De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
  2. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Van de week m'n pana laten isf-en. Tot Franks verbazing was het beeld als erg goed maar hij heeft met name de huidtinten een stuk verbeterd en een licht blauwzweem verholpen. Resultaat is een nog mooier plaatje.
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    aanvulling voor de goede reacties hierboven: 50hz bij een hdtv is iets anders als 50hz op je oude crt.
    Doordat je crt een interlaced signaal had (eerst worden de oneven beeldlijnen getoond en daarna de even beeldlijnen), was 50hz te weinig. Je had dus eigenlijk maar 25 hele frames per seconde. Je ogen konden dit waarnemen en daardoor werd tv kijken vermoeiend.
    De sprong naar 100hz was daardoor belangrijk.

    Bij een hdtv is het beeld progressive: het beeld wordt in 1 keer getoond. Hierdoor is 50hz daadwerkelijk 50 beeldjes per seconde.
    100hz kan zeker de ghosting verminderen, maar op een goede tv valt dit niet of nauwelijks op.
    Ga maar s testen ;)
     
  4. fortesque

    fortesque Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van de Samsung 32c530. Nu had ik iets gelezen over de verschillende schermen die worden gebruikt voor de Samsung TV's en die van mij blijkt geen Samsung S-PVA, maar een AUO A-MVA scherm te hebben.

    Weet iemand of er kwaliteitsverschil is? Ik kan hem nu nog omruilen in de hoop dat ik dan wel een S-PVA scherm krijg, maar als het verschil heel klein is doe ik het liever niet. Ik vind de beeldkwaliteit fantastisch, heel wat beter dan m'n oude tv (26r81b van Samsung). Maar als het nog beter kan dan zou dat natuurlijk mooi zijn. :)
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2010
  5. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Mensen, ik heb al een aantal jaar een Samsung LE32R82B HD-ready tv.
    Nu wil ik wel ff wat groters.
    Kreeg vandaag het krantje van MediaMarkt:
    Samsung LE46C550 voor €750, nu vind ik dit wel een top prijs!
    De aanbieding gaat in op 4-10-2010 maar kan ik hem niet bijvoorbeeld vandaag al scoren voor die prijs? Ik moet heel de week weer werken en dan heb ik geen tijd meer :p

    Groeten
     
  6. Dennis_88

    Dennis_88 Half Baked

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Er staat onder die aanbieding toch keigroot 'of bestel direct in onze webshop'?
    Ben benieuwd of het wat is voor het gamen, heb eigenlijk ook wel een nieuwe HDTV nodig.
     
  7. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    ja leuk daar isdie €825.
    en ik haal zoiets liever op.
    en waarom zou het niks zijn voor het gamen??
     
  8. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Waarom bel je niet gewoon even naar de Mediamarkt? Dan weet je het meteen ;)

    De prijs is inderdaad goed, evenveel als op internet.
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2010
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
  10. Dennis_88

    Dennis_88 Half Baked

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, het was niet mijn intentie om je tv neer te halen!
    Ik bedoelde meer ofdat er geen betere gaming tv's op de markt waren rond dat budget.
    Zit eens even lekker te vergelijken, maar als ik voor 100 HZ kies is me beeldbuis wel meteen een stuk kleiner 8)

    Zijn ze trouwens overal verplicht om je oude tv te verwijderen bij het brengen van je nieuwe tv? Of moet je dat afstemmen per bedrijf?
    Ik heb nog zo'n 80 kilo zware tv die langer is dan breed zegmaar O-)
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Als ze hem niet mee willen nemen kun je altijd nog de plaatselijke kringloop bellen, die kun je altijd nog blij maken met zo'n ouwe bak
     
  12. Dennis_88

    Dennis_88 Half Baked

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook weer zo.
    Misschien dat ze er daar iemand blij mee kunnen maken, ik ben iig wel toe aan HD gaming, Halo Reach ziet er bijna hetzelfde uit als Halo CE :cool:

    Dus het maakt bij LCD tv's niet meer zo uit zolang het maar Full HD is?
    Aangezien ik toch maar kabel-tv heb en uitzendingen dus nooit mooi zal kunnen kijken is het echt puur en alleen voor de Xbox. Please do halp :)
     
  13. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ferry heeft volgens mij op de vorige pagina al uitgelegd waarom 50hz goed genoeg is op een LCD tv, en wanneer je tv 32" of kleiner is maakt het ook niet veel uit of hij full-hd of HD-ready is. Verder kan je natuurlijk ook nog kijken naar plasma, afhankelijk van of je houd van spetterende, felle kleuren(LCD maar vooral LED) of natuurgetrouwe kleuren(Plasma).
     
  14. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Dit weekend een nieuw kastje met HDMI van UPC gekregen, waardoor we nu volluit van Eredivisie Live HD kunnen genieten. Wat een genot!
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    wat een verschil hè?!
     
  16. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu al 2 familie leden die ook digitale tv van upc hebben en bij alle 2 is de functie om 2 programma's tegelijk op te nemen eruit gehaald
    waarom doen ze dat???????
    ik ben blij dat die van mij nog 2 programma's tegelijk kan opnemen
     
  17. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Laatst bewerkt: 4 okt 2010
  18. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Kijk ziet er lekker uit hoor!:D
    Hoeveel heb je er voor betaald en waar heb je hem gehaald?
     
  19. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    ja is echt nice hoor :p hier kan ik wel aan wennen.
    staat in het Mediamarkt krantje van deze week. Ging vandaag de aanbieding in van 835 naar 749 :D
    Ouwe tv (waar ik 4 jaar geleden 930 :emo: voor heb betaald) heb ik voor 200 verkocht...
     
  20. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    ben op zoek naar een goede TV om op te gamen (Playstation en Xbox) en films in 1080p te kunnen bekijken. Nu heb ik uiteraard zelf het één en andere uitgezocht en onderzoek verricht.
    Na vele bezoeken bij de Media Markt, rond zoeken op het internet en meningen van andere mensen vragen ben ik er eigenlijk nog steeds niet uit. Dus ik vraag de hulp aan jullie

    Ik ben dus - zoals hier boven al staat - op zoek naar een TV om op te gamen en films in 1080p te bekijken. Uiteraard heb ik wel een aantal specificaties.
    - LCD TV (Of het moet écht een uitzonderlijk goede/goedkope LED zijn...)
    - Het bedrag dat ik maximaal wil uitgeven is (ongeveer) maximaal €500,-
    - Full HD (Dúhhh)
    - Aangezien ik hem op mijn slaapkamer heb, en niet alle ruimte heb wil ik voor een 32" gaan (of eventueel 37", maximaal).
    - Kwaliteit is belangrijk voor mij, alhoewel ik er geen 100 euro meer voor over heb voor dezelfde inch size voor een ander merk.
    - Goed geluid is voor mij een plus

    Nu heb ik dit uiteraard ook op Pricewatch gefilterd, hieronder waren een paar TV's die er wel boeiend uitzag.

    Nu zag ik bijvoorbeeld deze twee Bravia's waar ik veel goeds over hoorde, alleen een enorm hoge prijs
    Sony Bravia KDL 32ex500 voor 520 euro ~
    Sony Bravia KDL 37ex402 voor 530 euro ~


    Verder zag ik ook deze Philips, die ik overigens ook in de winkel heb zien staan
    Philips 32pfl3605h voor 390 euro ~

    Deze twee Samsungs kwamen er uit
    Samsung LE32C530 voor 390 euro ~
    Waarvan ik deze ook in de winkel heb gezien
    Samsung le32c550 voor 420 euro ~

    Verder zag ik ook nog deze 37" LG in de winkel. Wat naar mijn mening echt intens mooi uitzag voor de prijs.
    LG 37ld450 voor 450 euro ~
    Waar ook een 32" versie van is.
    LG 32ld450 voor 370 euro ~

    Nu weet ik dat ik een ontzettende muur van tekst neer heb gezet, maar het is een vrij grote koop waar ik graag wat hulp bij heb.

    Nu denk ik dat ik zelf al bijna kan zeggen dat ik de Bravia's te duur vind. Vooral Samsung lijkt het breedste assortiment aan te bieden van 32" TV's.
    Verder heb ik ook sterk het idee dat de LG TVs slechte kwaliteit zijn (omdat ze een vrij slechte naam hebben/hadden qua mobiele telefoons) Maar ik neem aan dat dit niet waar is?.

    Nu zou ik graag willen weten welke TV of welk merk julie me adviseren of tips/hints hebben wat wel/niet te kopen.
    Ik heb erg mijn best gedaan op deze post, maar mochten er nog vragen zijn dan beantwoord ik ze graag!

    Alvast bedankt!

    Overigens copy/pasta van ander forum waar ik het ook heb gepost.

    Edit:
    Na nog een flink uur te Pricewatchen zijn dit toch wel 4 TV's die het meest uit het oogspringen momenteel voor mij:
    Deze
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina