Fifa 11 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ralluff, 22 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Of je doet gewoon zielig om een stel gezichten die niet lijken :emo:

    Ik heb vroeger maar zat met 3d modellen gewerkt. Iedereen die denkt dat een "gezicht" wel even nagemaakt word kan wat mij betreft zichzelf nu laten opsluiten. Dat is niet "zo" gebeurd. Daar gaat tijd in zitten, UV mappen, stretchen, vervolgens renderen, animeren, bone-structures toepassen ... noem zo maar op. En dat voor elk model, want elk model / gezicht is weer anders.

    Prima dat PES2011 zich hierop focust, maar ik heb liever een solide game.
     
  2. SammyR

    SammyR Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    4
    Je kunt toch al die oude gezichten in deze game saven uit FIFA 10 en dan kunnen ze toch ook gezichten bijvoegen? Zo lastig is dat toch ook niet. Suarez was ook een van de uitblinkers op het WK.
     
  3. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Niets gaat zomaar, maar laat ze dan een systeem bouwen waarbij gezichten eenvoudig zijn aan te passen en te bewerken (wat ze nu ook al voor de lichamen van de spelers hebben). Dikkere neus, grotere oren, langer gezicht, korter gezicht, kleur ogen, baardgroei ja of nee, lengte van haar.....
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Zo werkt het PES model niet helemaal, alle gezichten kun vrij makkelijk worden nagemaakt ;). Ik weet niet of FIFA hetzelfde gebruikt.
    Het principe is best makkelijk, er is gewoon 1 standaard vorm, en daarvoor worden allerlei aparte renders gemaakt.. Dan hoef je alleen het model te animeren etc. Zo kun je in een halfuur 1 gezicht maken.
     
  5. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    ik speel fifa ook deels voor de licentie aangezien ik dat cool vind om dan een team te kopen met bekende spelers. Dan vind ik het wel enigzins jammer dat je favortiete nederlandse spelers niet lijken
     
  6. SammyR

    SammyR Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar de spelers zijn precies hetzelfde als vorig jaar qua uiterlijk. Ik zou haast denken dat die foto's van IG van FIFA 10 zijn.
     
  7. Achillias

    Achillias Guest

    Het is simpel, een spel dat van grond af aan opnieuw opgebouwd wordt heeft ontwikkelingstijd nodig. Men bouwt geleidelijk aan een goed product. In het verleden lagen waarschijnlijk de prioriteiten hier niet op. Men had wel wat beters te doen dan zich te focussen op spelers van matige tot zwakke competities en die te voorzien van realistische gezichten.


    Nu fifa het fundament heeft weten te leggen op de gameplay en daarin in mijn ogen tot op heden ongeëvenaard in is, kan men zich verleggen op details. Waarin zij in mijn ogen daadwerkelijk ook mee bezig zijn. Er zijn heel veel spelers van goed lijkende gezichten voorzien.

    Daarnaast zijn heel veel spelers tot in details aangepast. Natuurlijk niet zoveel als PES, maar je moet je wel bedenken dat FIFA ook het vijfvoudige aan licenties heeft. Dit kost nu eenmaal tijd. Waar PES zich nu op het andere richt, richt FIFA zich nu op wat PES in het verleden deed. Het aanpassen van kleine details om een product uitstekend te maken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 sep 2010
  8. Un4

    Un4 Active Member

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Belachelijk dat zelfs het gezicht van Suarez gewoon niet is aangepast. Dit doet voor mij wel een beetje af van de spelervaring, zeker in manager mode.

    Leuk dat FIFA alle teams heeft maar als ze allemaal halfbakken zijn uitgewerkt (gezichten, stats en shirts) heeft dat in mijn ogen ook niet zo veel waarde.
     
  9. Achillias

    Achillias Guest

    Dat Suarez niet goed nagemaakt is kun je slordig noemen maar het feit dat jouw waardering over een bepaalde speler uitgedrukt in ''stats'' anders is dan wat anderen vinden kun je simpelweg geen spelt tussen krijgen. Wat jij vind hoeven anderen niet te vinden idem andersom, dit aspect blijft, hoe je het wend of keert, suggestief. Daarnaast zou ik graag willen weten wat jij met ''shirts'' bedoelt. In mijn ogen is daar niks verkeerds mee. Het is simplistisch om een mening te geven zonder dit te onderbouwen, maar goed dit ik zie wel vaker gebeuren. Mensen die maar wat roepen maar geen argumenten hebben.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 sep 2010
  10. Lincoln10

    Lincoln10 Active Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    0
    23(selectie)x18(teams)x minstens 20 leagues is ..... en dat x een half uur.. Daarnaast is het alles behalve makkelijk om het te maken.
     
  11. Un4

    Un4 Active Member

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef volgens mij enkel m'n mening en dring helemaal niets aan iemand op. Volgens mij mag dat op een forum toch? Ik heb werkelijk geen idee waarom jij zo in de verdediging schiet.

    Ik vind niet alle stat uitwerkingen in FIFA even sterk, bijvoorbeeld op het gebied van talenten die ingame te laag gewaardeerd worden waardoor ze praktisch onbruikbaar zijn.

    Op het gebied van shirts klopt het type belettering van de namen en rugnummers vaak niet en loopt bijvoorbeeld vaak de keeper met een reclame en clubembleemloos shirt.
     
  12. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Het is mening vs mening. Deze discussie kan eindeloos doorgaan, waar ik dus echt totaal geen zin in heb. Ik zal me weer in de discussie mengen als het weer is ergens over gaat.
     
  13. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    lol die discussie over hoofden enz....

    Tijd van mijn leven gehad met International Super Star Soccer 64, waar kluivert nog "koppers" heette en de enige gelijkenis was dat het een neger was.
     
  14. Voltreffer

    Voltreffer A.F.C.A. CBS

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach stelletje fanboys die geen fouten kunnen toegeven. Het is toch van de zotte dat een game met zo veel licenties geen fatsoenlijke faces heeft in dit tijdperk. 2 speler van de fucking nummer 2 op het wk die echt voor geen meter lijken :').

    En dan ja ze hebben zoveel licenties, ja en? Dat is toch een keuze lijkt me?
     
  15. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Heeft weinig met Fanboys te maken......
    Mij boeit een gezicht namelijk geen ENE reet. Ik zie ze in principe toch nooit als ik game en die filmpjes sla ik altijd over. Als ze maar enigzins lijken vind ik het goed (bijv. als lampard een neger is van 2 meter 10 vind ik het wel faal).

    Maar ik begrijp wél als sommigen dit wel jammer vinden. Ik bedoel als je onder de 16 jaar bent heb je vaak nog een groot voetbal idool en wil je persé met die speler spelen die zoveel mogelijk lijkt. Had je vroeger al op de basisschool met zo'n voetbal bordspel waar jochies zeiden "ik ben litmanen ik ben litmanen".
     
  16. 7Quaresma

    7Quaresma A.F.C. Ajax

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben ik helemaal met je eens, een beetje aandacht mag ook wel. Er zijn nu zoveel technologieën die het mogelijk maken om toch redelijk snel een goed lijkend gezicht na te maken. Ik snap ook wel dat ze niet iedere speler van de Eredivisie kunnen namaken, maar Suarez had op zijn minst ondertussen wel gemogen hoor.
     
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.830
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Suarez is 1 van de allergrootste talenten ter wereld, en een van de betere spelers in Europa en zo'n beetje de beste in de Eredivisie. Zo'n speler hoor je dan gewoon realistisch in je game te hebben.

    Het blijft zonde dat je in FIFA niet gewoon een fatsoenlijke editor hebt om de gezichten en spelers etc etc aan te passen, zoals dat vroeger wel altijd zat in PES (weet niet of het er nog steeds in zit).

    In Tiger Woods 2005 had je al een meer dan uitstekende game-face optie waarmee je mensen prima kon namaken. Ik snap echt niet dat ze niet een soortgelijke game-face hebben voor de FIFA reeks. Onbegrijpelijk.

    ... en desnoods richt je als EA gewoon een site op voor de fans waar je ze de tools geeft om dat voor je doen, waarna je het in de game stopt. Ik weet zeker dat er duizenden games rond de hele wereld zijn die best mee willen helpen daaraan.
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2010
  18. Gizmo007

    Gizmo007 Active Member

    Berichten:
    1.395
    Leuk Bevonden:
    10
    Dus je zegt nu dat wij kindjes zijn onder de 16? De één vind het gewoon wel leuk de ander niet maakt toch niet uit welke leeftijd.
     
  19. Voltreffer

    Voltreffer A.F.C.A. CBS

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarnaast moet het ook gewoon voor modes als Be a pro.
     
  20. Ben85

    Ben85 Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik voor de meesten op dit forum spreek als ik zeg dat het een leuke toevoeging is als de spelers in het spel gelijkenis vertonen met de echte voetballers, maar dat het geen invloed heeft op de keuze voor welk spel (FIFA/ PES) je kiest. Het is leuk om te zien als spelers lijken, zeker van je 'eigen' club, maar vind het geen meerwaarde hebben om hier lang over door te gaan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina