Het is simpel, een spel dat van grond af aan opnieuw opgebouwd wordt heeft ontwikkelingstijd nodig. Men bouwt geleidelijk aan een goed product. In het verleden lagen waarschijnlijk de prioriteiten hier niet op. Men had wel wat beters te doen dan zich te focussen op spelers van matige tot zwakke competities en die te voorzien van realistische gezichten.
Nu fifa het fundament heeft weten te leggen op de gameplay en daarin in mijn ogen tot op heden ongeëvenaard in is, kan men zich verleggen op details. Waarin zij in mijn ogen daadwerkelijk ook mee bezig zijn. Er zijn heel veel spelers van goed lijkende gezichten voorzien.
Daarnaast zijn heel veel spelers tot in details aangepast. Natuurlijk niet zoveel als PES, maar je moet je wel bedenken dat FIFA ook het vijfvoudige aan licenties heeft. Dit kost nu eenmaal tijd. Waar PES zich nu op het andere richt, richt FIFA zich nu op wat PES in het verleden deed. Het aanpassen van kleine details om een product uitstekend te maken.
Laatst bewerkt door een moderator: 23 sep 2010