Fifa 11 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ralluff, 9 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    @ Danny : op amateur/semi-prof spelen is toch niet leuk...?
     
  2. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ben je zelf verantwoordelijk voor heh (Y)...
     
  3. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Hij blijft er inderdaad op dezelfde manier invliegen. En dat bedoel ik met 'dezelfde doelpunten' in FIFA. :)
     
  5. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Maar heeft m.i. ook te maken met de moeilijkheidsgraad waarop hij speelt. Je ziet in het tweede filmpje duidelijk dat het op amateur/semi-prof is.

    Overigens vraag ik me dan ook gelijk af hoeveel pogingen hij heeft gedaan om deze twee filmpjes te kunnen showen. Ik schat in dat het er aardig wat zijn geweest.
     
  6. dannyn1972

    dannyn1972 Active Member

    Berichten:
    1.640
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee ieder z'n eigen niveau he!!!...hahahah

    Nee is het ook niet als wedstrijd=(,wel om afstandschoten te scoren:thumbs::)
    ik speel ook normaal alles op het hoogste niveau hoor.Maar deze goals scoor je nu dan niet meer zoals het wel nog in FIFA 10 lukte op het hoogste niveau.Dus dat is zeker een v
    erbeterpunt,samen met die lobjes die nu niet meer standaard zijn en echt moeilijk(op het hoogste niveau,op lager niveau scoor je ze nog wel,maar ook minder makkelijk)

    dit was het middelste niveau overigens
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2010
  7. Rocaa

    Rocaa Tazzzz

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb de demo nou meerdere keren gespeeld en moet zeggen dat Fifa 10 absoluut een topper en EA weet daar goed op door te bouwen, opbouw en creëren van kansen gaat nu lastiger. Niet meer van die steekballen van 40 meter waardoor je alleen voor de keeper staat. Fifa 11 zal zoals altijd het beter doen als PES.

    Voetbalgames worden namelijk veel online gespeeld, en PES staat gelijk aan LAG.
     
  8. Lincoln10

    Lincoln10 Active Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    0
    Die reactie hierboven wordt al ieder jaar gezegd, en ieder jaar loopt hget anders.
     
  9. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Das niet waar. Je krijgt nog steeds vrij eenvoudig een speler alleen voor de keeper dmv een steekpass (of hoge steekpass). Echter, knijpt de verdedigende linie beter als je via de flanken aanvalt lijkt wel. Dat is iets verbeterd. Maar scoren heb ik in 8 van de 10 potjes nu gedaan. Bij PES 2011 in 3 van de 10 potjes (beide op hoogste niveau).

    FIFA is en blijft dus toegankelijker. Vind hem op dit moment ook nog steeds lekkerder spelen dan PES.
     
  10. Diele 076

    Diele 076 Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet ook je controllers aanpassen,alles staat automatisch op CPU-hulp.
    Gooi alles op handmatig en probeer het dan nog eens ;)
    Ik heb alles,op de keeper na,op handmatig staan,véél moeilijker,maar ook véél realistischer...

    Ik vind de PES gruwelijk tegenvallen,en ga dus ook dit jaar weer voor de Fifa.
    Alleen hoop ik nu wel meer dan 2 seizoenen achter elkaar te kunnen spelen zonder vastloper.
    Ik kocht Fifa vorig jaar om die Coach modus,maar heb in een jaar tijd slechts 2 of 3 keer twee volledige seizoenen kunnen spelen,hij liep bijna altijd vast net na de winterstop van het 1e seizoen of aan het begin van het 2e seizoen...
    Stadion Manager upgraden naar level 10 betekende een automatische vastloper,die achievement heb ik dus nooit kunnen halen ...
     
  11. Diele 076

    Diele 076 Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet trouwens hier iemand hoe het met die penalty's zit,alleen een stiftje wil er bij nog welleens ingaan,en soms ook een schot rechtdoor,rest vliegt het stadion uit...?
     
  12. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Niet te lang (LS) wegdrukken, even spelen, kleine seconde een kant kiezen en dan loslaten.
     
  13. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Wait, what? :+
     
  14. ibrahim006

    ibrahim006 Active Member

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    0
    Neem in de Arena een penalty, en druk 1x op LT. Dan zie je waar je aimt.
    Maar tijdens de wedstrijd zie je het niet.
     
  15. haggis

    haggis Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    1
    Fifa11 teleurstelling?

    Ik ben een ervaren voetbal sim gamer.
    Speel deze games al vanaf 1995.
    Al die tijd op verschillende nintendo systemen.
    Maar heb nu sinds een maand of 2 ook een xbox, vooral omdat het me de laatste jaren op viel dat voor de xbox vooral fifa veel meer mogelijkheden bevatte dan die van de wii.
    Dus mijn verwachting was heel hoog toen ik van de week de demo binnen kreeg.

    Maar na 2 dagen intensief spelen ben ik erachter dat ondanks wat iedereen zegt en ik zelf ook dacht, de wii versie helemaal niet zo slecht is.

    Begrijp me niet verkeerd ben een enorme liefhebber van fifa en spel is geweldig maar vind toch wel dat het erg overgewaardeerd word.
    Als je al die filmpjes van die producers kijkt dan hebben ze allemaal geweldige dingen te zeggen.
    Maar b.v. pro passing, hoezo pro passing? speel me hele leven al met alles op handmatig en zie niet echt veel voordelen van dat pro passing.
    Heb ik, dus al jaren, niets nieuws.
    Verder is mij opgevallen dat het op de xbox enorm makkelijk is.
    Kijk winnen is leuk natuurlijk maar moet wel een beetje reeel zijn is niet leuk als je dadelijk met vvv b.v. ieder keer wint van grote clubs, kan een keertje lukken maar dan met veel geluk en na een zeer zware wedstrijd, niet met een glas bier in je ene hand en de controller in je andere.
    Moest erg wennen aan de besturing maar na een paar potjes was ik niet meer te verslaan.
    Alleen op legendary is het wat moeilijker om er een goal in te krijgen maar komt meer door de korte speelduur.
    Bijna alles word op dit level o-o
    Ik denk dat ik door het veel te makkelijke nivo snel uit gekeken ben op deze versie.
    Was bij de wii beter geregeld winnen op het hoogste nivo was alleen maar mogelijk na een zeer hectisch partijtje.
    Wat mij ook opviel is dat als je gewoon niets doet en de controller naast je neer legt het de cpu vaak niet eens lukt om een goal te scoren ze rennen maar wat rond en knoeien enorm schieten naast enzo.beloofd niet veel goeds voor de AI tegenstander.

    Enkele dingen die ik zelfs op de wii beter vind.

    Je kan een zwalbe maken.
    Speelt veel vloeiender het reageerd gewoon beter en directer op de wii.
    Verder vind ik dat op de xbox het net lijkt of de spelers schaatsen in plaats van lopen.
    Liep ook een keer dwars door de scheidsrechter heen.
    Spel is op de xbox veel te snel je krijgt geen kans om een beetje tactisch te spelen.(zelfs nog op de stand langzaam)
    Ik zie niet zoveel verschil of ik nu counter ,bal bezit of wat ever voor tactiek speel, is op de wii duidelijk te merken.
    Als je vaak genoeg een haal naar voren geeft komt er wel een keer dat je 1 op 1 tegen de keeper staat en scoort in sommige wedstrijden win ik zo met 3, 4 nul (zelfs in de korte demo op wereldklasse)
    Ook kan ik geen tweede speler diep laten gaan., alleen degene die de bal afgeeft kan dan doorlopen.
    Verder dat belachelijke fysiek is leuk hoor dat geduw en getrek maar is in de demo veels te overdreven er plakt constant een tegenstander aan je vast,
    Bij de wii kan je met je controller iemand bewust een duw geven of zelfs aan zijn shirtje trekken maar dat moet je wel zelf doen en gaat niet automatisch.
    Hands ballen zitten al 5 jaar in de wii versie.
    Verder loop je met hoger geklasseerde spelers langs iedereen puur omdat ie sneller is gemaakt in het spel, niet erg realistisch.( messi b.v. duwt ook gewoon iedere speler weg hoe groot en sterk hij ook is.
    Het penaltie systeem is een belediging voor ieder beetje ervaren gamer, lijkt op een jaren 90 arcade spelletje.
    Al die truks zijn heel onrealistisch als je daar een beetje handig in ben kom je overal voorbij en als je ziet wat een speler vaak voor idiote bewegingen maakt lijkt hij meer op een clown dan op een voetballer.
    In de wii versie kan je echt maar heel af en toe een truk uithalen en vereist een stuk meer handigheid maar eigenlijk net zoals in het echte voetbal.
    Dus ondanks wat iedereen altijd roept dat de wii arcade is enzo heb ik toch een andere mening, vind deze versie voor de xbox zelfs onrealistischer.

    Deze vergelijking is wel met fifa 10 voor de wii 11 kan ik nog niet spelen want de wii heeft geen demo’s.
    En wat ik gelezen heb moet ik maar afwachten wat er komt er zit ook indoor voetbal in de wii versie en geloof niet dat ik daar op zit te wachten.

    Wat me wel opviel was natuurlijk de veel beter grafische prestaties van de xbox maar leuk die mooie filmpjes maar in de game play maakt het niets uit of je echte gezichten hebt die zie je toch niet daar zijn de spelers te klein voor.
    De onderbrekingen zijn zelfs hinderlijk, zijn er te veel.

    Ik schrijf dit omdat ik een goede discussie wil over fifa en niet om dat ik een wii fanboy ben ofzo.
    Maar door me als wii bezitter jaren lang acher gesteld te voelen in fifa was mijn verwachting gewoon erg groot over de xbox versie.

    Ben erg blij dat ik een xbox heb gekocht is veel uitgebreider wat hardware betreft dan de wii en online ondanks dat het geld kost ook veel stabieler denk ik.
    Ben ook een Battlefield fan en dat is echt geweldig op de xbox dit soort spellen zijn er gewoon niet voor de wii.

    Dus wil geen discussie starten over de wii vs xbox,maar eigenlijk gewoon jullie menig over wat mijn bevindingen zijn met fifa voor de xbox.
    Ik begrijp ook dat er onder jullie mensen zijn die jaren lang fifa op de xbox gespeeld hebben en ik dus nog maar 2 dagen.
    Dus zijn mijn bevindingen tot nu toe teleurstellend maar hopelijk is het in de echte versie heel anders

    Ik zit ook nog met vragen daardoor.
    Is de demo erg verschillend van de echte versie normaal gesproken.
    En merk je veel verschil tussen grote clubs en hele kleine.
    Ik zelf speel namelijk altijd graag met een ploeg uit de 2-3 divisie in engeland en heb dan wel weer wat meer uitdaging hoop ik.
    Want in de demo zitten alleen maar clubs met veel sterren en heb nog niet met een kleine club tegen barcelona kunnen spelen b.v.

    Ik heb ook geen ervaring met be a pro en ultimate team en alle andere mogelijkheden misschien willen jullie vertellen wat ik daar van kan verwachten.
    En hoe zit het met online?
    Speelt iedereen daar ook met barcelona, manchester enzovoort.
    Of hebben ze een systeem dat je kan kiezen hoeveel sterren je wilt spelen ofzo iets.
    Geeft wel veel voldoening als je met shamrock rovers of een andere niets zeggende club wint van dat soort sukkels.
    Maar je speelt bijna altijd tegen dezelfde clubs.
    Online word trouwens vaak verpest door exploits en bugs hoop dat ze daar bij xbox een patch voor uitgeven te zijner tijd.
    Zie nu in de demo b.v. al dat als je met een goede speler op de trukken knop ramt als een gek je de bal vanaf je eigen helft zo het goal in loopt.
    En er zullen nog wel meer van dit soort dingen in zitten.

    Ik ga later pes demo nog uit proberen is 2-3 jaar erg slecht geweest maar voor die tijd geweldig en hoop dat ie weer op dat nivo is gekomen.

    Nogmaals ik probeer hier niet de xbox onderuit te halen(heb er zelf ook 1 ).
    Dus hoop op een leuke discussie en niet allerlei kinderachtige opmerkingen.
     
  16. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
  17. RobinhoNL

    RobinhoNL Ik ben Fan!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Gvd, die man van het filmpje zeikt wel zeg. In het echt kan ik zelf een pass van 100 Graden passen. Moeilijk, maar het kan echt wel. Soms in het spel overdreven, maar nu gaat iedereen er echt op LETTEN. Het is een spel. Dit soort dingen heeft elk spel wel..
     
  18. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Wat een gekleurd en ongenuanceerd filmpje weer. Totaal waardeloos als je het mij vraagt.

    Gaan we nu elke keer allemaal dat soort filmpjes maken voor PES of Fifa om aan te tonen dat het nog steeds niet 100% op the real deal lijkt? Goh, over open deuren gesproken: het is niet voor niets een game. Een virtuele ervaring van het echte spelletje, logisch dat het niet precies hetzelfde is en 1:1 een foutloze vertaling daarvan.
     
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.831
    Leuk Bevonden:
    2.045
    In de demo, tegen de AI!? Ik heb nog niks verloren. AI schiet alles mis, en als ik gewoon niet mik, maar gewoon het metertje in het midden laat stoppen, gaan ze er altijd gewoon in.

    Te simpel en sneu voor woorden. De penalties zijn echt ruk in de demo, en ik begrijp dan ook niet waarom ze het erin hebben gestopt. Laat het dan maar gewoon in gelijkspel eindigen.
     
  20. Xx L0sTkILleR xX

    Xx L0sTkILleR xX Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    De penalty's werken nu via een hele andere methode, die werd ook al gebruikt bij fifa world cup 2010.
    Je moet eerst dus in het groene gedeelte van het concentratiebalkje (B) in drukken, vervolgens blijf je (B) inhouden tot de gewenste hardheid.
    Tot slot mik je met de linkerstick op de plek waar je wilt schieten maar LET OP!: de schotrichting kan worden aangepast totdat de bal geschoten is. Je moet dus niet een hoek kiezen en daar blijven richten want dat schiet je over of naast.

    Mocht dit verhaal niet duidelijk zijn zie dit filmpje:
    http://www.youtube.com/watch?v=r825lXZhbgs
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina