Probleem met HDMI

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door santolman, 19 sep 2010.

1. santolman

santolman Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi!
    Ik heb sinds vandaag een groot probleem met de hdmi aansluiting op de xbox360...
    Vanochtend probeerde ik eens voor de grap om mijn xbox op mijn PC scherm aan te sluiten, dit lukte dmv een hdmi-dvi adapter, Alles werkte gewoon, maar ik vond het toch fijner om de xbox op mijn tv aangesloten te hebben. en hier ben ik dus waarschijnlijk de fout in gegaan, zonder mijn xbox uitgezet te hebben heb ik de hdmi kabel uit de hdmi-dvi converter gehaald en terug in mijn tv gedaan, het beeld was paars en wazig, dat begreep ik ook wel omdat hij waarschijnlijk nog op DVI stand stond, dus ik xbox uitgezet en weer aan.. No signal.

Ik heb daarna van alles geprobeerd.
    - Een andere hdmi kabel gebruikt
    - blind de instellingen proberen te veranderen.
    - Y + RT ingedrukt houden bij opstarten
    - Xbox terugzetten naar fabrieksinstellingen,
    en gebeld met xbox support. Ik heb daar gezegt wat ik allemaal heb geprobeerd en ze zouden me een hdmi kabel opsturen, omdat andere volgens hen niet compatibel zijn... Dus ik toen met de officiele xbox hdmi kabel proberen om hem weer aan te sluiten via de hdmi-dvi converter, dat werkt gewoon, en heb ik ook gezegd tegen de helper van xbox... Toch maar dat ding opgestuurd gekregen en dan later maar terugbellen.

Nu zocht ik wat rond op Google en zag ik een mogelijke oplossing namelijk:
    De standaard AV kabels aansluiten op je xbox en tv en dan de xbox aanzetten, dan de hdmi kabels er beide indoen.. Dat 2e kan echter niet omdat er dan een blok voorzit, nu heb ik gezien dat er een "hack" is voor die adapter dat dat wel kan zodat je digitaal geluid hebt. Ik vraag mij echter af of het ook mogelijk is om zo AV en HDMI te gebruiken en of je xbox er niet nog kapotter van gaat..., misschien dat iemand hetzelfde ooit heeft geprobeerd of er meer vanaf weet.

Ook, als iemand iets meer van dit probleem weet en andere oplossingen weet hoor ik het graag :)

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Hopelijk is dit de oplossing:

De xbox onthoudt de laatst gekozen resolutie. Misschien heb je de reso van de xbox aangepast aan de hogere (?) resolutie van je monitor.

Daarna heb je de boel weer aangesloten op je tv (?), maar de xbox staat nog op een resolutie die je tv niet ondersteunt.

Sluit de hdmi weer aan en verlaag een resolutie die je tv wèl ondersteunt. Je kunt zelfs de xbox laten opstarten in een SD resolutie, maar weet ff niet hoe je dat ook alweer deed.

Het tegelijkertijd in doen van een hdmi en AV kabel heeft geen zin. Dat is alleen voor mensen die een surroundset hebben met optische ingang.

Laatst bewerkt: 20 sep 2010
  3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    RT + Y zou in principe genoeg moeten zijn, maar goed. Wat Ferry zegt is een idee, of je kan eerst de AV kabel kunnen gebruiken met je TV, en als dat werkt weer de HDMI proberen.

Ennuh, volgende keer eerst je Xbox uit zetten :+

4. santolman

santolman Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi.
    Heb nu onderhand alles geprobeerd maar werkt niet, toch weer met xbox support lijn gebeld en die zeggen dat het persé een officiële xbox hdmi kabel moet zijn want anders werkt het niet.. klopt dat??

5. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Haha, Afpersers.

Nee dat klopt niet;)

6. santolman

santolman Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat dacht ik dus al,
    ik heb nu trouwens mijn xbox via hdmi aangesloten op een kleinere 23" tv en daar doet hij het vreemd genoeg wel op? mijn tv en de tv beneden zijn 32" (xbox doet het op beide niet) en alle tv's kunnen 1080P aan.. zou het iets met reference level of hdmi color space te maken hebben in de hdtv instellingen? :\
    En rt +y zou dat toch eigenlijk moeten fixen?

7. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    de reset naar fabrieksinstellingen zou dat moeten fixen. raar hoor!

De 23 inch heeft ook hdmi en daarop doet die t wel?

8. santolman

santolman Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik zou denken dat fabrieksinstellingen het wel zou moeten fixen omdat alles gereset wordt, helaas is dat dus niet :\..

En de 23" heeft ook gewoon HDMI aansluiting en fullHD net als de twee 32" tv's die ik probeerde... zelfs bij xbox telefonisch support weten ze niet wat ze ermee aan moeten..

Weet trouwens iemand of de mediamarkt de xbox om zal ruilen? mits er natuurlijk zeker geen fix is? is gekocht in mei dit jaar.

Laatst bewerkt: 20 sep 2010
  9. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb hetzelfde gehad, alleen was het beeld bij mij echt verrot. Overal vliegende pixels, paars groene gloed, noem maar op.

Bij mij was de scaler op het moederbord zelf kapot, was niks meer aan te doen helaas. Ook na het wisselen van kabels.

10. santolman

santolman Member

Leuk Bevonden:
    0
    En dat was op elke tv die je gebruikte en alleen bij HDMI of ook bij een normale AV aansluiting?

11. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb je al geprobeerd om de resolutie via de kleine 23" tv naar beneden te zetten op bijvoorbeeld 480p of 720p ?

12. santolman

santolman Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, heb zowat elke instelling veranderd en dan weer naar boven meesleuren en weer proberen, geen succes to zover.. Misschien dat ik die 23" tv eens mee naar boven moet nemen en dan als ik signaal heb op die tv, zonder de xbox uit te zetten de hdmi kabel in mijn eigen tv doen, maar dat lijkt me er niet echt goed voor :emo:

En weet trouwens nog iemand of mediamarkt producten als de xbox omruilt of naar reparatie stuurt dat je ook moet wachten? anders zou teruggaan namelijk geen nut hebben :emo:

13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Bij de service-balie van de MM kunnen ze je wel helpen.

Opsturen naar Microsoft moet je zelf regelen want opsturen via de MM gaat minimaal 5 weken duren.

Microsoft Xbox360 helpdesk : 0800 023 3894

14. Eagle4

Eagle4 trigger happy madman

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een gekke suggestie.. maar komt het wel door de xbox? Misschien is de aansluiting bij de tv wel gaar, werken andere consoles of BR-spelers etc. wel gewoon via die poort?

15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    dat zou je denken, maar hij heeft 2 hdtv's waarop de xbox het niet doet en 1 23 inch waarop die t wèl doet. Ook op t tft scherm doet die het we.

Dan zouden 2 tv's stuk moeten zijn.

Heb je andere hdmi ingangen geprobeerd?

16. Eagle4

Leuk Bevonden:
    0
    ja het is idd onwaarschijnlijk, maar je weet maar nooit :) Zeker omdat hij het wel doet op andere tv's

17. santolman

santolman Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, heb even geprobeerd een blu-ray dvd speler aan te sluiten op de tv, en inderdaad geen signaal, toen geprobeerd op de TV beneden, waar eerst ook gewoon de xbox aangesloten was en werkte, geen signaal.. Toen op de 23" tv, wel signaal! Ik heb een vermoeden dat de xbox op de een of andere manier kortsluiting in beide tv's heeft gemaakt? omdat ik toen hij het op mijn eigen tv niet meer deed, het vrijwel meteen beneden heb geprobeerd en een paar dagen, na mijn xbox een nacht uit de stroom gehaald te hebben pas op de 23".. Zou dit mogelijk zijn? Lijkt me sterk dat alle 3 hdmi kabels waarmee ik het heb geprobeerd niet werken .. lastig probleem

18. Chrisztiaan

Chrisztiaan Shooters !

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ook een probleem met de HDMI kabel.
    Als ik mijn Xbox met een HDMI kabel aansluit met mijn Samsung.
    Er komt dan te staan: No Signal.
    Maar als ik mijn Xbox dan aansluit op mijn Sony, dan doet ie het wel.
    Het ligt dus waarschijnlijk aan de instellingen van mijn Samsung.
    Iemand dus een idee hoe ik dat kan verhelpen?

19. Eagle4

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn het beide Full HD tv's? Kan zijn dat je xbox op full HD staat en je samsung dit niet trekt.. Mogelijk heb je op je samsung meerdere ingangen voor HDMI heb je die ook geprobeerd? Werken andere apparaten die op de sony werken ook gewoon op de samsung?

20. Chrisztiaan

Chrisztiaan Shooters !

Leuk Bevonden:
    1
    Er zit 1 ingang in de samsung en het zijn beide Full HD tv's.
    PS3 deed het ook neit op de Samsung, dus ik denk dat het aan de instellingen ligt ofzo, maar weet niet wat ik precies moet veranderen en hoe.

Deel Deze Pagina