Gothic IV

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ashavan, 21 mrt 2008.

1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Oooooooooooookay.....Spellbound heeft officieel Gothic verkracht nu? Deel 3 was volgens mij al aardig triest als ik zo heel veel mensen mag geloven.

"One of the things that we really worked on hard, is that if you're a Gothic fan. You're gonna recognize, because this is the next one in the series."

[gt]51097[/gt]

WRONG....heeft vrijwel niks meer met Gothic te maken. Die man heeft het ook over talloze quests en 30 uur speelduur en nog veel meer als je sidequests doet. Maar de game werd toch heel kort genoemd en weinig sidequests? Pfff...wtf hebben ze gedaan man. Kijk nu gewoon meer uit naar RIsen 2 dan naar deze...:mad:

2. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Haha, ja dat zeiden ze. Deze game is zo zwaar de grond in geboord al, dat mensen terug verlangen naar Gothic 3.

3. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Weet iemand trouwens waarom Jowood ineens met Spellbound zit en niet Piranha Bytes? PB de echte developer achter Gothic I en II en Risen.

4. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Allemaal PR praat. Ze zeggen wat wij gamers willen horen, maar uiteindelijk komt de helft van de features vaak niet eens in de game te zitten. Of je ziet het in een DLC pack terug onder het mom van "extra" content. It's all about the big business nowadays.

EDIT: Sjee, dat is toch wel erg triest, als gamers nu al terugverlangen naar Gothic 3. Gothic 3! :F:

EDIT 2: Was Spellbound/Piranha Bytes sowieso niet al bijna bankroet? Gaat lekker daar...

Laatst bewerkt: 30 sep 2010
  5. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ja, heb het volgens mij op het jowood forum gelezen, meerdere mensen :D

6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Gothic 3 was toch best ok hoor. Alleen wat veel bugs. Maar ik heb hem (uiteraard) netjes uitgespeeld. Wel een lekkere grote wereld!@

7. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik ben er nooit ver in geraakt. Mijn eerste kennismaking was in de tijd dat er nog niet veel patches waren uitgebracht na release (enkele maanden al)... het spel was zo gammel als de pest. Heb de game na een tijdje gefrustreerd verkocht.

Nog steeds heb ik de neiging Gothic 3 een keer op te pakken (moet ik hem wel weer ergens kopen), maar dan met alle fan patches geinstalleerd. Het schijnt dan een heel behoorlijke RPG te zijn.

Maar niets verslaat Gothic I en II in de serie. Dat waren voor mij meesterwerken.

Laatst bewerkt: 30 sep 2010
  8. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
  9. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Soms lees ik nog wel eens de PC Gameplay, even snel in de winkel. ;)

Anyway, stond toevallig ook de review van Arcania in... met een score van 60%. Arania wordt als redelijk bugvrij betiteld. De vergelijking werd ook met Gothic 3 getrokken. In slechte staat released, maar enorm veel potentieel. Heel veel facetten zijn bij Arcania uit het spel gesneden, waardoor het als RPG nog maar weinig voorstelt. Over de graphics waren ze trouwens ook niet helemaal tevreden... er blijken namelijk maar vier variaties per model te bestaan. Voor gewone NPC worden zelfs de modellen van unieke NPCs gebruikt. Tja... =(

Laatst bewerkt: 1 okt 2010
  10. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ja, dat over die npc's las ik ook ergens. Terwijl ik zo'n PR-mannetje (zegt misschien al genoeg) volgens mij toch echt heb zien zeggen dat er veel verschillende karakters waren... En ja, als het in slechte staat gereleased is, kan het voor de 360 ook niet veel worden...

11. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik snap echt (en dan meen ik ook ECHT) nietwelke idioten ze dit spel hebben laten maken. Met een klein beetje research weet elke gek wat een RPG in een spel zoekt, en met nog iets meer moeite weet je wara het in Gothic games omdraait.

Hoe kun je dan zo'n brottelwerk produceren ???

In niks lijkt het op Gothic en het haast geen RPG meer...

Ik moet toch eens ergens gaan solliciteren geloof ik :D

12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik kijk gewoon niet eens meer uit naar deze game, de demo vond ik nog wel aardig omdat ik oa verwachtte dat de volledige game echt wel moeilijk zou zijn en toffe quests zou bevatten en noem maar op. Maar die opgenoemde minpunten van dat PC magazine liegen er niet om, holy crap.

13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Alsof je in de sahara loopt en in de verte een ijskoude krat Grolsch ziet staan. Verlekkerd ren ik erop af en als ik dichtbij genoeg ben, zie ik dat het slechts een kartonnen afbeelding is van die krat :x

EDIT:
    Wel knap dat al die filmpjes tot op heden het zo veelbelovend hebben doen lijken!

14. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
  15. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik begrijp vooral niet hoe Spellbound dit heeft kunnen doen, ze wisten dondersgoed dat de features die eruit gehaald zijn juist Gothic zijn, dat maakte Gothic, Gothic. Nu is het gewoon een action adventure met RPG elementen, en die elementen lijken te zuigen ook nog eens. Echt jammer, want inderdaad het zag er allemaal best goed uit, genoeg gebieden in de demo vond ik er goed uit zien en dat gebied uit die video die ik laatst plaatste van E3 09 ook.

16. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Misschien moeten we allemaal heel hard bidden voor grote verschillen tussen de demo en retail versie.

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Maar dat PC magazine reviewde de volledige versie, dus ik betwijfel het heel erg, het kan eigenlijk niet dat de PC versie minder goed is dan console :)

18. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Hmmm, het was wel een pre-release versie, maar ook zij gaan er vanuit dat er weinig verschillen zullen zijn. Waarom zou je anders die versie naar bladen sturen? Op zoek naar slechte publiciteit?

19. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mja, ik ben een man van science en technology ... en dat laat geen ruimte voor hoop. Ik zit zo om een RPG verlegen dat ik het er mee ga doen.

Of zal ik toch enslaved gaan oppikken eerst ? :):

20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dan lijkt mij de keuze duidelijk gemaakt. En Two Worlds komt een paar dagen later uit, dus waarom zou je het dan nog met Arcania willen doen?

Deel Deze Pagina