[XOne] [SPOILERS] Halo Storyline

Discussie in 'Games' gestart door MetalSonic, 15 sep 2010.

1. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Alle Halo games zijn nu uit, en in dit topic kan je het hebben over de storyline. Zelf begrijp ik bijvoorbeeld ontzettend veel niet. Eerst had je Halo Reach, daarna Halo 1, 2,3? En dan zat Halo ODST er ook nog ergens tussen. Halo ODST werd uitgegeven na Halo 3 en ineens kreeg je je health niet meer terug.

Waarom konden ze Reach niet verdedigen? en is het later nog terug veroverd? In Halo 3 werd alles toch opgeblazen, oh wacht toen ging het vooral om die ringen en de Flood.

Praat hier dus over de verhaal lijnen, de waarom vragen. En voordat een wijsneus komt met "dan lees je toch alle Halo boeken?" Nah geen zin in :)

2. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
  3. Justixe

Justixe DeLorean DMC-12

Leuk Bevonden:
    1
    Of... je koopt de 2-disc versie van Halo Legends. Op de tweede dvd staat een 20 minuten durende video betreffende de 'story so far', onder andere verteld door Eric Nylund.

Chronologisch heb je het wel goed, behalve dat Halo 2 en Halo 3 ODST zich tegelijkertijd afspelen vanaf het moment dat de Covenant Cruiser boven New Mombasa(?) in slipspace gaat.
    De Master Chief volgt het schip (Halo 2) en de ODST's wilden net op het schip droppen (Halo 3 ODST) en kwamen verspreid in New Mombasa terecht.

Laatst bewerkt: 15 sep 2010
  4. Justixe

Justixe DeLorean DMC-12

Leuk Bevonden:
    1
    Kijk anders ook even op halo.xbox.com. Onder 'Intel' vind je de 'Time line'.

Ik zie daar niet alle boeken terugkomen, maar geeft je wel een goed beeld van de sleutelgebeurtenissen.

5. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    En hoe zit het dan met Reach, waarom werd dat veroverd? waarom is het niet teruggepakt?

6. Justixe

Justixe DeLorean DMC-12

Leuk Bevonden:
    1
    Veroverd? Is Reach niet ge'glassed'?

(heb wel het boek gelezen een eeuw geleden, maar de game nog niet gespeeld)

7. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ja, Reach is geglassed, zoals de covenant met alles doet zo'n beetje. Reach was een planeet op het randje van menselijk bevolkt universum, na Reach trok de covenant op naar Aarde.

8. LeGeNdaRisCh

LeGeNdaRisCh Je ziet ons

Leuk Bevonden:
    0
    No offence, maar met alle info in de games samen met beetje logisch nadenken kun je de vragen die jij stelde beantwoorden (ik las dat je ze allemaal gespeeld had).

9. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Op Halo ODST had ik ze allemaal gespeeld, maar 't verhaal was mij steeds niet echt duidelijk. Halo 2 helemaal als je dan onder water komt enzo, had ik echt iets van WTF!....

Qua verhaal vertellen pakt een spel als Metroid Prime het imo gewoon beter aan waar je menus hebt met achtergrond info over van alles en nog wat, Maffia heeft dit ook en ik zag 't ook bij Batman.

Bij Halo wordt er van alles vertelt door het spel heen terwijl je zelf vooral gericht bent op de combat en dus veel mist.

10. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Daarom zijn het ook spellen die je nog eens een keer kunt spelen zonder je te vervelen!:thumbs:

Ik snap best dat dingen verwarrend kunnen zijn, maar met niet bijzonder veel zoek-werk moet je het toch in kunnen vullen....:confused:

11. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik vond het trouwens briljant dat je net voor de credits het begin van het openingsfilmpje van Halo: Combat Evolved ziet! Toen dat muziekje begon, wist ik het al gewoon. Echt super, kippenvelmomentje. Sowieso briljante campaign, vind hem na CE wel de beste denk ik. Enorm veel variatie in units en gewoon toffe missies, coole filmpjes, fantastische muziek. Ook niet zo heel veel rijden gelukkig, op een paar missies in Halo 2 na heeft Bungie nooit meer echt boeiende voertuigmissies kunnen maken IMO.
    Ook vind ik het leuk hoe Halo: Reach gelinkt wordt aan Halo: CE. Dat je Cortana moet brengen naar de Pillar of Autumn. Wat ik dan weer niet snap: Halsey ontmoet Noble Team en geeft Noble 6 Cortana mee, maar dit wordt toch helemaal niet in de boeken genoemd? Niet eens een referentie er naar geloof ik.

12. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap het einde niet helemaal? Die allerlaatste missie, is het nou mogelijk om die te overleven of hoort hij gewoon te eindigen met dat je doodgaat?
    Speelde hem op legendary btw, lijkt me nogal onmogelijk dat allemaal te overleven

13. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Volgens mij hoor je dood te gaan. Maar misschein is er een soort 'easter egg' dat je nog een filmpje te zien krijgt - dat dan wel niet klopt met het algemene Halo verhaal - waarin je het overleeft. Had die Kat trouwens heel het spel nou één mechanische arm? Dat was me pas heel laat opgevallen.

14. Dennis_88

Dennis_88 Half Baked

Leuk Bevonden:
    0
  15. Wildstylez NL

Wildstylez NL Kapitein Iglo

Leuk Bevonden:
    3
    Oke weet niet of ik nou iets specials heb gedaan. Maar na de credits kon ik nog verder spellen. Zal wel komen omdat ik in de gun niet dood ben gegaan. Missie genaamd lone wolf.

16. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Dat hoort gewoon zo. ;)

17. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Meeste herkende ik wel, maar het filmpje laat wel zien hoe wazig veel dingen zijn allemaal. Aan het einde hoor je ook "wtf is that?"

zo dacht ik ook, maarja Halo games spelen heerlijk weg en voor een duidelijk verhaal kijk ik wel een film:)

18. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Easter Egg!
    In het laatste level tijdens een filmpje kan je de Master Chief in cryo sleep zien!
    [yt]jwPTahnterI[/yt]
    [yt]7-Ss6TKLlmM[/yt]
    Just hold right on the right stick and you should see him.

Laatst bewerkt: 16 sep 2010
  19. Speurneus

Speurneus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Awesome! Ga zelf ook maar eens kijken of ik de Chief ook kan vinden :)

20. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Net maar eens met wikipedia door alle Halos gegaan, in halo 3 is er dus een verbond tussen de mensen en de covenant. Echter.... Master Chief komt bij een onbekende planeet.

Jammer dat er geen Halo 4 komt :) maarja het is wel goed zo i guess.

Deel Deze Pagina