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mja, kan heel veel zijn, maar spontane reboots duiden over het algemeen wel op een hardware fout. Ik neem aan dat het systeem niet oc-ed is ?

Controleer je geheugen eens met memtest om te beginnen ...

15. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Als je de computer nog geen week hebt - terugbrengen naar waar je hem vandaan hebt. Laat hun het maar oplossen.

16. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Niks is oc´ed nee, overigens is het een self build met spullen van informatique. Zou beetje lastig zijn om daarmee terug te gaan denk ik.

17. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Hoe krijg je ook alweer dat je het programma minimaliseert naar je systemtray in plaats van naar je taakbalk?

18. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Heb je al geprobeerd om even te formatteren en opnieuw alles te installeren? Dan weet je iig zeker dat het geen software fout is. Als het dan nog steeds niet goed werkt kan je eventueel contact opnemen met Informatique of ze misschien je moederbord willen omruilen of iets dergelijks.

19. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Heb laatst al een clean install gedaan ja, zonder de drivers viel die ook regelmatig uit...

20. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Dan vermoed ik hardware fout. Je krijgt geen bluescreens?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina