1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 2011 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tyrant, 8 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lincoln10

    Lincoln10 Active Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begin nu toch weer te twijfelen. Het is bv onmogelijk om iemand te dollen in de 16 meter en er zijn doorgaans maar 2 mogelijkheden om daar wat in te doen en dat is door een voorzet of door een steekbal. Poppetjes dollen gaat vooral met Robben oid, met spelers van Internacional ofzo gaat het erg moeilijk..
    Ik wil graag iets anders dan FIFA, kijken hoe ik er over 2 weken nog tegenover sta..
     
  2. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet eens op unassisted spelen, dan merk je pas hoe ''fijn'' je van mannetje kan wisselen.....

    En als je niet op tijd bent, dan geeft de AI doodleuk een pass. pffff. Tegen barca wordt je alle kanten uit gescript.

    Waarom nou toch?



    ---------


    edit

    ff ter aanvulling: hij is wel veel beetr dan de voorgaande versies. Maar had minder scripting verwacht als ''enginerd for freedom'' je leus is. Maar hier kan je wel mee vooruit denk ik.

    Ik speel nu met die mindere teams, en dat is al vele malen leuker dan dat barca gecheat.
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2010
  3. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Ja die looplijnen zijn echt drama, ik weet dat mijn buitenspelers diep gaan maar elke keer als ik op het middenveld met de bal loop blijft Robben gewoon hangen. Echt kut gewoon.
     
  4. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    als ik dan een puntje van kritiek moet uiten, dan is dat inderdaad dit.
     
  5. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    waar selecteer je dat?
     
  6. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik moet na een potje of 5 constateren dat ik ook minder enthousiast wordt. Wel jammer, want ik had echt goede hoop in een oude vertrouwde PES. Het is zeker niet slecht, maar ik erger me toch nog aan een aantal zaken.

    Spelers die zich idd niet goed positioneren (niet goed de ruimte in lopen), rare grafische glitches. Passing vind ik nog erg vaag, maar dat is iets dat ik moet leren.

    FIFA speelt weer "eenvoudiger". AI is iets verbeterd, maar verder vallen de wijzigingen mij daar ook tegen. Wordt nog flink kloten de komende weken om te kijken welke in in huis haal (speel voornamelijk offline).
     
  7. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Voor offline zou ik sowieso PES halen, ken namelijk niemand die de manager mode van FIFA nou écht leuk vindt.

    Verder lukt spelers in de diepte sturen wel als je gewoon een 1 2tje aangaat.. Stuur heel vaak mijn flankspeler naar voren om een mooie steekpass binnendoor/buitendoor te geven. Gaat prima vind ik zelf.
     
  8. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij teaminstellingen kan je het één en ander veranderen, waardoor ze wel meer meelopen en de diepte zoeken, maar niet altijd zoals jij zou willen. Dit is inderdaad een groot gemis.

    Voor de rest vind ik het wel goed spelen, het behoudt de PES feeling en hoe meer ik speel, hoe leuker het wordt.

    En Bertje, je moet nooit op unassisted spelen (cursor change bedoel je?), semi-assisted is nog steeds hetzelfde als unassisted, alleen neemt de AI het dan niet van je over.
     
  9. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Semi assisted is niet hetzelfde als unassisted hoor. Bij semi switcht de CPU wel voor je, niet altijd, maar soms wel. Gewoon gaar dus, want ik wil het helemaal niet. Maar unassisted speelt brak.

    Over die looplijnen: Ik heb er echt geen enkel probleem mee, over het algemeen lopen mijn spelers aardig goed de diepte in. Natuurlijk, soms lopen ze niet daar waar ik dat wilde, maar ik vind het niet erger dan in voorgaande delen of iets dergelijks. Dat Robben niet meeloopt heeft te maken met Bayern, als je gewoon de standaard taktieken behoudt dan speelt Bayern heel verdedigend en komt hij heel weinig voorin. Ik pas alles steeds weer aan naar mijn eigen zin en dan speelt het veel lekkerder. Ik heb toch echt het gevoel dat niet iedereen dat doet. Ik wil hiermee niet zeggen dat de looplijnen perfect zijn, want dat is het zeker niet. De pijltjes moeten terug.......

    Ik vind het trouwens veel leuker om met die twee Zuid-Amerikaanse teams te spelen. Barca vind ik gaar om mee te spelen en heel gaar om tegen te spelen.

    Ondanks de minpunten ben ik wel blij met deze game, het is een heel stuk beter dan PES 2010 en dat mag ook weleens gezegd worden. Natuurlijk is het ook niet zo moeilijk, want PES 2010 was gewoon ruk (net als PES2008/2009). Maar perfect is het zeker niet.
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2010
  10. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik dacht gelezen te hebben dat semi assisted alleen je spelers verwisseld als jij aan de bal bent ( oftewel je passed naar iemand, als diegene de bal ontvangt of er dicht in de buurt is, dan wisselt de CPU voor je ). In verdedigende gevallen heb je dit 99% zelf onder controle.

    Ik speelde PES 2010 ook altijd op semi en heb weinig problemen mee gehad,.

    Daarnaast moet je inderdaad je team instellingen goed zetten. Het tijdspad helemaal leeg maken (bayern speelt idd heel verdedigend), de juiste taktiek inzetten bij een gelijke stand ( counter of aanvallend? ) en de juiste rollen bij de mannetjes zetten. De sliders bij teaminstellingen zijn ook belangrijk.

    Bij PES zijn team taktieken altijd belangrijk geweest. Je kan zonder spelen, maar dan speelt het 9 van de 10 keer niet zoals jij wilt.
     
  11. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind semi assisted niet lekker spelen. Ik speel het wel altijd, sinds ze gestopt zijn met die streepjes (je weet toch, hoe minder streepjes, hoe meer controle jij zelf had). Maar ik merk te vaak dat ze zelf switchen, bij een corner bijvoorbeeld. Dan sta ik in de 16 en de CPU selecteert me gewoon weg. Ik speel ook veel 2vs2 en dan wordt je dus helemaal gek van dat semi-assisted in aanvallend opzicht. Omdat semi inhoudt dat je aanvallend "geholpen" wordt. En dus switcht hij zelf zo af en toe, en dat is jammer.

    Over de taktieken e.d..

    Als je geen energie in de taktieken wil steken, dan is PES gewoon niet 'jouw' game. Dat maakt ook verder niet uit, maar ga dan niet zeuren omdat jij iets niet wilt. Daar kan het spel niets aan doen. Dat is nu eenmaal PES, je moet het echt zelf doen. Je kunt zeggen dat het ook standaard goed moet staan, maar zo is het niet en zo is het ook nooit geweest. Dat is nu eenmaal PES en iedereen weet dat. Ik ben het dus helemaal met je eens.

    @Lincoln,

    Dollen in de zestien kan prima, snap niet waar je het over hebt. Ik link die tricks zoals ik dat wil, zodat ik weet wat hij doet. Dan gaat het prima, ik heb prachtige goals gemaakt omdat ik er in de 16 schitterend langs ging. Soms met een dubbele feint, soms een wippertje langs een speler enz.enz.. Je moet gewoon oefenen en het de kans geven. Heb jij bijvoorbeeld die feints al eens gekoppeld? Zodat je alleen je eigen truuks kun instellen en je ook weet wat hij dan gaat doen?
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2010
  12. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Waarom ze die streepjes eruit gehaald hebben is me een raadsel, want je hebt gelijk ja vooral tijdens 2vs2 is het niet lekker. En dat is niet verbeterd dus?
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Nee, dat is niet verbeterd. Ik ben nu op unassisted aan het oefenen, maar dat vind ik eigenlijk gewoon ruk. Omdat je dus na een pass weer op de switchknop moet drukken anders is de ontvangende speler eerst de CPU. Dat werkt gewoon niet lekker.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Vind ik verschrikkelijk, heeft namelijk niets met voetbal te maken.. Probeer hem in d demo zoveel mogelijk te negeren.
     
  15. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs: amen broeder

    Met spelers van in de 60 of 70 moet je veel meer nadenken hoe en wat je met de bal moet doen. Als ik in de demo met america tegen internacional speel is het echt elke keer een fantastische ervaring. Als ik hem dan op -2 zet is het echt de perfecte footy game voor mij.
    Ik kan ook niet wachten om een ML te beginnen en talenten te ontwikkelen. Heerlijk! _O_
     
  16. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Zelfs zonder feints kan het, door gewoon met je stick te dribbelen en op de juiste momenten sprint te tappen of de goede kant op te draaien, mooiste is nog wel dribbelen op lage snelheid met de special button, dan kan je echt wel goede bewegingen maken.

    De sprint knop moet je sowieso never nooit indrukken als je de bal hebt, dat werkt voor geen meter.
     
  17. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat heb ik dus ook. Ik speel alleen nog maar met die twee teams. Is veel leuker, ik heb een bloedhekel aan Barca in voetbalgames. Te snel en onrealistisch, ook als ik zelf met ze speel. Ik speel op -1, -2 nog niet geprobeerd, ga ik vanavond eens doen.

    @kwdtje,

    Die sprint knop gebruik ik idd ook alleen als ik ruimte voor me heb. Ik probeer mijn tegenstanders altijd uit te leggen dat ze die verdomde sprintknop eens los moeten laten. Bij balaannames moet je dat zeker niet doen en als je gecontroleerd iemand voorbij wilt moet je toch echt die sprintknop loslaten.
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2010
  18. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben altijd fan van Barcelona geweest, maar speel weinig met ze, omdat ik het niet leuk vind en na het afgelopen WK ben ik er helemaal klaar mee :D
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Het is leuker idd om met mindere teams te spelen, die toch qua tactiek erg sterk zijn.
    Ben zelf wel fan van Zuid-Korea en Napoli (in 2010 dan), die speelde beide echt heerlijk.
     
  20. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    En bij schieten moet je hem ook gewoon loslaten. Het is gewoon heel erg een Fifa gewoonte ( vroeger althans ). Als je gecontroleerd sprint, tikt hij de bal steeds een stukje voor zich uit, waarnaar je bijzonder hard kan schieten, als er de ruimte voor is natuurlijk.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina