Vond het ronduit kut spelen moet ik zeggen.
Het 3D was wel tof, zeker in de cockpit view, alleen het is niet meer dan een gimmick in GT5. Enigste wat 3D is, is dus de cockpit view en de metertjes/HUD en als je in 3rd person view zit, dan ziet je auto er 3D uit. Diepte op de baan had ik niet gezien.
Wat gameplay zelf betreft: Sja... Heb zowel met stuur als met controller gespeeld en beide vond ik nogal kut. Met controller is het of vol gas/rem of niet rem/gas. We konden alleen met X en vierkantje gas geven/remmen, niet met de triggers en dat is juist iets wat ik wil. Nou konden we niet bij de opties, dus misschien dat het in de full versie wel kan.
Daarnaast waren de auto's achterlijk slecht bestuurbaar. Soms leek het alsof je op een ijsbaan reed. Dan was je aan het remmen, rem los, rustig insturen en soms vloog je ineens weer letterlijk 3 rondjes. Maar dan ook echt spontaan. Het voelde een beetje alsof je eerst een echte sim aan het spelen bent, wat plotseling omslaat in een arcade racer dat heel wild stuurt.
Ook miste ik echt de snelheidssensatie. Op een gegeven moment reed ik 120 km/h in een Lambo en het leek alsof ik 50 reed.
Geluid hebben we niet zo heel veel van meegekregen gezien het niet zo heel hard stond en er 12 andere tv's aan stonden te bleren.
Hoewel je in die drivers seat wel surround had, en dat klinkt wel tof.
Daarnaast waren er ook nog redelijk wat bugs. Zoals dat de baan ineens verdween
Klik om te vergroten...