Mijn broer is apache piloot. En hij is de piloot, de andere is de gunner. Dus je hebt echt 2 verschillende gasten in dat ding zitten.
Overigens vind ik die apache filmpjes echt supermooi, maar er kloppen een aantal zaken niet. Ik zie raketten uit de achterkant van dat raketblok komen, en dat kan niet volgens mij. Bovendien vliegen ze in het echt veel hoger. Vaak vliegen ze zo ver dat ''de taliban'' hun niet eens ziet aan komen. Maar ze zullen nooit zo laag boven hun target blijven rondcirkelen als daar vijanden zitten. (in het echt zegt mijn broer dat je in een apache het minste risico loopt vergeleken met jachtvliegers en lucht mobiele brigade, mijn ma gelooft er niks van, ik hoop niet dat zij dit filmpje ziet, hahaha)
Maar goed, het is en blijft een game natuurlijk, en het ziet er sensationeel uit.
Ik heb ook wel eens in zo een ding gezeten, van buiten lijkt ie heel groot, maar binnen heb je amper ruimte. Het zit erg krap. Die infrarood camera is super vet,en je ziet echt iemand een peuk op steken op kilometers afstand, mooi spulleke, ;-).
Ik heb ook nog ingeschreven voor de keuringen, medisch in orde, alleen bij de theorie proeven maakte ik een blunder. En dan lig je er meteen uit. Ronde na ronde na ronde overleeft, even niet bij de les, en houdoe en bedankt. No 2nd chance. (mochten nog mensen zelf eens willen proberen om apachepiloot te worden, pm me maar, dan kan ik je misschien wat tips geven voor de keuringen)
Misschien leuk om te zeggen waar ik de fout in ging. Je krijgt een koptelefoon op je hoofd. En je hoort een stem door je linkeroor en rechteroor, tegelijk. links hoor je een getal en letter reeks, bv: 6 K 4 I E L enzovoorts, en rechts hoor je dat ook. Tegelijk dus, links een cijfer en letter reeks, en rechts ook maar dan wel andere getallen en letters.
Nu krijg je om de 10 seconden een hoge piep of een lage piep te horen. Hoor je een lage piep, schrijf je de getallen die je hoort in je linker oor, hoor je een hoge piep schrijf je de letters op uit je rechteroor.
Die test begint, en ik vroeg me af:''wat is nu hoog en wat een een lage piep?''. Ok, daar ging ik, ik dacht een lage piep te horen, schrijf de cijfers die ik links hoor op, en daarna hoorde ik een nog lagere piep.......
Haha, ik zat dus verkeerd om, maar stug volgehouden, alles fout, maar zei de instructeur, als we de tonen omdraaien dan had je alles goed, maar ja, zo werken we hier niet, meldt je af bij de administratie.
Weg kans, ;-).
Klik om te vergroten...