[PC] [Algemeen] Sid Meier's Civilization

Discussie in 'Games' gestart door Blacklist, 22 sep 2010.

1. Blacklist

Blacklist SWG Leader

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen,

ik heb vandaag in alle vreugde Civ5 op gehaald bij de nedgame (dus niet via steam gedownload). Wil ik hem dus gaan installeren op mijn pc, geeft dat kut programma genaamd Steam aan dat het spel nog niet is uit gebracht en ik kan hem dus niet installeren, ik moet dus wachten totdat steam het spel heeft uitgebracht (wat waarschijnlijk vrijdag is??) terwijl ik het orginele spel hier in me klauwen heb liggen. Iemand hier die hetzelfde probleem heeft?

Vriendelijke groeten,

Stephan de Hoop

Laatst bewerkt: 22 sep 2010
  2. Erwin van..

Erwin van.. PSN: F1anatic

Leuk Bevonden:
    6
  3. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    belachelijk dit soort trucs!

4. Erwin van..

Erwin van.. PSN: F1anatic

Leuk Bevonden:
    6
    Ja vindt het nergens opslaan! klacht indienen!:9

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    En dan zeggen zij dat je de game niet voor de releasedatum mag hebben, dus je kan toch niks maken. ;)

6. Blacklist

Blacklist SWG Leader

Leuk Bevonden:
    0
    Available: 24 September 2010
    This game will unlock in approximately 1 day and 2 hours

Maar dit is wel één van de gay'ste dingen die ik in tijden heb meegemaakt (op Brokeback Mountain na :p), Steam is bedacht om illegale games tegen te gaan, niet mensen in hun aars nemen die er 45 euries voor betaald hebben en blij zijn dat ze hem 2 dagen voor de release toch al hebben.....

7. Deoxis

Deoxis Coloris

Leuk Bevonden:
    0
    Het ding is, je hoort games niet eens voor hun release binnen te hebben.
    Die schuld ligt volkomen aan de verkoper, niet Steam.

8. Blacklist

Blacklist SWG Leader

Leuk Bevonden:
    0
    Nu even heel iets anders, ik zie dat er nog geen Civ5 topic is hier dus kom ik met de vraag wat vonden de mensen hier van de demo van Civ5? Geeft dit hoop voor een nieuwe goede Civilization of zet de demo je aan het twijfelen? En wat vond je goede verbeteringen?

9. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb de demo niet gespeeld. Van wat ik gezien heb van previews e.d. ziet het er goed uit ...

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    En, hoe bevalt de game? Ik ga de demo maar eens proberen. Heb vroeger deel 2 echt helemaal kapot gespeeld.

11. Blacklist

Blacklist SWG Leader

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe deel twee, die heb ik ook heel lang kapot gespeeld. Nou het punt is dat bezorgd was over mijn systeem (vooral werkgeugen), dus toen heb ik systeem herstel uigeoefend op mijn pc (zodat me harde schijf weer lekker leeg was, en mijn werkgeheugen niet zo weggevreten wordt door Vista) en dacht dat alles goed verliep.... Toen ging hij vandaag een beetje onaardig doen tegen mij maar nu gaan we weer door één deur, Civ5 is bijna geinstalleerd :D Ik laat zo spoedig mogelijk mijn mening weten!

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Ik heb hier maar even een algemene Civilization thread van gemaakt.

Zal dit weekend wel even een mooie startpost in elkaar zetten.

Edit: De demo van deel V draait niet echt lekker op m'n pc op de hoogste settings.

13. Blacklist

Blacklist SWG Leader

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal prima :) Ik heb de echte game vandaag dus voor het eerst gespeeld en ben zeer verrast (positief en negatief). De positieve aspecten aan Civ5 tot dusver zijn voor mij:
    * Long-Range attack
    * Als je een stad inneemt kan je hem tot een anex maken, puppet of je kan hem razen. (Anex = je neemt de stad volledig over met veel unhappiness, Puppet = je krijgt wel goud, culture of science maar veel minder unhappiness, Razen spreekt redelijk voor zich lijkt mij :p)
    * Het nieuwe systeem met strategic resources :D Dit zorgt ervoor dat je niet zomaar units kan spammen. Het betekend dus ook echt wat als je 3 sources met Iron en 2 met paarden in je bezit hebt.
    * Natural wonders
    (tot zo ver mijn positieve veranderingen, er volgen er vast meer maar heb pas 2 uurtjes gespeeld vandaag en zit dus net rond 1000 AD en het is voor mij echt een uit probeer potje wat je allemaal kan, spelen zelfs met de Aztecs nu :p)

Negatieve veranderingen:
    * Geen religie meer (zo ver ik tegen ben gekomen :p)
    * Tiles kopen met geld (het heeft iets realistisch maar ook iets wat mij niet zo aanstaat, misschien vind ik dit later zelfs een pluspunt)
    * Door happiness kan je een golden age krijgen (en happiness gaat nu niet meer per stad, maar voor je hele rijk).
    * Geen cottages meer???
    * City states (zijn gewoon bitches die steeds geld willen, zie dus geen reden om ze niet gewoon in te nemen, want in de handleiding staat dat je er uiteindelijk voordeel mee doet om ze niet in te nemen, nou dat voordeel is bij mij nog ver te zoeken).

Tot dusver mijn mening na 2 uurtjes van de echte game geproefd te hebben, hopelijk een beetje bruikbare informatie/menings uiting. Ik zal als het spel langer heb gespeeld nogmaals mijn mening delen.

Cheers

14. Masterfragger

Masterfragger Veluwenaar

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er intussen twee gewonnen potjes opzitten en ben al helemaal verslaafd. Wat is de moeilijkheidsgraad waar jullie hem op spelen? Het was alweer een tijdje geleden voor mij, civ 3 om precies te zijn, dus mijn 1e potje was op moeilijkheidsgraad 2, en was wel een walkover.
    2e potje dus maar 1 graad moeilijker gezet, was al wat lastiger, maar uiteindelijk vrij ruim gewonnen. Vanavond nog maar moeilijker dus.

Wat zijn jullie favoriete social policy's om mee te beginnen? Ik ben van het snel uitbreiden dus begin vaak met Liberty?, die waar je settlers goedkoop zijn. Nadeel is dat ik wel in happiness problemen kom snel...

15. Blacklist

Blacklist SWG Leader

Leuk Bevonden:
    0
    Civ4 heb ik altijd op Noble/Monarch gespeeld. Nu Civ5 staat op niveau 4 (dacht dat het in Civ5 prince genoemd wordt), daar krijg je sneller last van de unhappiness. Oplossing is om snel calender te ontdekken (en luxery resources te bewerken) en goede city states uitkiezen om ally mee te worden : ) Ik ben nog niet echt verslaafd, misschien komt het nog, maar om eerlijk te zijn vind ik op dit moment Civ4 nog beter... Ik ben er al wel achter dat de: Aztecs, French & Russians voor mij het beste zijn. Aztecs en French krijgen lekker veel culture dus kan je aardig wat Policy's nemen. Begin ook altijd met Liberty, dan de tweede van Liberty (linker) waarmee de nieuwe steden die je bouwt voor de 2e civillian nog maar de helft nodig hebben. Dan de policy die ervoor zorgt dat al je steden +1 productie erbij krijgen (ook voor mij een nadeel dat mijn productie vaak erg laag ligt in het begin van de game, tot aan de renaissance). Ik kan je aanraden om te zorgen dat steden in de buurt van horse vooral een hoge productie krijgen (je hebt namelijk een aantal gebouwen die voor happiness zorgen mist er horse in de buurt van je stad is). Welke nations speel jij? En welke soort map (Earth? Continnents? Small of Huge?)?

Cheers

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Eergister het spel gehaald en ben nog steeds bezig met m'n eerste match:emo:

Dit is mijn eerste pc civ game. Hiervoor had ik alleen de 360 versie die erg simpel en snel gaat.

Ik heb Rusland gekozen vanwege hun productie bonus bij strategic objects. Ik had earth(huge) gekozen omdat ik nog niet wist hoe groot het zou zijn. Maar ik vind het iets te groot. Best random dat ik met de Russen in Afrika begon. Het is daar ook lekker rustig want ik had het hele continent voor mij alleen. Had alleen last van barbarians. Nu heb ik heel Afrika volgebouwd met grote steden. Overal spoorlijnen aangelegd. De steden die vlakbij de rivier liggen hebben een enorme populatie en production. Kwa science sta ik ook bovenaan. In Modern Time zit ik al terwijl de andere nog vast zitten in de Renaissance of Industry. Het grootste gedeelte van Europa en het Midden-Oosten bezit ik ook al.

Momenteel sta ik bovenaan kwa legers, science, culture en geld. Had de game toch maar wat moeilijker mogen zetten voor de eerste keer. Niveau 2 is niks aan. Ik probeer nu een tactiek uit te vinden om het snelst te winnen. Ik denk dat ik het via de science route ga, ook al duurt het nog ff. En ondertussen een flink arsenaal vliegdeck schepen maken om mee te kutten. :b:

17. Blacklist

Blacklist SWG Leader

Leuk Bevonden:
    0
    hehe de pc is idd om te huilen op moeilijkheidsniveau 2... Ik had hem om te proberen ook even op niveau 2 gezet en toen kon ik al die Giant Death Robot (trouwens wel grappig, heb ik eindelijk 2 van die Giant Death Robots gebouwd, heb ik ze op embark mode staan voor de kust van de vijand klaar om de volgende beurt aan wal te gaan, komt er een barbaarse caravel aan en die killt 1 Giant Death Robot xD, dat is wel een nadeel van 1 unit per tile: je kan de units die in embark mode zitten niet verdedigen, iig niet direct, alleen maar met 6 schepen om elke unit heen.......) anyways ik kon dus al een Giant Death Robot bouwen terwijl zij nog geeneens riflemen hadden 8) Deed in dat potje ook de wereld map alleen dan op Small (had heel Afrika, Europa, Zuid Amerika en bijna heel Azië).
    Het 2e potje speelde ik op niveau 4 en hier zorgen alleen de unhappiness en de barbarians ervoor dat je het aan het begin lastig krijgt, want de AI is nog steeds om te huilen.... Nu speel ik op niveau 6 maar ben pas begonnen dus kan nog niet zo veel zeggen over de AI op niveau 6.

18. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Als ik de box versie koop van Civ 5, kan ik dan met die serial de game gewoon activeren op Steam? Zodat ik ie in mijn lijst komt te staan :)

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
  20. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Hoe zwaar is Civ IV voor je PC? Ik wil em misschien voor kerst kopen voor mijn zusje, maar heb geen idee of dat ding het zal trekken.

Heb de specs niet bij de hand, dus gewoon even of ie niet al te zwaar is.
    Battle for Middle Earth II trekt ie goed op hogere resoluties. :+

edit: Ah, er was een demo van. Net even gespeeld. Zal wel komen doordat ik niks van de game ken, maar het was best saai. :p
    Hoe gemakkelijk is ie op te pikken?
    Ik hoor zo veel goede dingen over deze game dat ie me dus wel een leuk kerstkado voor mijn zusje leek.
    Ze speelt graag The Settlers en Battle for Middle Earth. Andere games dan dit, maar met toch wat overeenkomsten.

edit2: Bedankt voor de hulp. ;) Voor €7 neem ik wel het risico. Besteld dus.

Laatst bewerkt: 20 dec 2010

Deel Deze Pagina