Divinity II: Ego Draconis

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 9 aug 2008.

  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hoezo Dulle NL?

    Anyway. Als je vijanden niet kan verslaan heb je of echt compleet verkeerde skills gebruikt, of ben je niet goed (genoeg) in het spel. Probeer vijanden afzonderlijk naar je toe te lokken en ze dan kort aan te vallen, hun tegenaanval te ontvluchten en dan weer aanvallen.
    Het te veel gebruik maken van Mindread kost veel XP, dus misschien had je al op lvl. 8 kunnen zitten toen je hier aankwam.
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Ja, maar welke talent tree is dan verstandig om in te investeren? Ik heb het nu maar in Warrior gegoten, maar volgens mij kan ik bete Slayer of iets in die richting doen.
    Ik vind het systeem van mindreading wel leuk, maar dom dat het niet anders is uitgewerkt. Het remt je progressie aanzienlijk af.
    Ik zal dus geen mind read meer doen. Is er ook een plek aan het begin van het spel waar ik eventueel mijn skill points kan resetten?
    En als dat niet zo is, misschien helemaal overnieuw beginnen? Opzich wel zonde, maar heb nog niet zoveel gemist.
    Je moet wel voortdurend letten op je health en potions zijn er ook zo doorheen, of ik doe inderaad iets fout.
     
  3. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Het spel is wel pittiger dan gemiddeld en het vraagt wel iets meer nadenken dan een gemiddelde RPG, maar zo moeilijk is hij ok weer niet. Concentreer je in het begin op het doen van de simpele quests in dat eerste dorpje. Loop met een grote boog om de te moeilijke tegenstanders desnoods, die tackle je later wel.

    Op het gegeven moment gaat het 'lopen' en dan weet je dat je op de goede weg bent. Je kunt in dit spel wel echt verkeerde builds maken waardoor je het jezelf te moeilijk maakt. Maar ook hier geldt dat voor een warrior build je gewoon veel in strength moet pompen en skills moet nemen die +damage geven en + criticals. En een goed wapen is ook belangrijk.

    Verdeel je skillpoints niet over te veel classes. Als warrior zou ik alle punten stoppen in slayer en warrior, waarbij slayer voorrang heeft.
    Kies een wapen expertise en blijf daarbij. Ga geen points stoppen in meerdere wapen expertises! Ik heb persoonlijk geen points in mindread gestopt!. Wel zou ik zo snel mogelijk lockpick maxen. Dat levert snel veel geld, exp en items op!
    Kijk en gebruik anders deze guide, die is erg goed! Naast quest oplossingen staan er skill beschrijvingen en of ze nuttig zijn, maps en nog veel meer!

    En probeer zo snel mogelijk je creature te krijgen (door het doen van een bepaalde quest), dat scheelt echt een heel stuk!

    En volhouden! :b:
     
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    De game + uitbreiding lijkt te komen op 15/10 en voor 35€... dat betekent dat ie nog goedkoper zal zijn bij shops als zavvi...
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Hartelijk dank voor je post.

    Het word dus overnieuw gaan aangezien ik mijn skills heb verneukt en te vaak mindread heb gebruikt.

    Helaas vind ik het wel jammer dat ik nergens een guide kan kopen, om gewoon lekker in de hand te houden. Ik heb dit met al mijn andere RPG's, incl 500 pagina's Fallout 3, wel.

    Ik zal het dus met mijn nieuw te maken char alles steken in Slayer en Warrior. Met name dus richten op strength en criticals.

    Wel jammer van dat vette zwaard wat ik al had. 2 hands zwaard waar je al vrij vroeg in de game veel schade mee kon doen. ;)
     
  6. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik zelf vind het spelen met een guide juist niet fijn, haalt een groot stuk van de ervaring weg. Maar als je het voornamelijk gebruikt voor tips mbt je build valt dat wel mee.

    Ik heb zelf een laptopje naast de 360 staan, dus ik kan altijd even op internet kijken. Ik raad je toch die guide uit mijn post aan, als je tenminste een computer bij de hand hebt. Die guide is echt good en staan ook nuttige tips in!
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Was ik ook van plan. ;)
    Ik vind zelf een guide wel lekker bij de hand.
    Heb er ook een stapel dan.

    Ik zal dus zorgen dat ik mijn punten ga investeren in de dingen die je noemde. Als ik het goed doe, kan ik dan ook groepjes makkelijk aan?
    Heb hem ook op easy staan, maar zelfs dat is nog best lastig. :+
     
  8. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Later kun je ook best groepjes aan. In het begin is dat heel moeilijk. De beste tactiek is zorgen dat je er eentje lokt en die verslaat. Als er twee of meer komen, weg rennen! Meestal geven de tweede en de derde het eerder op en keren terug. Op dat moment snel weer terug gaan en die derde alleen pakken.

    Maar in dat eerste dorpje/gebied zijn ook best wat quests te doen zonder echt te hoeven vechten.

    En concentreer je op 1 weapon skill en stick with it! Dus als je punten in swords stopt, alleen maar swords gebruiken, ookal vind je een geweldige axe. Ga dan niet snel punten in axe stoppen...
     
  9. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Tijdens al mijn Ego Draconis speelsessies heb ik nooit skillpunten geïnvensteerd in enige vorm van "Weapon Expertise".
    Ik neem liever skills zoals Magic Blast, Magic Missile, Ranger Stealth (een van m'n favorieten), Healing, Explosive Arrows, Firewall, Wirlwind, Potion Effiency, Evade, enz ...
     
  10. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Mee eens, als je als magic wil spelen. Hij wil graag als warrior spelen en dan is een weapon expertise wel degelijk erg belangrijk ...
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Jup. Heb in alle RPG's die ik gespeeld heb ervaren dat dat voor mij de beste manier is. Met WoW speel ik nu af en toe ook als Mage, maar daar word ik geholpen door speciale uitrusting die ik van mijn hoofdpersonage heb laten overkomen.

    Ik speel echter het meeste van de tijd met een Warrior achtig personage. Heb persoonlijk altijd ervaren dat ik daar meer mee kan dan met Magic of Stealth classes in andere games. ;)
     
  12. Pasquale NL

    Pasquale NL Guest

    Same here, ben bijna altijd een melee gericht personage, maar in dit spel kwam ik erachter dat ranged characters ook wel baas zijn. Vooral in dit spel, vaak kill je al monsters voordat ze bij je zijn :9
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Is natuurlijk ook een punt. Alleen zou ik zelfs dan nog geneigd zijn toch voor de Warrior te gaan. Is ook een stukje uitdaging.

    Als het straks echt niet gaat, misschien dat ik dan wel voor een ranged classe kies. ;)
     
  14. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb ook als een pure warrior/slayer gespeeld en dat speelde lekker weg :)
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Daar ga ik dus ook voor voorlopig.

    Op basis van wat collega Guru Gakkie mij heeft gegeven. :+
     
  16. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, gelijk hebben jullie wel ;) Als je ervoor gaat om voornamelijk melee combat te spelen is een weapon expertise zeker geen overbodige skill :) !
    Maar je kan ook dan warriorskills nemen zoals Rush Attack, Fatality, Jump Attack, Bleed, Death Blow, Reflect, Thousand Strikes ...

    Zou IK dan persoonlijk eerder meer skillpunten investeren in één of meer van bovengenoemde warrior skills en minder in weapon expertise.
    Maarja, ik speel heel graag ook melee hoor, maar om eerlijk te zijn is ranger combat beter doenbaar voor mij! Misschien is het wel beter doenbaar ALS ik de re-mastered versie kan gaan spelen (The Dragon Knight Saga, op de Xbox voor mij)
    Ik combineer meestal combatstijlen, vind ik een leuke strategie! Eerst gebruik ik spells en bow en als de vijand vlakbij is maak ik die af met een zwaard of ander melee wapen! :p

    Veel variatie hierin vind ik wel leuk ... maar ieder zo z'n speelstijl is interessant! Kan ik nog van leren !

    Succes Yellow ! ;)
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Geen probleem, dat komt echt wel goed. ;)
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik deel Kirimo zijn mening. Weapon Expertises leveren minder dan op bepaalde skills zoals Reflect of Rush Attack. Met name Reflect kan erg handig zijn, je doet vijanden schade als ze jou aanvallen. Upgrade dit consistent en het wordt een heel sterke skill!
    Sowieso is de Mage / Archer veel krachtiger (of makkelijk om mee te spelen) in dit spel dan de Warrior. Omdat je toch vrij snel doodgaat in Divinity II, is het verstandig om je vijanden van een afstand te bestoken en te vluchten als zij dichtbij komen. Magic Missile en Ranger Stealth worden dan enorm veel waard.
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Ik ben nog niet level 2 met mijn nieuwe char, dus kan nog alle kanten op gaan. Zoals ik eerder al zei heeft een Warrior voor mij altijd beter gewerkt in games als deze. Bovendien stoppen ze uiteraard die klasse niet in de game als die niet zou werken. Ik zal geen huis ofzo kopen, maar dat geld besteed ik liever aan potions. Ik heb de game ook op zijn makkelijkst staan, moest ook alleen mijn strategie even wijzigen en niet zo zeer de aanpak van vijanden. Minder mindreading zoals er al werd gezegd. ;)
     
  20. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb zoals gezegd een waarior gespeeld en die weapon expertises zijn echt van belang voor je +to hit, + dmg en + crit. Tuurlijk complementeer je dat met skills uit de warrior tree, waarbij ik de nadruk heb gelegd op +dmg en +crit.

    Heb het spel letterlijk zondedr problemen doorlopen. Alleen de final fight is een bitch, maar dat geldt voor elk character ...
     

Deel Deze Pagina