[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 15]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Syn3rgy, 15 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Alsjeblieft, gooi dat stukje over Moon in een spoiler. Die film is zo fantastisch als je er 0,0 over weet.

2. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Inderdaad, geniale film. Maar het enige wat je er over kan zeggen is dat het gaat over een man op de maan.... alles wat je meer vertelt is te veel.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    valt imo hier reuze mee. Superfilm idd

4. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Haha kon het toch niet laten om beetje te kijken wat voor film het is :p
    Weet nu 2,0 misschien (trailertekst gelezen en op ftd).. want ik ga niet, vooral niet een scifi film "zomaar kijken".. toch maar eens binnenhalen als hij zo goed moet zijn *)

5. xbox3604life

xbox3604life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en dan geef ik een beetje tegengas. niet kijken deze film mensen, ontzettende kutfilm.

6. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Echt een antwoord waar we iets mee kunnen, goede onderbouwing :emo:

7. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    oke ik heb die regel van Moon eruit gehaald, maar denk dat wanneer je iets leest over de film dat het erin zou staan ;) Maar maakt verder niet echt uit, blijft wel een aanrader (volgens mij had iemand hem mij hier laatst ook aangeraden) en hij duurt 1,5 uur :) dat is ook altijd wel positief :D

8. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    Apocalypse Now (1979) http://www.imdb.com/title/tt0078788/
    dacht ik heb de gewone versie, maar ik had de Redux versie die gewoon ff 188 minuten duurt :{ Maarja wel vandaag helemaal uitgekeken. Het begin vond ik nog wel oke, maar het werd steeds raarder en vager en het begon m'n interesse te verliezen. Dacht het is wel een beetje een serieuze film maar er zaten echt vage en nutteloze scenes tussen, die fransen, die playmates, dat surfen, dat hondje, die roze smoke etc. Het was wel allemaal mooi gefilm en de omgeving was natuurlijk ook wel super, maar overal kon het me niet echt boeien.
    ik heb veel reacties gelezen van mensen die hem briljant vinden, maar ik heb dat blijkbaar gemist. Maar ik ga hem niet nog een keer kijken :D

9. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    De meerwaarde van de reduxversie ontgaat me ook een beetje, maar het is wel een fantastische film. Het doel van de film is juist de totale krankzinnigheid van de Vietnamoorlog weer te geven, en daar slaagt Coppola behoorlijk in.

Als ik jou was zou ik de zeer bijzondere making off (genaamd hearts Of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse) snel eens kijken. Dan zie je wat er allemaal gebeurde op de set en wat een moeite het heeft gekost om de film te maken. Echt geweldig om te zien en een verhaal op zichzelf.

Typisch zo'n film die je naarmate je hem vaker ziet of er vaker over hoort/leest je hem steeds geweldiger gaat vinden.

10. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik ging die film meer in met de verwachting een mooie oorlogsfilm over Vietnam, dan gaat het al snel een beetje mis. Waarschijnlijk zal ik hem nu met de kennis die ik nu heb hem beter kunnen waarderen als ik hem nog een keer kijk, maarja dat zal voorlopig nog niet zijn. Dan zou ik ook niet weer die versie van 3uur+ kijken, maar de normale van 2,5 uur :9

heb net nog even 13 Tzameti (2005) gekeken. Best een bizarre film! Psychologische Thriller, begint een beetje vreemd en stroef maar als 'het spel' opgegeven moment begint komt de film wel los. Alleen vond ik dat het toen gelijk het hoogtepunt was en dat de film daarna wel weer afzwakte. Ik wil eigenlijk zo weinig mogelijk vertellen want deze moet je met zo min mogelijk informatie kijken.
    Gebruik van zwart wit vond ik prima, vond alleen beetje vreemd dat ze nieuwe auto's gebruikten in de film, ze hadden wel wat oudere mogen gebruiken.
    duurt maar 80minuten en vond het wel een aparte ervaring :)

11. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Festen (Thomas Vinterberg, 1998)

Een Deens verjaardagsfeestje waar de hele familie samenkomt om papa's zestigste levensjaar te vieren krijgt een hele andere loop dan je aanvankelijk van een dergelijk samenkomst zou verwachten. Bij het introduceren van de hoofdrolspelers wordt al duidelijk dat de familieverhoudingen opmerkelijk zijn, en naarmate het geheel vordert begint er nogal wat oud zeer op te spelen.

Heel bijzonder. Shockerend maar tegelijkertijd ontzettend grappig op momenten. Dat kan aan mijn vrij bizarre gevoel voor humor liggen maar ik vond de speeches van Christian fantastisch. Een compleet gestoorde familie, of verstoorde familie beter gezegd. Ook de manier waarop iedereen reageert en vrij snel gewoon weer doorgaat met het feest; ik heb genoten! Ik was ongetwijfeld een van de weinigen die hem nog niet gezien had, maar voor die lotgenoten: aanrader.

Kijk Hearts Of Darkness, serieus. Het is geweldig om te zien en zal je blik op de film ook veranderen vermoed ik.

12. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    oke ga hem wel even zoeken, zit toch met mn been in het gips :x:x dus waarschijnlijk zal ik erg actief zijn in dit topic de komende tijd ;)

13. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Moon 8.5

Na de bovenste post van deze pagina maar is gaan kijken.. Prachtige film mooie sfeer en het verhaal wordt ook gewoon echt duidelijk. Maar dit is wel al vrij snel duidelijk ze hadden het nog wel iets mogen rekken van mij
    dat er bijv. nog dingen gebeurde voordat de 2e persoon erbij kwam oid, geen idee hoe maar vanaf minuut 30 wist ik al min of meer dat er dus constant klonen waren etc. dat "wow" moment met al die klonen heb ik al gehad in the prestige hehe.
    Maar al met al super film.

EDIT: Ging ook Predator kijken gister heb hem naar 40 min. afgezet.. komt daar nog een geniale twist in oid?

14. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Nope, what you see is what you get.

Predators is een zeer matige film, maar ik had ook niet anders verwacht. Recht toe recht aan actie film met bar weinig actie, matige dialogen en tsja, je kunt Adrien Body toch moeilijk met Arnold Schwarzenegger vergelijken.

Laatst bewerkt: 29 sep 2010
  15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hebben jullie het over de eerste Predator, uit 1987? Dat vind ik toch best een goede film!

16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Predator is a fucking classic, and if you don't like it you can get to tha choppah!

Laatst bewerkt: 28 sep 2010
  17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hebben we het over de eerste Predator?
    Want dat is een Classic

18. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Toevallig ook Predators gezien gisteren. Ging echt totaal nergens over, actie was ook niet tof ofzo maar eerder lachwekkend.

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Heb hem eergister ook gezien, dikke tegenvaller inderdaad. Het begon nog wel leuk maar hoe langer de film duurde hoe slapper en voorspelbaarder het werd. Snap ook niet waarom ze die tweede soort predators moesten introduceren? Viel me vooral erg tegen wat een enorme pussies die nieuwe predators waren. Hetzelfde monster wat Arnie zn hele team uitmoord word hier omgelegd door een japanner in maatpak met een overmaats keukenmes? Gaat helemaal nergens over, ik had veeeel meer verwacht van Robert Rodriguez.

ze hadden na deze klassieker gewoon moeten stoppen, die tweede met Danny Glover was nog wel okay maar AvP 1 en 2 en deze nieuwe zijn totaal overbodig
    [yt]Xs_OacEq2Sk[/yt]

20. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Is ook echt troep, begon me halverwege de film gewoon te ergeren aan Adrien Brodys focking gigantische neus :lol:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina