[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 15]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Syn3rgy, 15 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Filmliefhebbers opgelet! Vandaag de film Someting the Lord Made afgekeken, kon hem gisteren helaas niet afkijken, wilde op tijd m'n bed in. Maar goed...
    De film gaat over een Amerikaanse blanke doctor (Alan Rickman) die in de jaren '30 onderzoek doet naar hartoperaties op honden, om hier uit te leren en later mensen te kunnen opereren. Hij neemt een zwarte man als schoonmaker (Mos Def), maar deze blijkt al snel veel verstand te hebben van het menselijk lichaam. De film gaat over de vordering van het onderzoek, tegen een achtergrond van racisme in de jaren 30-60 in de Verenigde Staten. Mos Def wordt gediscrimineerd in het ziekenhuis waar hij onderzoek doet samen met Alan Rickman. Het verhaal is fantastisch in beeld gebracht, geweldig geacteerd. Heel realistisch. Alan Rickman kan met zijn strakke, starre gezicht heel goed verschillende emoties overbrengen, met echt minuscule details in zijn gelaatsuitdrukking en stem. De laatste drie kwartier van de film zijn echt fenomenaal. Dit is tevens een waargebeurd verhaal, de personen Alfred Blalock en Vivien Thomas hebben echt bestaan. Het is een film gemaakt voor tv (HBO-productie), maar het had makkelijk een Oscar-winnende film kunnen zijn. Gaat dat zien! 8,8/10

2. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Adrien Brody hoeft maar 1 film te spelen en daarna kan die kappen.
    En dat is The Pianist. Niet dat ik zoveel films met hem gezien heb maar die was gewoon geniaal.
    Sindsdien elke keer als ik hem zie denk ik aan die rol.... en dan als actieheld neem je 'm gewoon niet serieus.

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik vond hem als enigzins softe actieheld en leading man in King Kong nog wel passen. Maar als hardass black-ops gozer in Predator past hij totaal niet. En dan nog die neus van hem, je zou toch denken dat die regisseurs inmiddels wel weten dat ze hem niet in profiel in beeld moeten brengen :+

4. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Daarom die neus was ook alleen maar goed als jodenneus bij de pianist :+

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    In Thin Red Line doet ie het toch ook wel aardig?

6. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Predators vond ik anders fucking tof. Heerlijke film.

7. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Dog Day Afternoon (1975) http://www.imdb.com/title/tt0072890/
    van Al Pacino hou ik altijd wel :) In deze film was hij ook wel weer ijzersterk maar de film vond ik toch wat vreemd. Het eerste half uur was prima maar daarna werd het de raarste gijzeling ooit (gebaseerd op een waargebeurd verhaal .. vraag me af welke delen :9 ). Het optreden van de politie was helemaal bizar en onbegrijpelijk. De film moet het hebben van acteerprestaties van Al Pacino en van de sympathieke gedachte.
    Het is een misdaad, maar het neigt ook weer een beetje naar komedie en vooral drama .. vond het niet zo'n geslaagde mix eigenlijk.
    een 7 _0/

8. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Tsjeez, jij bent ook lastig tevreden te krijgen :): Dog Day Afternoon vond ik echt fantastisch.

9. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    sorry :+
    het was natuurlijk geen slechte film, maar het was niet de topper waar ik op had gehoopt :)

10. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Nee ik had het natuurlijk over Predators, sorry. Loze boutfilm.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Predators

Ach zo slecht was die nog niet. Gewoon een actiefilm verder niet echt bijzonder.

7/10

12. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    In plaats van Predators zouden jullie beter Something the Lord Made kijken. Serieus, ik ben nog steeds onder de indruk van die film, zit nog een beetje in de mood. _O_

13. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Cell 211 (spaans) http://www.imdb.com/title/tt1242422/

Zonder iets los te laten van de film gaat het er eigenlijk over dat iemand zich anders moet voor doen dan hij is, maar dan uiteindelijk twijfelt aan wie hij was. Ben niet snel meegesleurd met een film op een niveau dat je gewoon eigenlijk kut gaat voelen of droevig! En bij deze film had ik dat wel, ik had zelfs woede op een bepaalt stukje. Het had wat minpuntjes (b.v. frans en nl ondertiteling boven mekaar?!?) maar ik heb me echt wel vermaakt met deze film! Verhaal is ook bijzonder apart en het einde is, tja niet hollywoodachtig! Dus eigenlijk wel een aanrader voor mensen.

8,5/10

14. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Net weer eens Fear and Loathing in Las Vegas gekeken.
    Het blijft toch wel een ietwat eigenaardige film, wel vermakelijk tho. :)

15. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Komt op mijn lijstje. Alan Rickman vind ik fantastisch.

Over HBO-producties gesproken. Tenminste, mini-series in het algemeen dan. :+ Ik heb pas angels in america gekeken. Met onder ander Meryl Streep en Al Pacino. Fantistische serie over de Aids-crisis onder homoseksuelen in de jaren tachtig in de VS. Er is ook een theaterproductie van die nog beter schijnt te zijn. In Amsterdam is hij vanaf januari weer te zien. Ik wil erheen door de serie. Echt bijzonder mooi vond ik het. Duurt vijf uur in totaal denk ik, maar is het absoluut waard!

Laatst bewerkt: 30 sep 2010
  16. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
  17. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    [yt]9G-L-7r6NLE[/yt]

Vanaf min 4:00 ongeveer wordt ie pas echt leuk. "why the fuck is it called a Jeffrey?!" _O_

Leukste comedy die ik dit jaar heb gezien. Maar dit is misschien persoonlijk aangezien dit soort humor mij enorm aanspreekt.

18. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Ja ik vond het zeker een goede film, zeker het kijken waard als je hem te pakken kan krijgen.

19. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Vond je die gozer niet irritant? Die met dat petje en die afschuwelijke stem.

Ik vond het wel een vermakelijke film, alleen ontzettend vervelend om in het Spaans te kijken.

20. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ja joh! Acteert gewoon goed in deze film. Niet uitzonderlijk, gewoon goed. In bijvoorbeeld The Hitchhikers Guide to the Galaxy vind ik hem ook tof.
    Als het als vraag is, het is een rapper. :+ Of, díe rapper inderdaad.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina