[PS4] Gran Turismo 5 - Deel 2

Discussie in 'Games' gestart door dantiney, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Drukgevoeligheid v/d buttons bij de PS3 controller vind ik maar kut. Ook bij die v/d 360 btw.
    Een racegame wil ik met de triggers spelen(of met de rechterpook gas/remmen zoals in GT1/2)

En je hebt gelijk dat ik meer Xbox gericht ben gezien ik sinds de psx geen playstation meer heb gehad. Heb dus ook de Prologue/ Nissan Time Trail niet gespeeld.
    Wel heb ik GT1/2 helemaal kapot gespeeld vroeger, en wat me daarvan bijstond was dat het juist zo heerlijk gesimuleerd is.
    En dat is toch juist ook het doel van GT5?
    Een zo realistisch mogelijke sim racer te zijn. Ik vind het niet bepaald realistisch dat op het ene moment je auto netjes een bocht in gaat en op het moment erna rond loopt te tollen alsof het lichter is als een veertje.

In mijn opinie en gevoel is dat Forza (en dan heb ik deel 3 nog niet eens gespeeld) een betere race simulatie dan dat GT5 is.

Laatst bewerkt: 1 okt 2010
  2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Dat het makkelijker rijdt wil niet zeggen dat het een betere simulator is. Bij bepaalde drukverschillen (omhoog/omlaag rijden op de NBR bijvoorbeeld) is het logisch dat je auto anders reageert.

Ik heb om eerlijk te zijn sterk het vermoeden dat je gewoon niet genoeg gewend bent geraakt aan het rijden met GT ;) Prologue rijdt al heel anders dan de vroegere GT's, maar die laatste Time Trial demo was nog een stuk gevoeliger. Denk dat ze daar op hebben voortgebouwd en dat zou ook jouw ervaring verklaren.

3. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Kijk eens aan, een betere objectieve review hadden we niet kunnen krijgen denk ik. :)

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Is puur de mening / speelervaring van één persoon he ;). Dat zegt opzich nog niet zo gek veel. Zo kan ik bijvoorbeeld totaal niet uit de voeten met Forza 3. Ik vond GT5 Prologue al een heel stuk lekkerder spelen dan Forza 3 en de final version van GT5 is nog verder getweaked en gefine-tuned!

5. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Ik zal mijn mening ook nog even geven. Ik heb net zoals Flix, GT5 zowel met stuur gespeeld als in 3d. Allereerst zal ik nog even zeggen dat ik alleen GT4 voor hoogstens 2 week veel heb gespeeld. Met Forza op de xbox360 was ik nooit een held omdat je in een simulatie behoorlijk ver moet remmen. Zoals meerdere van jullie hoogstwaarschijnlijk wel zullen weten ben ik meer een Arcade racer (Project Gotham Racing).

Als eerste ben ik direct begonnen met GT5 te spelen met een stuurtje + voetpedalen op het evenement. Deze ervaring ging toen weliswaar helemaal nergens over, omdat het onmogelijk was om je voeten op het gas te zetten en dan ook nog eens te remmen. Bocht nemen ging dus vrijwel niet. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik met stuurtje spelen nooit leuk heb gevonden. Je geeft vol gas of je doet helemaal niks, half gas geven bestaat niet, althans niet bij mij. Met half gas haalt namelijk iedereen je in. Op de N-ring rijden met je auto is wel een hele belevenis. Echt elk hobbeltje en curb-je verneem je in je in het stuur, echt super tof gedaan. Wel is het zo dat als je op de N-ring rijdt dat het onmogelijk is om gewoon niet te spinnen. Als je ook maar even de curbstone raakt dan vlieg je er direct weer af waardoor je net Tony Hawk lijkt die een 900 maakt. De gevoeligheid was enorm! Maar misschien komt dit ook wel doordat je mee ervaring nodig bent om echt goed te kunnen rijden. Over het stuurtje gedeelte kan dus niet objectief beoordelen of dit goed werkt niet of niet. Mijn mening daarover is: glibberig en lang remwegen. (De A.i. remt voor bochten 3x harder dan dat jij dat kan met je auto.)

De grafics zagen er wel fresh uit. Alle details kwamen er behoorlijk goed uit, en dat mag ook wel, het is niet voor niets 5 jaar uitgesteld. Wel jammer vond ik dat als je dashboard-view had, de belichting en schaduwen op je dashboard er heel erg karig uitzagen. Rare vlekken kwamen erop. Wat mij ook weer direct op viel was dat de spiegels alleen de weg + huizen + bomen en de auto's werden weergegeven. Mensen en hekjes zijn niet meer aanwezig, maar dit is in meerdere games zo, let maar eens op!

Over het gedeelte met de controller + 3d scherm was ik meer te spreken. Ik heb echt al honderden uren rij-ervaring door PGR dus ik weet wel hoe je een race spel hoort te spelen. Met de standaard-button layout hoor je met GT5 met X gas te geven, dat vind ik persoonlijk 3x niks. Wel jammer dat we het niet in konden stellen. Het 3d was met dashboard-view wel een hele vette ervaring, je kreeg hier tenminste minder last van met je ogen.

Verder ben ik het helemaal eens met Flix.

Extratje: Kreeg gisteren ook te horen dat er een track-builder in zat. Ik ben niet zo op de hoogte van GT5. Maar anders weten jullie het nu.

6. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Precies, wel de mening van een persoon maar dus geen reviewer die in dienst is van een blad wat ook reclameinkomsten heeft van GT.

Metal Mark heeft dus precies hetzelfde gezien, karige schaduwen, geen details in de spiegels.

Ik denk dus dat een aantal mensen de verwachtingen wel iets bij mag stellen. :)

7. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Volgens mij waren dit ook de E3 demo's. Dus ik weet niet hoe er uiteindelijk uit zal gaan zien. Maar ik denk niet dat ze nog grote dingen zullen bijstellen.

Mr. Bubbels; geen enkel spel heeft detail in de spiegels. Je mag mij anders eentje laten zien. :)

8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    F1 2010 heeft ook geen detail in de spiegels.

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Met de pedals kan je wel half gas-remmen. Maar half remmen is niet te doen gezien vol remmen al niet genoeg is.

10. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Denk dat dat meer te maken heeft met het "leren" racen met een stuur/pedalen opstelling.
    Het kan echt wel!

Je hebt alleen zeker wel wat tijd nodig om daar aan te wennen.. pas na een halve dag oefenen kon ik een beetje redelijk met stuur rijden.

Daarna is het echt een veel betere ervaring dan met een controller!

11. Ryan Mckane

Ryan Mckane Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ohjeeee....
    Bubble leest iets wat negatief over kan komen betreft GT5, meteen is die er als de kippen bij. :emo:
    Ik dacht dat je weg zou blijven ? ;)

Anyway, mij doet het alleen maar goed dat er mensen zijn die moeite hebben een auto over de groene hell te sturen, is voor mij een goed teken :)

Al eens in het echt wezen kijken mr. bubbles ? Hoeveel bestuurders de macht over het stuur kwijt raken daar...

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Racen met een controller.. :emo:

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Niet iedereen gamed zoveel dat het rendabel is om een stuurtje te kopen...

14. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Nee hoor, vind het zelfs jammer. Maar het is dus wel zo dat we niet al te hoge verwachtingen moeten hebben van het grafische geweld, dan kan het immers ook niet tegenvallen.

En ik zeg toch niks over het sturen zelf? Dat zal ongetwijfeld een kwestie van wennen en oefenen zijn, dus voor de meeste mensen is dat alleen maar goed. Als het maar niet te gevoelig wordt. :)

15. Ryan Mckane

Leuk Bevonden:
    2
    Niet al te hoge verwachtingen hebben van de graphics ???
    De game ziet er beter uit dan welke race game dan ook |:-
    So whats the point ?
    Geen één game is perfect, natuurlijk...het kan altijd nog beter. Maar wat ze nu neerzetten is naar mijn inziens de nieuwe standaard (En dan heb ik het alleen over de grfx)

16. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Daar gaat het toch niet om? Ik heb steeds geroepen dat het volgens mij niet veel zal verschillen met de Prologue versie. Volgens iedereen lag het aan een oude versie die men liet zien of waren er andere zaken waarom het graphicsniveau niet zo hoog lag als we dachten. Ik zeg niet dat het er slecht uitziet, ik zeg alleen dat het volgens mij niet veel gaat verschillen van de Prologue.

17. Ryan Mckane

Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij is al heel wat anders. Dat zullen we in november wel zien. En ''we'' ? Spreek je ook ineens voor anderen ?
    Ik denk dat er heeel veeel verbeteringen door zijn gevoerd sinds proloque, en dus ook een stuk mooier. Zie a zo verwacht ik dat GT5 goed is voor HONDERDEN uren speelplezier...een game die je na jaren nog steeds met even veel plezier speelt als voorheen, want dat was het geval met de vorige gt's (Bij mij iig)

18. JeePee

JeePee Guest

Dit is mijn nieuwe 'leukste variant' op sowieso :+ Dat woord blijft moeilijk hè.

19. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Zie a zo :lol:.

20. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Klopt, ik heb deel 1 ook echt honderden uren gespeeld. Zelfs mede de reden om een psx aan te schaffen, om samen met een vriend talloze rondjes te rijden en die geweldige replays te bekijken. En dat hebben ze in het laatste deel dan wel weer perfect voor elkaar, die replays. Waar ik in Forza bijvoorbeeld wel eens de actie miste is daar bij GT nooit sprake van.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina