Behoorlijk wat films gezien de afgelopen tijd; dus ik zal het kort houden.
The Darjeeling Limited Wes Anderson, 2007
Niet fantastisch, hier en daar wel aardig, maar 't kon me gewoon niet zo boeien. Ik heb ook maar zelden dat ik dit soort films echt goed vind.
The Royal Tenenbaums Wes Anderson, 2001
Dat geldt dan weer niet voor deze film. Erg entertainend, mooi ook. Ik denk dat ik deze beter vind omdat het allemaal net wat absurder is dan the darjeeling limited.
Psycho Hitchcock, 1960
Fantastisch. Ookal zag ik de ontknoping al van ver aankomen. Dat ligt niet aan de film, maar aan alle andere films die dit soort verhaallijnen later ook gebruikt hebben. Must-see.
The Road 2009, John Hillcoat
Jammer van het einde, maar nog steeds de moeite waard.
Taxi Driver 1976, Martin Scorsese
Deze moet ik nog eens zien. Mooie rol van een jonge Robert de Niro, maar toch deed de film weinig bij me.
Lost in Translation Sofia Coppola, 2003
Hier hoef ik niet veel over te zeggen, prachtige film.
Fargo Coen Brothers, 1996
By far de beste film van de Coen Brothers die ik heb gezien (burn after reading, the big lebowski, a serious man). Yah.
Das Weisse Band Michael Haneke, 2009
Bijzondere film. Ik weet niet of ik het einde nu wel of niet goed vond. Het sluit in ieder geval wel aan bij wat de film continu doet: de suggestie van iets opwekken, en het uiteindelijk niet laten zien.
Efter Brylluppet Susanne Bier, 2006
Waarom zijn scandinavische films zo goed?! De beste film die ik de afgelopen tijd zag. Een prachtig verhaal, ontroerend, sterk geacteerd. Wat mij betreft dezelfde kwaliteit als een film als Festen.
Verder nog wat andere films gezien: Heat, Shutter Island, Children of Men, One flew over the Cuckoo's Nest, Kick-ass & Shaun of the Dead. Vooral Children of Men & One flew over the cuckoo's nest zijn wel aan te raden.
Laatst bewerkt: 26 sep 2010