Pro Evolution Soccer 2011 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tyrant, 8 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Da's waar, maar doordat PES de afgelopen jaren online zo bagger was, had ik nooit een vast team(tegen vrienden ook niet). Daarom deed ik nooit wat met tactiek.
     
  2. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een domme vraag, of misschien totaal nog niet bekend maar hoe zit het met het online gedeelte ? Kunnen we nou eindelijk eens zonder lag spelen ?

    Dit is toch wel beslissend voor mijn keuze fifa11 of pes11.. Het kleinste beetje lag vind ik al dodelijk irritant.

    Ik neig toch nog meer naar FIFA11, mede vanwege het goede online gedeelte, de user controlled celebrations (vind ik toch een toegevoegde waarde) en de licenties. En omdat ik de laatste jaren een echte fifa speler ben geworden wil ik het eigenlijk gewoon bij fifa houden.

    Heb FIFA gespeeld tot PES3, toen PES3 t/m PES6 heel veel gespeeld, toen weer overgestapt op FIFA08.

    Ik ben opzich wel onder de indruk van de pes11 gameplay als ik de filmpjes zo zie maar zeker nog niet 100% overtuigd, sommige animaties vind ik toch nog een beetje raar , en ook hoe de bal zich voortbeweegt.. ik weet nog niet echt wat ik er van moet denken maar het is in ieder geval een enorme stap vooruit van pes10..
     
  3. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Game zelf niet gespeeld maar van wat ik gehoord heb:
    Er was ong maandj geleden een beta voor mlo(master ligue online) deze was helemaal online om bugs aan te pakken en aan t online te werken. Het was toen de beta er net was al beter als eerst. daarna werd het alleen maar beter. hoe het in de full version zal zijn die over een paar weken in de winkels ligt is (na wat mij bekend is) nog niet veel bekend. dus ik denk dat je even moet afwachten
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.582
    Haha nee joh, dat is juist zo lame...
    In PES is het vet dat alle sterren hun eigen celebrations hebben. In de loop van de jaren heeft PES al honderd verschillende animaties :lol:.
    Altijd lachen als je bv. met Robbie Keane scoort :D.
     
  5. Soulja

    Soulja Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar ben ik ook echt benieuwd naar, wat online betreft zit het bij FIFA wel goed. Bij PES valt het al jaren tegen. Mijn oplossing is als volgt: PES schaf ik aan voor mijn ps3, want daar spelen mijn vrienden het liefst op en onze offline game is toch wel PES. En voor mijn xbox 360 schaf ik dan FIFA 11 aan die ik op het betere xbox live dan online zal spelen als FIFA wel wat nieuwe dingen laat zien tov FIFA 10. Maar het liefst hoop ik natuurlijk dat de online functie van PES dit jaar gewoon degelijk werkt en speelbaar is!
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2010
  6. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dat echt zo van die 100 verschillende animaties? Heb echt al paar jaar geen PES meer aangeraakt.. Dan is het nog wel dope idd, niet dat je vaak hetzelfde ziet na een goal..

    Toch vind ik dat zelf juichen wel lachen, zeker met fifa11.. ik heb een lijst gezien en er zijn er enorm veel, en als je met meerdere speelt kan je elkaar ook proberen te grijpen, onderuit te halen, op zn rug springen en weet ik veel wat nog meer allemaal :p

    Die ene review die er al was van fifa11 zei ook dat het misschien wel het beste nieuwe onderdeel van het spel was o.i.d. Hoewel ik dat wel een beetje apart vind
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2010
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.582
    Nee, elke speler kan 2 animaties toegewezen krijgen.. ;)
    Maar een enorme keuze omdat ze elk jaar weer wat toevoegen van de bekende spelers.. Sommige spelers hebben namelijk een vaste manier om te juichen! Dan is het niet tof om zelf te juichen.

    BV, als ik vroeger met Tottenham speelde en je scoorde met Keane, hoopte je altijd dat die de Keanie deed en dan gingen we nog eens hardop juichen in de kamer :D.
     
  8. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien ga ik het ook wel zo doen maar liever niet natuurlijk, veel beter als je je gewoon met 1 footy bezig kan houden en er niet 2 door elkaar speelt..
     
  9. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar de Keanie kan je met FIFA ook zelf gewoon doen als je dat wilt :p
     
  10. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij persoonlijk is dit een heel groot minpunt van de demo. Het eerste wat me namelijk opviel was dat spelers niet op de juiste manier vrijlopen / de ruimte induiken. Sommige spelers lopen als zondag amateurs op het veld, waarbij het ook nog lijkt alsof ze aan het bijkomen zijn van een kater, opgelopen op de zaterdag avond. Een figuurlijke schop onder de kont is er niet bij omdat men dit gedeelte heeft weggelaten. Zal me niks verbazen als dit ook tegenvalt in de full game, want looplijnen zijn toch één van de allerbelangrijkste onderdelen in de voetballerij.
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2010
  11. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Dat is dan toch geen nadeel? Heb je die opsomming van de strategieën in dat stukje gelezen? Dat staat HIER en dan zal je zien dat je spelers wel degelijk vrijlopen.
     
  12. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Sommige mensen houden niet van diepgang.. ;)
     
  13. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Dan moeten ze ook niet klagen over spelers zonder diepgang :D
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.582
    Dan ben je ook bij PES aan het goede adres! :p
    Het leuke is namelijk dat het niet hoeft en je ook wel speelt zonder super lastige tactieken.
    Maar in ML is het best tof om te doen.
     
  15. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
  16. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het allemaal eens rustig bekeken, zowel in jou geschreven stukje als mede in de PS3 demo. Ik ben juist een voorstander van een game dat 'easy to play, hard to master' is. Ik ben destijds weken / maanden bezig geweest met PES 6 om alles tot in de kleinste details uit te werken. Alles handmatig aangepast naar mijn wensen. De drie opvolgers 2008 tm 2010 waren simpelweg poep. Valt niet te ontkennen. Ik ben destijds overgestapt naar Fifa, terwijl ik zo nu en dan PES 6 online bleef spelen.

    Maar goed, nieuw jaar nieuwe kansen. Het eerste wat dan gelijk opvalt zijn de gebrekkige AI van je medespelers. Ik wil niet alleen dat mijn spelers zich vrijlopen tijdens een counter zoals Soulja in een filmpje liet zien, ik wil dat ze bij balbezit de kleine ruimte induiken en/of waar je iemand in de loop kan aanspelen.

    Nou zijn al deze strategiën in het spel leuk en aardig, maar mijn teamgenoten op een logische manier vrij laten lopen is er niet bij. Erg jammer. Kan zijn dat het aan mij ligt-ook voor mij is het spel nieuw-maar ik betwijfel het ten zeerste.

    p.s. De discussie over een voorkeur voor diepgang is niet eens aan de orde. Zelfs iemand die het spel voor het eerst speelt en ook maar enigzins kijk op het spelletje heeft ziet dat je spelers als houte klazen blijven staan in dit spel.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.582
    Weet je hoe lastig dat is om te realiseren?
    Zoiets lijkt mij nog toekomstmuziek.
     
  18. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch kwam PES 6 aardig in de buurt en ook bij Fifa 10 zijn de looplijnen over het algemeen beter uitgewerkt dan in PES 2011 (al dan niet afhankelijk van eerder genoemde instellingen / tactieken, genoemd door andere forum gebruikers).
     
  19. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    ik ben het wel een beetje met snk eens. want je mede spelers moeten uitzich zelf gewoon vrij lopen misshcien niet zo goed als met de loop lijnen. maar als ik een potj tegen een vriend op de bbank wil spelen heb ik niet zin om eerst een half uur met die instellingen te klote
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.582
    Pf, bij FIFA loop je gewoon met je 10 met de bal, opeens steekt de linksbuiten z'n hand op, jij geeft een steekpassje door de lucht, en de linksbuiten is ALTIJD eerder bij de bal dan de rechtsback. Echt zo scripted, gruwelijk hekel daaraan bij 2010. Moet herkenbaar klinken btw :p.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina