Xbox 360 controllers ‎[Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Kapitein Iglo, 15 feb 2007.

  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    De Onza is onlangs nog uitgesteld, ik geloof tot eind dit jaar of begin volgend jaar.
     
  2. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    aah, das kut, want ik vond dat wel een goede optie, ziet er erg mooi uit en lijkt er degelijk en comfortabel uit te zien, maar jammer dat ie niet binnenkort, ergens rond de release van black ops uitkomt. De Mad Catz Black Ops controller heb ik iets minder vertrouwen in.
     
  3. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Je kunt er ook andere schoerfjes voor gebruiken van dezelfde maat. Ik heb bijvoorbeeld 2 PS1 schoerfjes in m'n controller zitten omdat die dichterbij lagen ;)

    Heb je een link? :) Ik heb vorige week nog een mail gestuurd naar Razer Nederland en die zei dit jaar, en in het GamesCon filmpje hieronder zegt hij einde September/begin October.

    [yt]QOw5ISYvbX8[/yt]
     
  4. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Vet filmpje, het lijkt me echt een superfijne controller!! Enige twijfelpuntje is de extra buttons, die zitten niet onderop, maar achterop, je hebt dan dus per kant 3 knoppen aan de achterkant, ik vraag me af of dat niet teveel is, als je daar bijvoorbeeld melee hebt zitten dan wil ik die rechtstreeks onder mn vinger hebben en niet nog moeten switchen van knop met mn vinger. En wat is er nou precies nieuw aan die abxy buttons? want dat kon ik niet helemaal volgen.
     
  5. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    ABYX is extra gevoelig, bij de huidige controllers moet je druk zetten en dan "klikt" de knop zachtjes, bij de Onza dus zodra je druk zet op de knop, wat zorgt voor snellere input. Het zal wel weer minder dan 1 milliseconden zijn maar goed :+

    De shouderknop is juist daar omdat dat prettiger werkt en (lijkt mij) ook veel makkelijker te bereiken is. Ik heb de MW2 controller in m'n handen gehad en die kut knopjes waren zo belachelijk klein en onhandig geplaatst dat ik me niet voor kan stellen dat MadCatz er zelf mee gespeeld heb, maar goed :p

    Zoals je hier kunt zien is de normale (LB)(RB) nog een beetje uitgerekt dus kun je die met het midden van je vinger ook nog indrukken.

    [​IMG]


    Razer heeft altijd goede producten gemaakt en echt nagedacht over de kleine dingen (behalve dus de (back)(start) maar dat is niet echt een ramp). Verwacht er zelf iig heel veel van, ben draadloos ook zat dus deze controller is een prima oplossing.
     
  6. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ok, duidelijk. Het lijkt mij ook een geweldige controller die ik zeker ga proberen. MW2 controller is aardig met die knopjes, maar slecht uitgewerkt en niet degelijk en comfortabel. Ik denk dat deze Onza van Razer beter zal zijn dan de Mad Catz Black Ops controller, heb meer vertrouwen in het merk Razer en met de beelden van de Onza. Ze hebben hem idd ontwikkelt in samenwerking met pro gamers.

    Ik vraag me wel af of ik dat stroever/losser draaien van de sticks zal gebruiken, maar het is handig dat het erop zit. Wat ik me afvraag is, omdat onder de stick nog een plastic dingetje om de stick zit, kan je de stick nog wel ver genoeg ronddraaien, of komt hij dan tegen de rand aan? Of is de stick, om dat te voorkomen, een stuk hoger?
     
  7. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    [​IMG] [​IMG]

    Sticks zijn idd hoger, geen idee hoeveel, kon niet echt een vergelijkbaar plaatje erbij vinden. Iig maakt dit richten/sturen ook weer accurater aangezien je dan veel makkelijker kleine aanpassingen kunt maken vooral snipen kun je hier veel baat bij hebben.
    Sommige gasten zweren daarom ook bij de FPS Freeks die je sticks oplengen:
    [​IMG]




    Kwam ook meteen dit tegen, een controller voor iemand die z'n rechterarm is kwijtgeraakt in Irak:

    [​IMG] [​IMG]
    De onderkant zet je dus op je knie en richt daarmee.

    Link
     
  8. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Mooi stukje techniek idd, dat laatste.

    Waarom kun je beter richten met langere sticks? Ik had juist het idee dat dit een nadeel was, omdat je vingerhouding minder comfortabel is en je een grotere draaicirkel met je stick hebt.
     
  9. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Omdat hij langer is moet je hem dus verder bewegen voor dezelfde reactie, maar je kunt er dus ook accurater mee spelen omdat je meer controle hebt over een kleiner gebied. Zet in je FPS games maar's auto-aim uit met hoge sensitivity(de ideale FPS instelling dus), dan wil je die extra lengte echt wel ;)

    En qua comfort is het me ook wel wat minder lijkt me jah, maar het ziet er naar uit dat de Onza maar een halve centimeter hoger is.
     
  10. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Vind ik anders best veel, maar goed, ik wil hem nog steeds wel proberen. We hebben hier een gamewinkel waar je ook kan gamen en waar ze niet moeilijk doen om ff een game voor je aan te zetten om iets uit te proberen, dus ik vraag daar wel of ik hem ff mag vasthouden of zelfs uitproberen.
     
  11. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Denk dat een halve CM eerder een kwestie van wennen is, ik blijf het toch zien als gigantische plus. Ik blijf het soms lastig vinden om te snipen, zeker omdat de originele xbox controller een center deadzone heeft waar hij eerst ff niet reageert kun je moeilijk hele kleine bewegingen maken op lange afstanden, met een langere stick en geen deadzone moet dat toch zo goed als verholpen zijn.


    Op de TokyoGameShow deze week staan ze ook, misschien horen we wat meer over een release date.
     
  12. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ja, laten we het hopen. Ik ben wel benieuwd naar de uitwerking van de langere sticks.
     
  13. Tugadimitar

    Tugadimitar Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand nog aanbieding ergens?
     
  14. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Duidelijk.
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Wat een mooie controller zeg! Ben wel erg benieuwd hoe goed de triggers zijn, want daar schiet ik mee bij Battlefield. Misschien zou een knop sneller schieten, maar je zit dan ook met vliegen en rijden. Dat gaat ook met de trigger.

    waarom is die niet draadloos?
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    dubbel
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2010
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Draadloos = meer vertraging tussen input en verwerking.
    In de praktijk merk je geen/nauwelijks verschil maar serieuze gamers willen gewoon een draad, en daarvoor is de controller bedoelt.
     
  18. Swizz0r

    Swizz0r Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Nadat ik gisteren Charge and Go set bij de mediamarkt heb gekocht, zit ik met een raar probleem.. Als ik in de controller mijn batterijen duw, heb ik op het moment dat ik de controller aan zet, direct verbinding met de console.
    Maar als ik de accu in mijn controller steek, en deze vervolgens aan zet, krijg ik geen verbinding met de console. De ring of light blijft gewoon knipperen (alle 4). Als ik op de verbind-knop duw van de xbox en de controller, gaan de ring of lights ronddraaien, maar binnen 1s, gaat de controller weer over op het knipperen zoals vóór het 'connecten'.
    Ik dacht dus dat de accu misschien nog leeg kon zijn, en heb de controller met accu aangezet, en deze met bijgeleverde kabel aangesloten op de xbox, via de usb-aansluiting. Hierbij viel mij op, dat het lampje op de kabel, ongeveer 30s rood is (opladen dus). En vervolgens groen wordt (zou vol moeten zijn). Maar ik krijg nog steeds geen verbinding...

    Kortom, als de ACCU in mijn controller zit, krijg ik geen verbinding, en met de gewone batterijen heb ik meteen verbinding...

    Conclusie lijkt me dus simpel, het moet aan de accu liggen... Waar ik geen logica op los kan laten... Iemand anders ervaring met soortgelijke problemen?

    ps. ga morgen de controller met accu bij een vriend proberen te verbinden.

    grtz
     
  19. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Het lijkt me niet dat er veel mis zal zijn met de triggers? Met de MW2 controller had ik hier geen problemen mee. JE hebt nu wel drie knoppen boven elkaar aan de achterkant per hand, dat zal wel wennen zijn, want dat is best veel, aangezien ik per hand alleen mn wijsvinger aan de achterkant heb, dan moet ik mn middelvingers ook mee gaan nemen, en dat zal wel wennen zijn, ook om niet per ongeluk de verkeerde knop in te drukken.

    Draad is dus idd sneller, mooi.
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Druk je op de Xbox360 ook op de connect knop?
     

Deel Deze Pagina