1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 7 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    De imac is nog steeds traag..:mad: Hoe los ik dit op, zonder schone installatie? Ik heb hem al gereboot:)
     
  2. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Nieuwe 27" glossy display bij Apple te koop vanaf nu. Alleen de prijs in NL 8)

    999 dollar in Amerika (760 euro), in NL kost ie 1099 euro |:- Zelfs met het btw verschil met Amerika en NL betaal je er hier 200 euro meer voor. Kan je ook bijna een 27" imac voor halen. Wederom leuke wisselkoers rekenen ze bij Apple. Ipv dat een euro veel meer waard is dan een dollar wordt het even omgedraaid 8) Ze zijn daar een beetje aan het doordraaien bij Apple. Lekker cashen in Europa, no shit dat ze elk jaar weer met record omzet komen :F:
     
  3. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Vraagje over VMware Fusion;

    Als ik VMware open, dan opent hij mijn laatst gebruikte VM op de voorgrond, en dan ook nog in full screen zoals ik hem heb afgesloten. Is er een optie om bij het openen van VMware Fusion gewoon de Library te krijgen ipv je laatst gebruikte VM? Heb de settings doorgespit, maar kan hiervoor geen optie vinden.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je kan het programma Onyx een keer los laten op de Mac.

    Vorige week zaterdag een clean-install gedaan (incl nieuwe HDD) en de opstarttijd van mijn mini is maar 40 seconden.
    Ook het opstarten van de verschillende programma's gaat nu weer razend snel.

    Binnenkort wil ik wel de externe Maxtor 500GB vervangen want ik wordt stapelgek van de opstarttijd vanuit rust/slaap-stand.
    Krijg soms >10 seconden de SBBOD in beeld :mad:
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Was ik al bang voor, wordt vaak gedaan.
    Is het niet zo dat die 999 dollar in Amerika zonder tax is? Zo wordt daar vaak een prijs opgegeven, omdat de tax per staat verschilt en er nog eens bijkomt.
    Maar toch, komt maar wat vaak voor dat producten hier in euro's duurder zijn dan daar in dollars.

    Toch apart dat ze de 24" eruit gehaald hebben, zo ook het instapmodel van de mini. Verschil tussen 21,5" en 27" is best groot.
    Toen ik vandeweek in de store stond, vond ik de 21,5" best groot, had hem kleiner verwacht, zeker naast de 27". Maar goed, eerst nog wel een tijd sparen, voordat ik pas aan de iMac kan. Gaan nog wat kosten naar de bike, maar zolang ik nog geen kamer oid heb, kan ik weer meer sparen voor een iMac. AppleTV voor 99 euro zou dan ook niet slecht zijn, om video's ed naar mn TV te streamen. Verbaas me dat die niet zo duur is.
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je sluit 'm dan af in Suspended Mode. Je moet dan bij het afsluiten van Windows kiezen voor volledig afsluiten.
     
  7. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb bij mijn iMac een Snow Leopard installatie CD gekregen, kan ik deze gewoon zonder problemen op mijn Macbook zetten?
     
  8. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Kutzooi, ik had mijn 1Password file ge-exporteerd, maar hij heeft alleen het wachtwoord van mijn ING opgeslagen!!! Nu ben ik kkveel wachtwoorden, serial numbers, logins, etc kwijt! WTF! Nu weet ik ook het wachtwoord van mijn iTunes store account niet...
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Als daar Leopard opstaat wel.
    Echt.. jij bent me er één.
     
  10. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Dat doe ik ook! :+

    Ik doe meestal Start > Afsluiten, of ik klik op het kruisje en kies voor Power Off.

    /Edit: Opeens doet het nu wel goed. Zal wel aan mij hebben geleden dan :9
     
  11. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ja wat kan ik daar aan doen? 8) Ik had gewoon File > Export All > 1Password Interchange File gedaan, maar dat heeft ie dus ff gewoon kij hard verneukt. Nu zit ik met de gebakken peren.
     
  12. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Wow. Het beeld van mijn iMac werd opeens wit met grijze streepjes 8)

    Indicatie dat er iets kapot aan het gaan is?
     
  13. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Heb een vraag over het gebruik van een tweede scherm op een iMac. Zodra ik een film fullscreen wil afspelen op het externe scherm, wordt het scherm van mijn iMac zwart, maar blijft de backlight aan. Is het mogelijk om het scherm van de iMac volledig uit te schakelen, terwijl je op het andere scherm een film kijkt?
     
  14. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    'Mail' slaat soms volkomen willekeurig een uitgaand mailtje op in concepten. Kan dit geen kwaad en komt de mail dan wel gewoon aan?
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik weet niet zeker hoe het in Mail zit maar in Outlook word een concept absoluut niet verzonden
     
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Nou ik heb inmiddels mijn 30GB terug door met cmd + s op te starten. Dus ik ben nu weer aan het partitioneren (heb inmiddels mijn iMac weer, dus nu zit ik hierop op internet :D). Hij ging heel snel naar ongeveer 1/3 maar nu staat die dar echt al 40 minuten op ofzo. 8)

    EDIT: Kak en nu is ie GVD weer vastgelopen!
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2010
  17. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Nouja dat dacht ik dus ook. Ik had echter die mail ook naar mijzelf gemaild en even op Gmail in de browser gekeken en daar was hij wel aangekomen...:confused:
     
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik heb in Expose / Spaces de instelling staan dat als ik met m'n muis rechts bovenin ga staan de monitor in sleepmode gaat (Put display to sleep). Alles blijft dan werken alleen gaat het beeld dus uit. Misschien werkt dat ook bij jou en blijft het externe scherm dan gewoon aan?
     
  19. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Dat had ik al geprobeerd, dan gaan beide schermen uit!
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je backlight blijft altijd aan. Het scherm gaat namelijk in 'dim-stand' en niet volledig uit.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina