[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 15]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Syn3rgy, 15 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Vond hem in 16 blocks ook erg goed spelen btw! Benieuwd wat hij verder nog als acteur klaar kan spelen.

2. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Nieuwste trailer van Skyline: link

3. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben hier toch wel ontzettend benieuwd naar!

4. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    vandaag 2 films gekeken (en Breaking Bad s1 afgekeken :) )

It's a Wonderful Life (1946) Ranked #30 in the top 250
    Mooie feelgood movie (kerstclassic?). Film kijkt lekker weg, in het begin vond ik het acteren af en toe wel een beetje overdreven en wat flauwe grapjes, maar verder wel goed geacteerd. Verder beetje zoetsappig verhaal, het einde was duidelijk iets over de top, maar verder wel erg mooi :) 8.8

Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964) Ranked #33 in the top 250
    Beetje aparte film, soort komische oorlogsfilm 8) De humor was af en toe heel flauw, maar wel paar mooie one-liners. Eerste helft van de film vond ik best goed, leuke scenes in de vliegtuigen en in de 'war-room'. Daarna vond ik het beetje inzakken. Die ene vent speelt volgens mij 2-3 verschillende rollen in de film :D
    Vond hem niet briljant, maar wel erg oké: 7.7

Laatst bewerkt: 30 sep 2010
  5. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ja, Peter Sellers _O_ Ben er verder ook niet zo kapot van. Een van de mindere Kubricks imo.

It's A Wonderful Life is een absolute kerstclassic ja :)

6. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik had in het begin idd wel echt zoiets van WTF die stem past echt niet bij hem! Maar goed daar leerde je wel langs heen kijken...ik vind die andere gozer in het begin wel heel tof :+

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Hmm.

8. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Lost in Translation

Had 'm anders verwacht maar .. wauw. Wat een film. Prachtige beelden en een geweldig verhaal.

9. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955
    The Departed

Wat een ge-ni-ale film is dit. Al m'n favo acteurs bij elkaar, Matt Damon, DiCaprio, Mark Wahlberg (iemand anders die ook vindt dat Matt Damon en Mark Wahlberg bijna als 2 druppels op elkaar lijken? Zie Mark in Shooter) en Jack Nicholson.

9/10

The Expendables

Zwak verhaal, een en al actie. Ach, dat is ook wat de film beloofde. Classic acteurs bij elkaar, jammer dat Swarzenegger niet in t team zat. :+

6.5/10

Laatst bewerkt: 2 okt 2010
  10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Ahnuld houdt die gasten niet eens meer bij met z'n pens. :+

11. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans (2009)
    wat is eigenlijk het nut van new orleans in deze titel? :9
    Anyways, Nicolas Cage speelt een zwaar corrupte, drugsgebruikende agent die een moordzaak moet oplossen. Het verhaal is best absurd maar ook flinterdun. Toch vond ik het wel een vermakelijke film, zit aardig wat komedie doorheen en er blijft genoeg gebeuren. Het einde vond ik wat minder, maar dat kon er ook nog wel bij in deze film :9
    Prima film voor tussendoor, verstand op 0 en niet kritisch zijn ;)
    7.0

12. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Dat vind ik nou ook, enige verschil is dat Mark de ruige, stoere versie is en Matt meer de brave ideale schoonzoon.

13. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    North by Northwest (1959)
    mooie film :) waar Cary Grant erg goed acteert. Heeft wel wat weg van James Bond.
    In de film word je een tijd lang voor de gek gehouden omdat er wat gebeurt maar uiteindelijk klopt het niet met wat je zag. De hele film neemt je eigenlijk niet echt serieus, zitten talloze gekke dingetjes in en wat mooie grappen.
    Hilarisch die beelden die zo nep zijn als wat 8) in die taxi :lol: Maarja het was wel 1959. Voor het mooie duurde hij me iets te lang 134minuten. Kwart puntje eraf voor het einde: 8+

14. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Net weer Into the Wild gekeken, wat een super mooie film blijft dat! _O_

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Super mooie muziek ja, en Eddie heeft nu ook de muziek voor Eat Pray Love gedaan voor de liefhebbers ;).

De Helaasheid der Dingen
    Heerlijk filmpje waarin we wat tokkies volgen die wel humor hebben. Op het eerste gezicht dan.
    Sowieso is die Vlaamse dialect ook heerlijk om naar te luisteren en eigenlijk stiekem al een reden om te lachen, maar de grappen zijn zeker wel geslaagd. De cast speelt het dan ook uitstekend, vooral kleine Gunther en vader Celle spelen het heel sterk en overtuigend.
    De scheidingslijn tussen zwarte komedie, drama en absurditeitenfilm is erg dun. Vaak wil de film de serieuze kant op, maar keert het dan weer (bewust) rechtsomkeert met wat schuine grappen en grollen. Dit houdt de film divers en goed kijkbaar. Het gaat van emotionele scenes naar humoristische situaties en weer terug. De kleine 108 minuten vliegen dan ook om, en voordat je het weet zit je al naar het hele schattige ventje van Gunther op een fietsje rondcrossen, en is het cirkeltje weer heerlijk rond.
    De film krijgt nog een mooie verhoging dankzij de schitterende gedichten van Gunther die te horen zijn als voice-overs, heerlijk herkenbaar en scherp.
    Al met al is het een erg degelijke en goede film, niet fantastisch, maar doet waar het goed in is.

7.4

16. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Geweldig. Vind het ook een heel goede film.

Dit zou nog wel eens een goede film kunnen worden:

[yt]9iXHDFqI7qk[/yt]

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik zit nu de 720p rip van Alien te kijken. De Alien Quadilogy Bluray ligt zeer binnenkort in de winkel en afgaande op deze (dus niet eens FullHD) rip zou dat nog wel eens zeer de moeite waard kunnen worden.

Ik zie bij deze versie al duidelijk verschil met de DVD versie. De film grain van het origineel zit er nog steeds in maar niet zo dat het storend is. De kwaliteit van het beeld is echt goed opgepoetst. Ik denk dat de Bluray zelf wel van een gelijke kwaliteit is als die van Bladerunner

Over de film zelf hoef ik denk ik niet meer te zeggen, blijft een klassieker. Denk dat ik 1 dezer dagen die boxset maar eens ga bestellen :)

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ik ben al jaren gestopt met trailers kijken.. Alle films lijken tof in trailers, enige wat overblijft zijn minor spoilers.

19. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Inception:

20. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    Oldeuboi (2003 )
    Alternatieve titels: Oldboy, Old Boy

m'n film had alleen engels en duits geluid :F: aan de ene kant best chill aan de andere kant ziet het er altijd gek uit, bovendien liep m'n geluid ook niet goed maar dat kwam niet door de film zelf denk ;)

wel bizar verhaal, vent wordt zomaar 15 jaar opgesloten op een kamer en daarna wil hij natuurlijk weten wat er is gebeurt. Best aardige film, veel drama, 'shockerende' beelden en een bizar verhaal.
    7.5

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina