1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[SPOILERS] Halo Reach: Solo on Legendary

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door MetalSonic, 26 sep 2010.

  1. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze draad is bedoeld voor de felbegeerde achievement van 150GS. Het uitspelen van de campaign op Legendary en dan nog eens in je eentje. Dit topic is bedoeld voor alle tips met betrekking tot het avontuur. Een avontuur dat moeilijk is, maar niet onmogelijk. Het spreekt voor zich dat er veel spoilers in staan omdat mensen bespreken wat ze waar moeten doen. Genoeg gepraat, ik begin even met wat ik tot nu toe kan delen.

    Tips in het algemeen:

    Genoeg kogels
    Lijkt voor zich te spreken, maar dat is het niet. Vlak voordat je bijvoorbeeld een gebouw in gaat is het belangrijk dat je genoeg kogels bij je hebt. Ook voordat je een nieuw gebied gaat betreden. Op het moment dat je bijvoorbeeld een gebouw binnen gaat, de deur sluit en een checkpoint wordt geactiveerd. Dan is het zuur als je niet langs de Hunter komt omdat je geen kogels hebt. Betekent dus dat je een hele missie opnieuw kan doen.

    Speel alsof je een tactical shooter speelt
    Even op een groepje afrennen resulteert in een snelle dood. Op Legendary moet je elk wapen wel kunnen gebruiken en steeds gebruik maken van je cover. Word een master in het maken van headshots en gebruik de gouden combinatie van een plasma pistol + iets anders (liefst DMR). Besluip je vijanden, leg wat om, trek terug.

    Maak misbruik van de ai en omgevingen in het algemeen
    Kijk goed hoe je het spel net te slim af kan zijn. In het 2de level kan je een groot gedeelte over slaan door gewoon te blijven rijden met je vehicel. In andere missies kan je steeds terug naar een stuk van het level waar de Covenant niet kunnen komen. Met voertuigen maak je makkelijk kills door tegenstanders over te rijden, met vliegtuigen (zoals bij de 7de missie) loont het om voordat je het gebouw in gaat al vanuit de lucht zoveel mogelijk te killen.

    Neem de tijd en blijf creatief
    Accepteer dat een missie meer dan 2 uur in beslag neemt, zelf heb ik exodus gehaald in 4 uur. En dan vooral door het laatste stuk. In sommige missies moet je alleen maar iets activeren. Dan hoef je dus niet alles te killen, in andere loont het om gewoon snel te rennen of rijden omdat je dan weer een checkpoint hebt en dichter bij het einde bent.

    Zorg voor genoeg energie
    Sommige stukken, sommige missies (zoals de laatste) kunnen slopend zijn. Je zal keer op keer dood gaan en het lijkt oneerlijk en onredelijk. Neem pauzes, dwing jezelf om goed te eten en te drinken. Koffie doet wonderen. Accepteer ook dat je na flink wat uren halo op legendary brak kan zijn.

    Nog wat tips per missie, weet niet alle namen etc


    Missie 2:
    Zodra je het voertuig hebt moet je zover mogelijk rijden, je moet dan wat marines te hulp schieten en even later word je opgepakt door een vliegtuig. In het volgende gedeelte ren je meteen naar de deur die moet worden open gemaakt. Even later heb je al de missie uitgespeeld.

    Missie 3:
    Het stuk met de anti air torens is lastig, maar te doen. Blijf aan de kant van het water. Hier komen niet zo vaak Covenant, verder veel kills maken met plasma pistol+ iets anders

    Missie 4:
    Om een grote anti air gun te killen ben je al klaar door een grenade richting de core te gooien. Uiteraard wel in de AA gun. Vervolgens snel weg rennen en je hebt weer een checkpoint.

    Missie 5:
    Als je in de ruimte bent en land op het Covenant schip. Eerst even er bovenop blijven om van alles te killen daarna pas naar binnen. Na een tijdje kom je bij de ruimte waar je van alles moet killen voordat je een switch kan aanzetten. Deze kamer moet je campen, ga de kamer een beetje in, ren terug. De Covenant lok je zo weg, en je kilt ze nu één voor één.
    Tot slot adviseer ik de drop shield armour

    Missie 6: (Exodus)
    Deze missie vond ik tot nu toe de meest frustrerende. Tips die ik heb zijn dat je gebruik moet maken van een jetpack maar bij het laatste stukje beter kan beschikken over sprint. Voordat je het laatste stukje voltooit (shoot the missiles) moet je 2 AA batteries ofzo aanzetten. Als je de 2de hebt aangezet moet je zo snel mogelijk rennen richting de missie knop. Als je geen run ability hebt of gewoon geen zin hebt hierin. Dan kan je ook bij de eerste AA gun een camo armour oppakken. Ga naar de stronghold (rechts) en zorg dat ze je niet zien. Activeer de cammo en loop langs alle covenant en activeer de knop. Belangrijkste is dat je de cammo gebruikt op 't moment dat ze je niet zien. Als ze je zien op 't moment dat je de cammo activeert is 't waardeloos.

    Missie 7:
    1ste toren: gewoon alles killen, hier heb ik weinig tips verder
    2de toren: als je de knop hebt geactiveerd kan je de vliegende dingen makkelijk killen met wat salvos + slaan, handig is om er 1 te killen en dan terug te trekken. Het lijken oneindig veel maar het zijn er iets van 6 á 8
    3de toren: de toren met de hunters, het is een paar keer opnieuw proberen maar je moet de knop activeren en vluchten zonder dat je een hunter kilt. Ik ging via links, knop geactiveerd en via rechts weer weg. Beetje bunny hoppen en in de lucht ook niet op één hoogte blijven.

    Missie 8 The Package
    Als je deze missie slim aanpakt dan is hij eigenlijk één van de makkelijkere. In het begin van de missie gewoon rustig alles met je DMR killen, vervolgens de tank pakken. Nu komt het aan op, stukje rijden, alles killen en dan weer verder. Het laatste tank stukje is een stuk waar je vaak dood kan gaan. Onthoud hier ook weer, alles is scripted. Al snel komen 3 ghosts, daarna zijn er op 3 plekken anti vehicel stations. Als je iets voorbij de 3 ghosts bent op 10 uur, 12 uur en 3 uur. Verder nog wat losse ghosts. Nu kom je in contact met het noble team, soms staan ze stil. Loop dan een stuk naar voren en weer terug. Dan killen ze veel voor je, dit stuk is vrij simpel, er is veel hp/ armour. Laatste stuk (verdedigen van the package), boven de deur is een dak. Als je hierop zit kan je praktisch niet dood. Zelfs de wraiths hebben mij hier nooit geraakt. Laat je team alles killen, als het te lang duurt (waarschijnlijk) kan je proberen om een banshee te hijacken. En dan speel je als een bommenwerper, hoog in de lucht vliegen, op de deur afkomen 2 keer schieten en meteen weer naar boven vliegen.

    Missie 9
    Eerste stuk, (waar je de assasin achievement probeert te halen), rechts langs alles rennen. Verderop met een DMR alles killen, dan via links. Wraith killen, en dan naar boven. Door de grot, headshots op de vliegende beesten. In het stuk in de fabriek ofzo (geen idee hoe 't heet) proberen om emile het werk voor je te laten doen, sowieso laat je hem de hunters killen. Laatste stuk, argh dit is zo verrot. Gewoon headshots, coveren,s teeds 1 killen en terug. Het lijkt bijna onmogelijk maar het kan gedaan worden. Laatste stukvan het laatste stuk, ga pas in de AA gun als dat schip alles gaat opblazen.

    Dit was wat ik zo even kon bedenken, ik wil Lequero :b:nog bedanken omdat hij veel tips heeft gegeven. Zelf moet ik nog 2 missies doen. Meerdere tips zullen nog wel volgen.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2010
  2. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Goede tips. Zal ze zeker gaan gebruiken:)
     
  3. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    In die nacht missie met je helikopter kan je ook die glitch gebruiken dat die Grunts in de club aan het dansen zijn. Dan hoef je alleen nog maar de Brutes te killen en de Grunts kun je gewoon slaan, ze doen toch niets terug. Het beste is echter nog dat er geen Hunters verschijnen!
     
  4. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Als ik het goed heb, dan heb je hier ook de beschikking over zo'n mini wraith. Met dat ding kun je ook naar binnen schieten en zo redelijk makkelijk die AA guns mollen.

    Nog makkelijker is het om er gewoon geen 1 te killen en gelijk het gebouw weer uitrennen (wel met active cammo).

    Maar uiteinelijk is het wel leuker als je dit soort missies haalt door wél alles te killen imo :cool: Kan een flinke pain in the behind zijn, maar toch.

    //edit;
    Dit is trouwens wel echt de moeite waard. Soms kun je je teammates zo sturen dat ze een halve area voor je slopen. Die lui kunnen toch niet dood en maken dan veel alle elites en hunters af met melee attacks :D
     
  5. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    De AI is zo ruk imo op Legendary. Het Noble Team kan nog wel wat maar neemt geen initatief en de fire squads zijn helemaal ruk :emo:

    Mijn tip voor Legendary:
    Geduld! Iedereen kan het halen als je maar de tijd er voor neemt. Dus regelmatig een stukje terug lopen om ammo te halen voor je DMR en natuurlijk crouchen bij het schieten, bespaart een hoop ammo :)
     
  6. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Goede tips inderdaad. Wat ik gemerkt heb is dat je (anders dan op Normal) echt je acties moet plannen. Bijvoorbeeld in dat level waar je burgers uit de stad moet evacueren, heb ik over een bepaald stuk ook minstens drie kwartier gedaan voordat ik een manier had gevonden om een groep Brute Chieftains uit te schakelen (dat gebouw waar die twee Shade Turrets achter staan). Op Normal liep ik daar in 2 minuten doorheen...
     
  7. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    De AI is ook wel lame, daarom moet je ze zo veel mogelijk 'sturen'. Als je zelf als 1ste een fight inloopt gaan ze je meestal volgen. Dan ren je er zelf weer uit en vaak blijven ze zelf dan gewoon hangen daar. Heb nu al een aantal keer gehad (met name in het stuk dat je samen met Emile speelt) dat hij alles afslacht 8)
     
  8. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Topictitle: Solo on legendary bedoel je zeker?
     
  9. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Fixed.
     
  10. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand nog tips voor de laatste missie?
     
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Vet handige thread. Heeft iemand nog tips over de space dogfight van missie 5? Heroic was goed te doen maar ik word te snel kapot geschoten op Legendary. Misschien moet ik maar beter m'n best doen. Ik was ook erg moe toen ik aan het spelen was.
     
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Mij lijkt het handiger om patronen mee te nemen :+
     
  13. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Welk deel bedoel je?

    Wissel je veel van wapens? Banshees zijn zo kapot met die rockets en die andere dingen eerst hun shield mollen en daarna ook overstappen rockets. Veel barrel rolls maken helpt ook wel en als ze achter je zitten gelijk omdraaien zodat je de aanval kan overnemen.
     
  14. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatste stuk, er blijven brutes komen enzo, zit er al een uur ofzo. Echt alleen maar pauper wapens en dan moet ik wel in m'n eentje al die gasten killen|:-|:-|:-
     
  15. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Laatste stuk heb ik ook lang over gedaan. Ergens binnen ligt een grenade launcher, en bovenin dat hokje staat een sniper. Misschien dat dat helpt.
     
  16. Forty

    Forty Guest

    Je hebt een soort glitch dat emile in dat gebouw net voor het eind blijft (weet niet hoe je die activeert of wat maar gebeurde gewoon bij mij)
    Daar heb je een raam en je kan er doorheen schieten maar ze kunnen jou niet raken, dat heeft me veel geholpen, vooral met de hammer brutes.
     
  17. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het eindelijk gehaald \o/\o/\o/\o/\o/\o/\o/\o/\o/ als iemand vragen heeft hoor ik het wel :)
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Kan ik in Theater ook vooruitspoelen? Ik heb het laatste stuk best wel goed gedaan, volgens mij op het Holdout stuk maar 1 keer dood dus wil graag dat stukje film even uploaden maar heb geen zin om daar anderhalf uur voor gaan te zitten kijken :+
     
  19. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn voel me echt gesloopt, wat zal ik goed slapen straks :), vooral dat stuk met alle brutes in de laatste missie. Ze blijven maar komen..
     
  20. Stoeipoesss

    Stoeipoesss Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem ook net solo uitgespeeld op legendary. Die brutes zijn simpel op het eind. 2 of 3 headshots met schild. Maar die field marshall op het einde met die fuel rod en daarna het zwaard is lastiger.
     

Deel Deze Pagina