Gamen met een Stuur (Wireless Racing Wheel en andere sturen) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 21 jun 2007.

  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ga handmatig schakelen. Als je dit niet doet, ga je veels te hard een bocht in, omdat je het gevoel mist van snelheid zoals in een echte auto en verlies je veel tijd omdat je remmen blokkeren of naast de baan raakt.
    Wanneer je handmatig schakelt heb je dit veel minder snel. Als je weet dat de volgende bocht in de 3de versnelling moet, dan rem je en schakel je terug naar 3 en neem je de bocht.

    Neem ff de tijd om een baan te leren kennen. Ga niet als een idioot op een bocht af die je nog helemaal niet kent ;)
     
  2. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Dat lijkt me zo kut, als je handmatig moet schakelen, ik heb nog nooit auto gereden (nou ja, een paar keer op een parkeerplaats :9), en het lijkt me erg irritant.

    Wat is nou het beste stuur, de Microsoft of de Logitech? De een heeft Force Feedback, de ander Axial, maar welke is het best qua prestatie, nauwkeurigheid etc? dus los van bouwkwaliteit etc.
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb alleen ervaring met het Microsoft wheel, maar ik vind die echt perfekt. Hij is minstens net zo goed als mn Momo PC stuurtje, maar ligt beter in de hand.
    Hij is alleen zo goed als niet te krijgen denk ik.
     
  4. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Dat geldt voor beiden en dat betekent meteen dat er uberhaupt zo goed als geen stuur te krijgen is voor de xbox, of je moet 400 euro willen uitgeven. Erg slecht voor zo'n console trouwens.

    Ik lees zulke verschillende ervaringen en meningen. Op het ene forum, zoals bij Forza zijn ze allemaal voor de Logitech, vooral ook voor het driften etc, maar andere fora en sites spreken weer alle lof over de Microsoft, erg lastig om te bepalen welke nou de beste optie is.
     
  5. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga vanavond een 2dehands de MS stuurtje ophalen :)
    Ik heb hem al eerder gehad en dat stuur vind ik zeker lekker rijden.

    60 euro vond ik ook wel een schappelijke prijs

    En zeker nu die Formule 1 game uitkomt lijkt me dat echt een hele toffe ervaring !
     
  6. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Heb je ook wel eens de logitech geprobeerd? Ik probeer nog steeds te achterhalen welke beter is.
     
  7. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb zelf ook daarvoor nog die logitech drive fx gehad , maar persoonlijk vond ik het MS stuurtje veel beter aanvoelen , en had ik meer het gevoel dat je wat van kwaliteit in je handen hebt.
     
  8. EUF-DUTCHJACKAL

    EUF-DUTCHJACKAL Active Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind de logitech beter ouwe ;) Maareh die is vaak bij een MM nog wel te koop! Heb de mijne gehaald voor 39,95! NIEUW Dus tsja je valt je er geen bult aan. (Was MM Hengelo)

    Welke fanatec is geschikt voor de 360 en waarom niet allemaal?
     
  9. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    De Porsche Turbo S. De rest werkt niet samen met de xbox 360.
     
  10. Go Ahead Eagles

    Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

    Berichten:
    1.775
    Leuk Bevonden:
    34
    Even een vraag over een Playseat.

    Ondanks heb ik in het topic over F1 2010 al e.e.a. aangedragen over een playseat. Ik heb interesse in een dergelijk apparaat, maar vraag me af of hier meer mensen zijn met zo`n ding, en hoe deze er in werkelijkheid uit ziet.

    Daarnaast vraag ik mij af welk stuur ik daar eventueel bij zou moeten kopen (heb nu nog geen stuur).

    Wie kan mij meer/beter informeren over een Playseat, en dan met name over de ervaringen en koopadviezen. Alvast bedankt!
     
  11. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Waarom vind je die beter? heb je ook de Microsoft geprobeerd? Ik was laatst bij MM Utrecht, daar waren ze allebei niet.
     
  12. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Heeft iemand nog ideeen/tips waar ik mijn stuurtje op vast kan monteren? Het moet iets stevigs en compacts zijn, hanssystem is volgens mij niet meer te koop en heb geen zin om zelf te knutselen.
     
  13. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    wheelstandpro.com !

    Blijft toch de beste, niet goedkope, oplossing :+
     
  14. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Dat is me idd te duur, 115 euro, iemand die nog andere oplossingen weet?
     
  15. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
  16. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb voor 14 euro Forza 3 gekocht via Marktplaats, morgen haal ik een Microsoft Wheel op voor 60 euro, ik heb een Fanatec Wheelstand besteld voor 100 euro en ik ga een luxe bureaustoel kopen bij Leenbakker en dan is mn racesetup compleet ;)

    [​IMG]+[​IMG]+[​IMG]+[​IMG]


    Als ik alles binnen heb en alles geinstalleerd zal ik foto's plaatsen van mn racesetup en nieuwe TV/home cinema set/meubel etc ;)
     
  17. Xx L0sTkILleR xX

    Xx L0sTkILleR xX Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 21 sep 2010
  18. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Op zich een goede ontwikkeling, want het is natuurlijk belachelijk dat er nergens in de winkel een stuurtje te krijgen is voor de Xbox 360, maar ik vind de prijs erg hoog en heb weinig vertrouwen in het merk MadCatz.
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het ziet er erg goedkoop uit en waarom zit er geen koppelingspedaal op? :mad:


    Zorg ervoor dat je de wielen op je bureaustoel kan blokkeren, want anders gaat je stoel schuiven.

    Een heerlijke game ook met dit stuur (en voor weinig te koop) is PGR4. Dikke shit, vooral met handmatig schakelen.
    Pak een BMW M1 en zet de surround open en zet het gas erop (je kamer begint te trillen). Net voor de bocht terugschakelen en insturen en dan drift de auto zo de bocht door
    Heerlijk gevoel in dat stuur dan! :)
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2010
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zoals ik al eerder in het topic zei.
    Madcatz is crap.
     

Deel Deze Pagina