Formule 1 2010 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door SHiZ NL, 18 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Dat zou ik dan graag willen weten aangezien ik hier lees dat mensen hem al spelen. ;)
     
  2. Spartacusss NL

    Spartacusss NL Active Member

    Berichten:
    628
    Leuk Bevonden:
    0
    ja die hebben hem via console shop besteld
     
  3. GizMo-2003

    GizMo-2003 Say What!?

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    2
    Dan heb je toch niet goed meegelezen ;)
     
  4. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Net een uurtje erop zitten met F1 2010.. ge-wel-dig!

    Grafisch is het in orde, niet echt mooier dan DIRT of GRID en het mist de flair van beide CM racegames... maarrrr, het ziet er prima uit.

    De besturing is even wennen.. maar lekker zwaar zoals je zou verwachten (in tegenstelling tot F1 2006, grid en dirt).. elke bocht is opnieuw een uitdaging en fouten zijn SNEL gemaakt.
    Ik race dan wel op expert, met alles uitstaan.. maar het bevalt prima.

    Waar ik erg fan van ben is dat de langzamere autos ook echt langzamer zijn.. geen bullshit zoals een virgin die een ferrari eruit rijdt, en dat zal ook nooit gebeuren (mits je de game hebt opgezet naar jouw rij-kunsten natuurlijk).

    Ook tof is dat je tijdens het racen je engine en wing kunt afstellen.. je ziet het handje van de coureur dan ook echt naar de knopjes gaan in de dashboard en dan stelt hij het af.. mooie details!

    En gesproken over details.. korrels zand op de banden, banden die slijten, AI die fouten maakt, vlaggen, penalties (vrij strict wel) en mijn god.. de regen.
    Regenraces zijn echt intensief.. maar ook in het droog is het pittig rijden en constant opletten.

    Het klopt echt wat ze zeggen over de game tot dusver.. het is niet even zomaar racen, het is echt een missie waar je met zweet tussen de bilnaad je posities moet verdienen.. na een race ben ik al blij dat ik er niet te vaak ben afgeschoten.. laat staan dat ik een mooie positie heb verdiend.

    Klein kritiekpuntje: het stuur ingame, zelfs met de analoog knuppel, is erg tikkerig.. net alsof er iemand met een d-pad rijdt en tikjes geeft om de bocht in te gaan.
    Maar dit is minimaal..
    Nee echt een hele toffe game tot dusver.
     
  5. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Hoe doe je dat? Ik hoorde ook een keer tijdens mijn race, maar dat weet ik niet zeker, mijn engineer zeggen dat ik een setting moest veranderen.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2010
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Cijfers? :9
     
  7. Edjuuuuuh

    Edjuuuuuh -

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    61
    als ik zijn verhaal zo lees geef ik een DIKKE 9 :eek:
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je zit echt constant te pushen om de grens op te zoeken. Het is ook echt spannend als je kort achter iemand rijdt met ook nog 's iemand achter je en de engineer je zit te pushen om 'm voorbij te gaan. Geweldig spel!!

    Ik geef het op dit moment een 9!
     
  9. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    Behalve een die-hard F1 fan ben ik ook een die-hard sim-racer. Ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn die ook GTR, rFactor en Race Pro gespeeld hebben en wat zij van deze game vinden.

    Voelt het een beetje goed aan? Is de force feedback goed, dan bedoel ik het niveau Race Pro, of is het te vergelijken met Forza?

    Is het verder realistisch? Kan je er zomaar afvliegen als je tijdens het remmen je achterwiel blokkeert? Dit heb ik namelijk nog geen enkele keer in een filmpje gezien.

    Verder, zijn de rondetijden realistisch?
     
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je vliegt er zeker af als je te hard remt etc. Ook te vroeg op het gas zorgt ervoor dat je zo achterstevoren staat. Voor sim-racers is deze game zeker aan te raden!
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Maar je mag mij wel even vertellen wat de kenmerkende verschillen tussen easy en hard zijn en medium uiteraard.

    Ik hoor iedereen wel over mooie dingen die de game heeft. Details en bepaalde stukjes realisme, maar hoe is dat op andere standen? ;)
     
  12. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt voor je snelle reactie! in sommige video's leek het alsof je een beetje teveel grip hebt, zeker in de regen hoef je dat soort stunts in het echt absoluut niet te proberen.

    nog 1 vraag: heb je een microsoft stuur, en hoe is het gevoel, de force feedback? het zal wel niet zo briljant zijn als die van Race Pro, maar ik heb toch nog redelijk hoge verwachtingen, omdat Dirt 2's force feedback zeker niet tegenviel.
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Momenteel bij een vriend van die hem al heeft op de PS3. Met g25.
    Geeft straks als ik thuis ben me mening even. :)
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik rijdt met alle assists uit en AI op Intermediate. Hierin heb je vier standen, Amateur, Intermediate, Professional en Legend. Ze rijden nu al zeer sterk dus ben benieuwd op de hogere standen!
    Ik rijdt met de Logitech Driving Force GT. Heb dus ook de PS3 versie en niet de Xbox360 versie.

    Weer systeem is geniaal! Ben nu bezig met de Practice op Kuala Lumpur en die begon droog. Op een gegeven moment begint de baan wat te spiegelen en zie ik wat druppels. Het gaat steeds harder regenen en poosje later komt het met bakken uit de hemel!! :cool:
     
  15. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
    werkt het schakelen met dat pookje eigenlijk?
     
  16. GizMo-2003

    GizMo-2003 Say What!?

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    2
    Bij consoleshop zijn ze nu op :)
     
  17. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    oeii morgen maar eens een MM opzoeken!
    Ben zeer benieuwd! Dank voor je impressie
     
  18. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe is het rijden vergelijken met GRID. heb je nog steeds het gevoel dat je als een soort hoovercraft over het asfalt glijdt of heb je echt het gevoel een auto te besturen die een zekere massa heeft?

    heeft het iets weg van GRID ( wat natuurlijk echt bagger is) of rijdt het totaal anders?
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Daar schakel ik niet meer. Schakel met de shifters achter het stuur.
    Heb Grid nooit echt goed gespeeld. Maar je rijdt niet als een hovercraft. :)
     
  20. eddyfever

    eddyfever Active Member

    Berichten:
    825
    Leuk Bevonden:
    0
    Hihi staat nu ook op pre-order :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina