[XOne] [SPOILERS] Halo Storyline

Discussie in 'Games' gestart door MetalSonic, 15 sep 2010.

1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    De vergelijking met Starcraft viel mij ook al eens op, maar uiteindelijk zijn er ook veel verschillen. Ik snap je frustraties over de personages, feitelijk is het ook zo, maar dat vind ik helemaal niet erg. De personages zijn cliché, maar lekker vertrouwd en hun typisch persoonlijkheid dient ook gewoon een functie. Er is een precieze rolverdeling. Ik kan niet geloven dat jij bijvoorbeeld niet genoten hebt van de teksten van de Sergeant.

2. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Die accenten van de Spartan II's in Noble team zijn wel te verklaren,
    Het is echter jammer dat die verklaring zichzelf dan ook weer tegenspreekt.
    Maar goed hier komt hij:

De Spartan II's zijn door Doctor Halsey zelf geselecteerd en komen van verschillende planeten en zelfs verschillende regio's binnen die verschillende planeten.
    Dus in theorie zouden Spartan II's een accent kunnen hebben.

Maar nu komt de Maar,
    Spartan II's zijn op jonge leeftijd uit hun leefomgeving gehaald (Zo uit mijn hoofd waren ze gemiddeld een jaar of zes.) En hebben daarna de rest van hun jeugd op een legerbasis doorgebracht waar je verwacht dat iedereen correct engels praat,
    En dan lijkt het mij aannemelijk dat je enige vorm van accent dan in de loop der jaren wel kwijtraakt.

Maar goed, Bungie heeft de totale verhaal samenhang met Halo: Reach toch al flink verkracht, Dus daar kunnen een paar foute accenten ook nog wel bij.

3. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Daar wil ik dan wel aan toevoegen dat op Jorge na, alle leden van Noble Team eigenlijk Spartan-III soldaten zijn, deze zijn minder genetisch bewerkt en hebben een kortere training gehad. In het spel is er ook een filmpje waarin Jorge praat met een overlevende (in het Hongaars), wat zou verklaren dat er verschillende accenten op Reach zijn. Dat is ook zeker mogelijk, want er zijn natuurlijk kolonisten van heel de aarde naar Reach gegaan. Wellicht zijn er dus Hongaars regio's op Reach, net als dat er Amerikaanse, Russische of Nederlandse zijn.

4. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Op Jorge na allemaal Spartan III's ? (Sorry heb voor de release haast niets gevolgt en tijdens het spelen is het mij ook niet duidelijk geworden.)

Tja die kunnen inderdaad de meest vage accenten hebben want die zijn anders getraind en inderdaad ook veel minder genetisch gemanipuleerd.

Zat zojuist even op halo.wikia.com te kijken , En je hebt inderdaad gelijk.
    Zag het al meteen aan hun nummers (Had er in de game niet echt opgelet eigenlijk.)
    Verklaard ook gelijk waarom Jorge het enige karakter is waarbij ik het kut vond zonder hem verder te moeten.
    De rest was ik liever kwijt dan rijk.

Anyway, ik ga me er nu meteen maar wat verder in verdiepen want er zijn nog wel wat meer dingen die mij niet helemaal duidelijk zijn.

Laatst bewerkt: 23 sep 2010
  5. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Het kunnen niet echt Spartan-III's zijn als je de verhaallijn van de boeken volgt.
    In de laatste missie ga je richting de Pillar of Autumn, die daarna niet meer in een stuk van Halo af komt.
    Naar mijn weten (2 jaar geleden sinds de boeken) is het Spartan-III programma nog niet begonnen.

Toch zou het een hoop verklaren.. Crap, moet ik weer alles gaan lezen :+

Edit: Nvm, Halo Wiki legt het uit. Interesting :p

6. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    De precieze verklaring ken ik ook niet, maar ik wist dan wel dat 't SPARTAN-III's zijn. Op zich moest dat ook wel, omdat de meeste SPARTAN-II soldaten wel voorkomen in de boeken en ook bij naam genoemd worden. Op zich vind ik het script van Halo: Reach niet zo heel sterk, als je let op de enorme diepgang die de boeken hebben en wat zij qua verhaal toevoegen aan de serie. Dan is Halo: Reach maar wat raar, zo veel dingen lijke niet te kloppen, maar wordt er weer een suffe verklaring bij bedacht.

7. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Goed punt maar dat was toen de Halo-serie zich nog niet zo serieus nam. Ik vind het op zich geen probleem dat een game-serie gebruik maakt van cliche karakters maar dan moeten ze niet serieus bedoeld zijn. Die sergeant was ook stereotiep maar wel met een dosis humor en dat laatste miste ik nou juist bij de karakters van Reach en zeker ook bij die van ODST. Onbegrijpelijk dat een ontwikkelaar zoveel geld in een productie pompt maar dat er niemand is die zoiets ziet en kan verbeteren.

8. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    ...is toch niet anders dan logisch dat ze meer diepgang in een boek kunnen schrijven dan een FPS-game??|:-

9. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    |:- Sorry hoor.

Het gaat ook niet om de diepgang, het gaat er om dat je een spel maakt dat fatsoenlijk moet aansluiten op de literatuur. En wat dat betreft is Halo: Rejach een beetje raar... lomp toch dat je verhalen goedkeurt voor boeken over je eigen franchise, om vervolgens in een nieuw spel allerlei vreemde keuzes maakt voor het verhaal.

10. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik heb de boeken niet gelezen, dus ik weet niets van eventuele 'errors' in het verhaal.

Mischien is er met een beetje fantasie het samen te voegen?

Zo niet, dan pech. Halo was er eerst als game, dus dat is de source.
    Bekijk het eens van de andere kant: moeten de makers van Halo rekening houden met wat er in boeken verteld is?

In hoeverre zijn ze echt betrokken geweest bij die boeken?

11. SD23a

SD23a Why so serious?

Leuk Bevonden:
    19
    Wat een game _O_ Ben zelfs vergeten hoe Kat gestorven is? En nog iets :p Vroeg me af hoe lang jullie in het laatste level hebben overleefd? Is echt wel een topgame :p

12. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Kat wordt neergesniped als ik het mezelf goed herinner.

13. SD23a

SD23a Why so serious?

Leuk Bevonden:
    19
    Jup :p ff op youtube gekeken :thumbs:

14. Nickolai

Nickolai Life is simple

Leuk Bevonden:
    0
    Neer gesniped opweg naar een lift ofso:9

Uuuuuhm nog geen minuut, na 2uur over Pillar of Autumn te doen had ik daar geen zin meer in:+

Einde is wel vet zeg! Je ziet waar Halo CE begint:eek:

15. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, dat vond ik zo tof. Het filmpje is precies hetzelfde. Ook de muziek, de camera, de details. Super. Viel me alleen op dat Captain Keyes er veel jonger uitziet!

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Maar waarom werkte haar shield niet? Dit begreep ik niet helemaal.

17. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Headshot? :eek:

Maar viel mij ook op. Daarnaast zijn er toch helemaal geen Covenant Snipers in dit spel?

18. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Het was toch een Needle Rifle? Een schot van een Covenant Sniper ziet er heel anders uit. En shields kunnen goed tegen headshots in Reach. Waarschijnlijk zoek ik er teveel achter. Als Kat eerst haar shield kwijtraakte door een plasma pistol was het allemaal minder dramatisch.

Laatst bewerkt: 11 okt 2010
  19. LeGeNdaRisCh

LeGeNdaRisCh Je ziet ons

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het anders vrij random dat ze dood gaat, alsof ze niet eerder gesniped had kunnen worden, beetje lame.

20. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Tja, dat is gewoon het voordeel van een 360 tegenover de oude X-doos; alles ziet er beter uit, dus ook zo'n oude knar als Keyes.:)

Dat, of hij is zijn oil of olaz verloren in de rit van Reach naar de eerste Halo.:+

Deel Deze Pagina