Xbox 360 2ehands verstandig?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Achillias, 24 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Achillias

    Achillias Guest

    Even een vraag, ik zou graag een xbox 360 willen. Een nieuwe elite is voor mij nu niet mogelijk. Op het internet ben ik een xbox 360 pro met 60gb tegengekomen voor rond de 105 euro.

    Alleen vraag ik me af, is dit niet wat te riskant. Vroeger hadden de oudere modellen namelijk vaak last van de rrod. Deze xbox is natuurlijk niet van de nieuwste productie datum. Ik denk zo'n 2 jaar oud. Zitten daar veel risico's aan om een xbox via internet te kopen? Is de prijs daarnaast redelijk te noemen voor een xbox 360 pro met 60gb een controller.
     
  2. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Je kunt je vraag hier ook stellen volgens mij: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=121508

    Ik zou zelf even doorsparen voor een nieuwe. Dan heb je volledige garantie en met de cashback actie heb je voor nog geen 200 euro een gloednieuwe.
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    €188 bij de Mediamarkt toch? (Na cashback)
     
  4. Achillias

    Achillias Guest

    4gb, heb je dus niks aan.
     
  5. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Dan zou ik doorsparen voor een model met harde schijf. Goedkoop is in de meeste gevallen duurkoop.
     
  6. Achillias

    Achillias Guest

    Nee, naast dat ik het geld er niet voor heb, heb ik ook geen behoefte aan zoveel gig schijfruimte. Het is meer bedoelt als spelcomputer voor erbij. De vraag was dan ook voornamelijk gericht op de betrouwbaarheid van xbox consoles in het algemeen bij het aanschaffen van een 2e hands. Gaat het daarin vaak fout of valt dat wel mee. Voor de mensen die dat al eens eerder gedaan hebben.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 sep 2010
  7. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    Als je een nieuwe gaat kopen is het zeer belangrijk om te weten wat er precies in de doos zit, de modellen v.a 2009 zijn een stuk veiliger om te kopen dan eerdere(minder kans op RROD)
     
  8. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    De betrouwbaarheid is een stuk beter geworden, maar nog altijd bestaat de kans op de RROD. Ik heb zelf een Elite uit 2008 die na het aansluiten van een Wireless adapter opeens een E74 foutmelding gaf. Er is denk ik niks van te zeggen of ze betrouwbaar zijn of niet. Bij een aantal mensen gaat het al die tijd goed, bij anderen niet.
    Daarom zou ik dus niet snele en 2e hands exemplaar kopen van de eerdere jaren omdat de kans dat het fout gaat groter is dan bij nieuwere exemplaren.
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    een xbox moet je echt niet 2de hands kopen en zeker niet als je er weinig verstand van hebt.

    Hij kan een ban hebben en dan ben je echt de sigaar. Hij kan krassen maken etc etc. Spaar gewoon ff door voor die 4GB en dan kan je als je t leuk vindt er later een hdd bij kopen.
    In 1 keer is natuurlijk goedkoper, maar dit is een goede oplossing als je het geld niet meteen hebt.
     
  10. Achillias

    Achillias Guest

    Wtf bedoel je met weinig verstand van een xbox hebben. Dat je de techniek ervan niet kent van binnen, jij ook niet. Anders kun je het ook niet beoordelen op technische aspecten. Niet dingen roepen zonder zelf te weten wat je zegt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 sep 2010
  11. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Je bent lekker bezig zeg. _O_


    :F:
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    een xbox kan je naar mijn mening best on-line kopen (als je maar ziet dat hij on-line kan)
     
  13. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Wil niks zeggen, hij kan ook ge-flagt zijn en dan wordt hij dus bij de volgende ban-wave (wss begin November) gebanned.
     
  14. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Wat een vertrouwen in de mens hier zeg....
    Er zijn genoeg gamers ( zoals ons ) die hun elite van een jaar oud verkopen om een slim te kunnen kopen. Ik zou als je een xbox van ongeveer een jaar oud kan kopen die niet is omgebouwd het gewoon doen.
     
  15. Erwin van..

    Erwin van.. PSN: F1anatic

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    6
    2e hands met dit soort dingen doe ik persoonlijk niet zo snel, je kan beter gewoon een maandje(s) wachten totdat je het geld voor de SLIM hebt, en dan wel de 250 GB!
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het gaat erom dat je zelf weet hoe je kunt checken of de xbox die je 2de hands wilt kopen een ban heeft of dat deze krassen veroorzaakt op je games.

    De xbox kan wel een RROD hebben en tijdelijk gefixed met de towel truuk. Ook kan hij zijn omgebouwd en geen ban hebben omdat diegene er vanwege de ombouw nooit online gaat.
    Dan duurt t een paar weken voordat jij wèl een ban en dan kan je je xbox weggooien. Als je daarna een nieuwe koopt kan je bij al je games opnieuw vanaf het begin beginnen omdat je saves ook corrupt zijn door de ban.

    Maar aangezien je zo "lekker" reageert op mijn hulp zeg ik: gewoon doen hoor, zo'n xbox 2de hands kopen. Niks mis mee! :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2010
  17. smisser

    smisser Girlpower!

    Berichten:
    318
    Leuk Bevonden:
    0
    Whaha.

    Ik had bijna hetzelfde, maarjah...
    Voordat ik de xbox 360 Elite slim (250GB) gehaald had.. had ik ook idd nagedacht over een 2de handse... maarjah, daar zijn RISICO'S MEE.
    Als je die risico's niet wil nemen dan moet je gewoon wat dingen verkopen en een xbox 360 elite slim 250 gb KOPEN.
    Ik ben er namelijk HEEL BLIJ MEE, dat ik deze KEUZE heb gemaakt.


    En JA sorry voor die HELE DIKKE WOORDJES, die moet je GOED LEZEN :p

    LOL!
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vraag anders even het serienummer van de Xbox360.
    Je kan dan even controleren of de Xbox360 al op naam staat van iemand , zo niet dan kan je nog aanspraak maken op de eventuele garantie !

    Xbox360 registreren
     
  19. Achillias

    Achillias Guest

    Allereerst zoals ik al eerder zei en nogmaals aangeef, voor de mensen die moeite hebben met begrijpend lezen, zoals jij.

    Ik open een topic. Een topic waarin ik als titel zet: ''is het verstandig om een 2ehandse xbox aan te schaffen''. De kern van dit bericht gaan dan ook juist om deze argumenten aan te horen. En niet zoals jij een niet onderbouwde mening te hebben. Refererend naar je eerste post. Simpele ziel.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 sep 2010
  20. Achillias

    Achillias Guest

    Denk dat ik toch maar ga voor de slim trouwens, met 50 euro retouractie, en wellicht wat korting via een webshop.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina