[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 15]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Syn3rgy, 15 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Dat is omdat jij het niet goed doet. ;) Je moet namelijk alleen die getallen/letterreeks van het filmpje tussen de tags zetten.

2. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst the Book of Eli, met Denzel Washington gezien en ik geef hem een 8/10. Ik vond het een goede film die wat traag op gang kwam, met een zeer verrassend einde. Het einde zet je echt aan het denken of hij het nou wel was of niet. Ik hou van films met zulk soort eindes die je aan het denken zetten. Beter dan een voorspelbaar einde: bad guy dies, hero gets the girl -> the end.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    wat een film was dit :thumbs:

4. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    The Core

Standaard Amerikaanse rampenfilm vol met clichés, in de stijl van Armageddon en Deep Impact. Geweldig, dit soort films kan ik geen genoeg van krijgen _O_ Dit is ondertussen ook de 4e keer dat ik deze film zie, en hij blijft goed :D

8,5/10

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Machete

Hoe fout kan een film zijn? :D Alle vooroordelen worden erin gegooid shots zijn ook gewoon fout. Alles is gewoon fout. Maar het is o zo tof. Heb me echt kapot gelachen op bepaalde momenten niet normaal. Kan niet wachten op "Machete Kills" en natuurlijk deel 3 "Machete Kills again" :lol:

Ga dit kijken. :D

9/10

6. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Heerlijk verschrikkelijk weer8) Eindelijk weer een Nederlandse ''verstand op 0''-film8)

7. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Heerlijk :lol:

8. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Gister naar Wallstreet money never sleeps geweest.
    Ik vond het een goede film, goed acteerwerk en een boeiend verhaal (je moet wel van dialogen houden). Ook duidelijk een oliver stone film; Apart camera werk en toffe tussenstukken.
    Wat ik wel echt jammer vond is dat het einde te lang duurde.
    Het had moeten eindigen toen gekko zag op zijn pc dat hij een al schuld had van 1 miljard

dankzij het einde een 7/10

9. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Eens. :)

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik weet niet, ik vond deze film helemaal niks. Het eerste deel vind ik een geweldige film, maar deze had het gewoon niet. Er zat totaal geen spanning in, het verhaal leek aardig op dat van deel 1 maar dan slecht uitgewerkt. Verder vind ik Shia Lebeouf ofzo helemaal niks. Tja , film wist me helaas niet te boeien en einde was ook veel te zoetsappig. 5/10.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    The A-Team

Totaal niks met de orginele The A-Team maken maar de actie was gewoon tof. :)

7.5/10

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Gister dus gekeken, helemaal met je eens! :thumbs:

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hmm die ga ik even kijken dan. :)

14. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De titel van Gattaca verwijst toch ook naar de letters van deeltjes waarmee een DNA string wordt aangegeven. Ik vraag me af of 't nog een verdere betekenis heeft. Het is al een tijdje geleden dat ik die film heb gekeken en ik kan me geen verdere verwijzing herinneren. Ik vond het in ieder geval wel een mooie film. Goeie rol ook van Jude Law.

/ zie nu op imdb dat die corporatie Gattaca heet. Vandaar :p.......

15. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Donnie Darko (Richard Kelly, 2001)

De ongrijpbare mentale staat van Donnie Darko staat centraal in deze film. Hij heeft waanbeelden van een man in een konijnenpak die hem de toekomst voorhoudt en hem in dienst daarvan dingen laat doen. Voor z'n directe omgeving een wandelende nutcase, maar als kijker krijg je wel enig inzicht in zijn vreemde wereldje.

Een film die elke keer weer je fantasie prikkelt, althans, de mijne. Het creëert een piepklein atmosfeertje in een enorme wereld en dat maakt het volgens mij zo interessant. Hoe een verwarde puber met de vragen des levens omgaat in de meest bepalende tijd van z'n leven. Je hebt als kijker sterk de neiging om te willen weten wat zich nou afspeelt, en er zijn ongetwijfeld theorieën te over, maar wat de film z'n enorme houdbaarheidsdatum geeft is juist het feit dat er géén definitieve conclusie mogelijk is. Intrigerend en prikkelend en zonder twijfel een van m'n favoriete films.

16. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548

Get Him To The Greek

Geinige film, veel flauwe humor. Russel Brand is hier en daar wel grappig, al vond ik Sean Combs & Jonah Hill veel beter.
    Heb me er goed mee vermaakt, al zat m'n vriendin zich helemaal dood te ergeren aan deze film.

17. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Kan wel kloppen hoor, op een printout van zijn DNA zie je ook allemaal GAC / ATG / CAT / TTT / AGA staan.

18. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Behoorlijk wat films gezien de afgelopen tijd; dus ik zal het kort houden. :+

The Darjeeling Limited Wes Anderson, 2007
    Niet fantastisch, hier en daar wel aardig, maar 't kon me gewoon niet zo boeien. Ik heb ook maar zelden dat ik dit soort films echt goed vind.

The Royal Tenenbaums Wes Anderson, 2001
    Dat geldt dan weer niet voor deze film. Erg entertainend, mooi ook. Ik denk dat ik deze beter vind omdat het allemaal net wat absurder is dan the darjeeling limited.

Psycho Hitchcock, 1960
    Fantastisch. Ookal zag ik de ontknoping al van ver aankomen. Dat ligt niet aan de film, maar aan alle andere films die dit soort verhaallijnen later ook gebruikt hebben. Must-see.

The Road 2009, John Hillcoat
    Jammer van het einde, maar nog steeds de moeite waard.

Taxi Driver 1976, Martin Scorsese
    Deze moet ik nog eens zien. Mooie rol van een jonge Robert de Niro, maar toch deed de film weinig bij me.

Lost in Translation Sofia Coppola, 2003
    Hier hoef ik niet veel over te zeggen, prachtige film. :)

Fargo Coen Brothers, 1996
    By far de beste film van de Coen Brothers die ik heb gezien (burn after reading, the big lebowski, a serious man). Yah.

Das Weisse Band Michael Haneke, 2009
    Bijzondere film. Ik weet niet of ik het einde nu wel of niet goed vond. Het sluit in ieder geval wel aan bij wat de film continu doet: de suggestie van iets opwekken, en het uiteindelijk niet laten zien.

Efter Brylluppet Susanne Bier, 2006
    Waarom zijn scandinavische films zo goed?! De beste film die ik de afgelopen tijd zag. Een prachtig verhaal, ontroerend, sterk geacteerd. Wat mij betreft dezelfde kwaliteit als een film als Festen.

Verder nog wat andere films gezien: Heat, Shutter Island, Children of Men, One flew over the Cuckoo's Nest, Kick-ass & Shaun of the Dead. Vooral Children of Men & One flew over the cuckoo's nest zijn wel aan te raden. :)

Laatst bewerkt: 26 sep 2010
  19. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Die kerel van Efter Bryllupet speelt ook in Valhalla Rising, vind ik ook een goede film. Ik probeer de film hier een beetje onder de aandacht te krijgen, maar niemand checkt hem! Als je 'm opzoekt, probeer de blu-ray te pakken te krijgen. Film heeft veel mooie beelden.

20. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Zo doe je nog eens wat inspiratie op uit inspiratie die je al eens hebt opgedaan :D Drie films die ik al weet ik hoe lang heb klaar liggen om gekeken te worden (Darjeeling, Weisse Band en Festen) en Efter Brylluppet voeg ik toe aan m'n te kijken lijstje. Goed bezig Henrive :+

Laatst bewerkt: 26 sep 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina