1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Kinect

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DulleNL, 2 okt 2010.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kinect is de camera van Microsoft, voor de Xbox 360. Met deze camera is het de bedoeling dat je geen controller meer nodig zult hebben; de camera registreert al je bewegingen en zet ze 1 op 1 om naar de game.

    Jij bent de controller

    Kinect brengt games en entertainment op een heel bijzondere manier tot leven, waarbij je hele lichaam meedoet. Armen, benen, voeten en handen, met Kinect zijn er geen controllers, alleen jij. Het is zo natuurlijk, zo intuïtief dat de technologie in het niets verdwijnt, zodat de natuurlijke magie die in ons allemaal zit, stralend naar buiten komt. Alles wat je hoeft te doen, is: Jump in.

    Misschien ken je het nog onder de naam 'Project Natal'?​

    [​IMG]

    [​IMG]

    Op dit moment is de marketing (en games) vooral gericht op jongere kids en families. Maar wij hebben toch allemaal wel families?

    De bedoeling met kinect is dus dat het voor mensen die normaal gesproken geen games spelen gemakkelijker wordt om in te stappen. Geen gedoe meer om eerst een half uur de knoppen uit te leggen. Doe de bewegingen en je avatar op het scherm doet ze 1 op 1 na. Simpeler kan niet.

    Kinect begint met jou

    Als technologie onzichtbaar en intuïtief wordt, gebeurt er iets heel bijzonders: jij en je belevingen worden één. Geen obstakels, geen grenzen, geen gadgets, geen gedoe, geen leercurves. Met Kinect ben je zelf de controller.

    Alleen je eigen magie telt – jouw bewegingen, jouw stem, jouw gezicht transformeren allemaal de manier waarop je speelt en entertainment beleeft, moeiteloos en op geheel natuurlijke wijze.

    Eindelijk krijg je je ouders/zusje/vriendin etc ook aan het gamen. Misschien is het allemaal niet hardcore gaming, maar toch leuk om op die manier tijd door te brengen met geliefden.

    En terwijl je dat doet kun je nog achievements verdienen! win-win situatie!​
    [​IMG]


    [​IMG]

    Als je ook maar een klein beetje interesse hebt in Kinect is het wel handig om te weten hoe en waar je de camera het beste kunt plaatsen. Zoals je je wel kunt voorstellen heb je een beetje ruimte nodig om er optimaal van te kunnen genieten.

    De mensen van Inside Xbox US hebben deze week dan ook een filmpje gemaakt om je hierbij te helpen:


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De grootste / belangrijkste titels heb ik er hier even uitgelicht:​

    [​IMG]
    Kinect Sports
    "Jouw beurt! Schop tegen de bal, werp een speer, bowl een frame. Jouw beurt om helemaal in de game op te gaan."




    [​IMG]
    Kinect Adventures
    "De game die je hart sneller doet slaan en iedereen uitdaagt."
    **Gratis bij aankoop van Kinect**




    [​IMG]
    Kinectimals™
    "Maak een paar heel wilde vrienden op je eigen exotische eiland."




    [​IMG]
    Kinect Joy Ride
    "Bereid je voor op de rit van je leven met deze autogame."




    [​IMG]
    Your Shape: Fitness Evolved™
    "De belevenis is virtueel, het zweet is echt!"




    [​IMG]
    Dance Central™
    "Breng je dansmoves naar een hoger niveau!"




    [​IMG]
    Sonic Free Riders
    "Hi–octane fun for 'riders' of all ages"

    [​IMG]

    [​IMG]

    €149,99 is de adviesprijs van Kinect. Hierbij krijg je dan ook een gratis game.

    [​IMG]

    inhoud verpakking
    - Kinect Sensor
    - Voedingkabel (voor gebruik met Xbox 360 Arcade, Pro of Elite modellen)
    - Kinect Adventures game
    - Wi-Fi Extension kabel (voor gebruik met Xbox 360 Arcade, Pro of Elite modellen met wireless networking adapter)
    - Handleiding

    Verder zullen er 2 Xbox bundels te koop zijn. Een waar je voor €299,- een Xbox Slim (4GB) + Kinect + Kinect Adventures zult krijgen.
    [​IMG]

    En een voor €349,- waar je een Xbox Slim (250GB) + Kinect + Kinect Adventures krijgt.
    [​IMG]


    De games hebben een adviesprijs van €29,99 tot €49,99
    [​IMG]

    [​IMG]

    In Europa komt Kinect op 10 november 2010 uit. Microsoft behandeld de launch als een volwaardige console launch, dus verwacht tegen die tijd doodgegooid te worden met reclame​
    [​IMG]

    [​IMG]

    Wat brengt de toekomst voor Kinect? Iedereen herinnert zich nog wel een paar failures uit de games industrie. Zelfs Nintendo ontkomt er niet aan (Virtual Boy). Sega met hun 32x.

    Microsoft zal natuurlijk alles op alles zetten om dit te vermijden. Een begin is op de afgelopen TGS gemaakt toen wat hardcore games werden aangekondigd.

    Dit is een greep uit de titels waarvan op dit moment bekend is dat ze Kinect gaan ondersteunen;

    Steel Batallion: Heavy Armor



    Rise of Nightmares



    Codename D



    Project Draco



    Haunt



    Child of Eden



    Ook zullen er natuurlijk nog games uitkomen die niet alléén werken met Kinect, maar waar je een combinatie kunt gebruiken van de reguliere controller en Kinect. Of waar je gewoon een keuze hebt.​
    [​IMG]

    [​IMG]

    Q: Ik had gehoord dat er Voice Recognition in zat?

    A: Dat klopt, maar helaas niet voor ons simpele Nederlanders. In ieder geval niet met de launch. Die functionaliteit zal er later hoogstwaarschijnlijk ingepatched worden.
    _______________________

    Q: Ik voel me te hardcore voor deze shit. Wat nu?

    A: Ga Call of Duty spelen met je hardcore matties, maar ga hier niet vertellen hoe kinderachtig het allemaal wel niet is.
    _________________

    Q: Ik had een gerucht gelezen waarin stond dat je niet zittend zou kunnen spelen.

    A: Niks van waar. Technisch gezien kan je gewoon zitten, al zullen er natuurlijk games zijn waar het niet aan te raden is.
    ____________________

    Q: Ik heb een oude Xbox van voordat Kinect uitkwam. Kan ik Kinect nu niet gebruiken?

    A: Jawel hoor. Kinect is te gebruiken met iedere bestaande console.
    ____________________

    Q: Je schijnt wat geheugen nodig te hebben om Kinect te kunnen gebruiken. Klopt dit?

    A: Ja. Je hebt 190 MB nodig.
    ____________________

    Q: Wat als ik op mijn Memory Unit of Harde Schijf geen 190 MB meer over heb?

    A: Je kunt dan gewoon een USB drive gebruiken als opslagruimte.


    [​IMG]



    [​IMG]

    Voor de techneuten onder ons is het misschien leuk om te zien welke techniek er in dit apparaat verstopt zit?

    Ik begrijp er allemaal geen bal van, dus hier het stukje van Wikipedia:

    The Kinect sensor[5] is a horizontal bar connected to a small base with a motorized pivot, and is designed to be positioned lengthwise below the video display. The device features an "RGB camera, depth sensor and multi-array microphone running proprietary software",[13] which provides full-body 3D motion capture, facial recognition, and voice recognition capabilities. Voice recognition capabilities will be available in Japan, the United Kingdom and the United States at launch, but have been postponed until spring 2011 in mainland Europe and Canada.[14] The Kinect sensor's microphone array enables the Xbox 360 to conduct acoustic source localization and ambient noise suppression, allowing for things such as headset-free party chat over Xbox Live.[5]

    The depth sensor consists of an infrared projector combined with a monochrome CMOS sensor, and allows the Kinect sensor to see in 3D under any ambient light conditions.[5][15] The sensing range of the depth sensor is adjustable, with the Kinect software capable of automatically calibrating the sensor based on gameplay and the player's physical environment, such as the presence of furniture.[16]

    Kinect is based on software technology developed internally by Microsoft and range camera technology by Israeli developer PrimeSense, which interprets 3D scene information from a continuously-projected infrared pattern.[17][18]

    Described by Microsoft personnel as the primary innovation of Kinect,[19][20][21][22] the software technology enables advanced gesture recognition, facial recognition, and voice recognition.[23] According to information supplied to retailers, the Kinect is capable of simultaneously tracking up to six people, including two active players for motion analysis with a feature extraction of 20 joints per player.[24]

    According to information supplied to retailers, the Kinect sensor outputs video at a frame rate of 30 Hz, with the RGB video stream at 32-bit color VGA resolution (640×480 pixels), and the monochrome video stream used for depth sensing at 16-bit QVGA resolution (320×240 pixels with 65,536 levels of sensitivity). The Kinect sensor has a practical ranging limit of 1.2–3.5 metres (3.9–11 ft) distance. The sensor has an angular field of view of 57° horizontally and a 43° vertically, while the motorized pivot is capable of tilting the sensor as much as 27° either up or down. The microphone array features four microphone capsules,[25] and operates with each channel processing 16-bit audio at a sampling rate of 16 kHz.[24]

    Because the Kinect sensor's motorized tilt mechanism requires more power than can be supplied via the Xbox 360's USB ports,[26] the Kinect sensor features a special connector combining USB communication with additional power. Redesigned "Xbox 360 S" models include special AUX ports for accommodating the connector,[27] whereas older models require a special power supply cable (included with the sensor[25]) which splits the connection into separate USB and power connections, with the USB connecting to the console and the power being supplied from the mains by way of an AC adapter.[26]​

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2010
  2. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Dat tijgertje ziet er echt super lief uit!

    Ik vind de technologie alleen een beetje vaag. Alle omstandigheden moeten perfect zijn om fatsoenlijk te kunnen spelen enzo...
    EyeToy op de Playstation 2 is toch eigenlijk precies hetzelfde als dit?
     
  3. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
    Petje af voor Dulle!! :+
     
  4. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Petje af! Je overtuigd mij zelfs om Sonic free Riders te kopen +kinect!
     
  5. 1var

    1var Active Member

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    0
  6. Remco

    Remco Guest

    Echt ontzettend tof, maar ik vind het wel redelijk prijzig. Ik wacht wel tot het ongeveer de helft van het geld is :)
     
  7. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Ziet er weer toppie uit Dulle:) Ook niet anders van je verwacht;)
     
  8. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Oh, dus je krijgt alleen Kinect Adventures erbij? Ik dacht dat je ze gewoon alle vijf erbij zou krijgen. Dan koop je dus één camera en één spel voor 150 euro en dan moet je ook nog eens 50 euro per stuk voor die andere games betalen, dat is het echt niet waard. Misschien dat ik 50 euro zou uitgeven aan een nieuwe game zoals Project Draco maar echt niet voor een Kinect Sports.
    Jammer, ik dacht dan kun je tenminste wat uitproberen voordat je er andere games voor gaat kopen maar je moet die er zelf dus ook nog bij kopen.
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hoezo staat dit opeens in het Games gedeelte? 8)
     
  10. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ben bang dat er weinig voor de hardcore gamer komt, en om daarvoor 150 euro uit te geven,nee bedankt dan koop ik wel een wii. :p
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Mooie startpost, ik was heel even bang dat je Child of Eden vergeten was maar toen bleek dat je het beste voor het laatst bewaard hebt :+
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    heb hem ook maar even verplaatst. Is idd een hardware-topic. Nice work Dulle.

    Verder nog steeds niks gezien van Kinect behalve wat casual meuk, lag, veel vragen (voice control, zitten gebruiken etc) en een handleiding van hier tot en met Tokio als je hem goed wilt gebruiken.
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Kinect heeft geen games...?
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    zeker wel het is een stuk hardware met games :)

    maakt verder niet superveel uit toch? Topic is er gewoon nog, alleen op een andere plek
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Mja, in het games gedeelte krijg je meer traffic. :p En aangezien ik dacht dat het vooral over de games zal gaan dacht ik dat daar de beste fit was.

    Ach ja..
     
  16. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    BOEJAKAAAAAAHHHHHH

    \o/
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
  18. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik ben blij met Alonso en denk dat de komende weken het sentiment richting Kinect bij onze eigen achterban wel eens kan omslaan. Hoewel Alonso uiteraard tegenwoordig commerciele belangen heeft en dus volkomen niet te vertrouwen is. Net zo min als ik dus ;)

    Hij toont wel aan dat er mee spelen de zaken in een ander licht brengt. Het is namelijk echt heel leuk om met Kinect te spelen, zelfs voor hardcore RE5 spelers. :):
     
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Ait.
    Ach, zie het meer als een Wii maar dan met je lichaam.
    Heb het na een halfuurtje per game wel gezien.
    :+
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    tsss mij een beetje een steek onder water geven :+

    maar hoezo heeft Alonso commerciele belangen? En no offence maar Alonso zijn post (het is zo leuk, lief, schattig) haalt mij nou niet bepaalt over en brengt al helemaal geen andere zaken aan het licht (welke zouden dat moeten zijn?).
     

Deel Deze Pagina