Risen

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 dec 2008.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Zo even naar de stad, hopelijk kom ik deze ergens tegen...
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Gisteren voor het eerst Harbour Town binnen gegaan. Een of andere gast uitgedaagd en bij de 2e poging verslagen. Kostte me wel een potion, maar daar staat tegenover als je mensen uitdaagd je niet dood kan gaan.

    Je moet je tegenstander wel snel looten btw, anders kan je overnieuw. :cool:
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Weet iemand ook of je kan cyclen tussen doelwitten tijdens combat? Stel je hebt drie moth-flies achter je aan, kun je dan switchen tussen de targets? Het is mij nog niet gelukt, en al een paar keer toen ik tegen een skelet ging vechten targette de game een fucking schatkist en niet het skelet, hoe switch ik ?
     
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Heb de 360 versie niet gespeeld, maar ik kan me twee dingen bedenken:

    1) als je Target lock hebt (LT) dan mer (RS) links-rechts wisselen van target

    2) als je target lock hebt (LT), deze kort releasen en opnieuw locken ?
     
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    Target lock hiero is met RT,dat is niet te veranderen toch?

    Hoe dan ook, idd even RT tappen en dan switcht ie.
     
  6. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Oh, ja, (RT) dus :D
     
  7. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Warrior kan ook scrolls en crystal magic gebruiken, alleen rune magic niet. Al heb ik als mage nog nooit rune magic gebruikt :p (net chapter 2).

    Geniaal dat je in dit spel gewoon makkelijk dood kan gaan als je te sterke vijanden tegen komt. Had ik na morrowind niet meer gezien.

    Aangezien ik armors/robes altijd leuk vind, heeft iemand nog tips voor een goede? Heb nu de mage-robe.
     
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik ben redelijk aan het opschieten nu, nadat ik de game heb uitgespeeld wil ik eigenlijk nog wel een savegame inladen en dan ervoor kiezen om voor The Order te gaan werken. Maar dan blijven de quests voor de monastery nog over, die je krijgt als je gepakt word in het begin door eentje van The Order.
     
  9. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    ik ga hier NU mee aan de slag! Ben benieuwd :eek:
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik begin tegen het eind aan te komen nu, echt geweldige game gewoon, fantastisch!!!! Laat deeltje 2 die al aangekondigd is ook aub naar de 360 komen!!!
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2010
  11. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Dit is echt een topgame. Heb niet echt problemen met vechten (alleen nog met zwaard) behalve soms als de vijand opzij springt, dan moet je draaien en dat is soms lastig. Maar als ik blok, dat scheelt al een hoop, omdat je pop dan mee draait. Verder menu's overzichtelijk, geen grafische ergernissen, ik heb eerlijk gezegd nog geen klachten ontdekt.

    Ik heb er al flink wat uurtjes opzitten, ik denk een uur of 10. Ik heb nog niet zo veel gedaan, ik heb quests gedaan in het Bandit Camp (paar heb ik verpest omdat die gast die mij potions maken kan leren is doodgegaan door een worm, en Rachel heb ik wat van gestolen en die is al heel lang boos op mij) en bij de Novice's Farm. Ik ga nu Harbor City bezoeken (via de veilige ingang, ik wil niet naar de Monastery) en kijken wat daar te doen is.

    Top RPG en ik weet niet wat er mis mee zou moeten zijn.
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Precies, echt een fantastische RPG gewoon. Ik had in het begin echt even moeite met het vechten en dodgen, de controls eigenlijk dus. En ik had niet door eerst dat je je aanvallen echt moet timen, wanneer je dat doet...dat maakt een wereld van verschil uit.
     
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Precies, ik blok heel veel, en dan op het juiste moment aanvallen, dan kun je zo drie keer achter elkaar uithalen.

    Maar controls tijdens vechten zijn inderdaad wel een beetje lastig dan bij andere games. Wat mij vooral soms schade oplevert is het meedraaien met je vijand. Als de vijand weg rolt, dan moet ik met de rechter stick mee draaien, en dan kan ik dus niet meer blokken. Maar ik kan nog niet echt dodgen, behalve door gewoon weg te lopen, maar niet dat ik echt weg rol zoals sommige tegenstanders doen. Dus daarvoor moet ik nog wat meer skills opbouwen.

    Ik heb trouwens nog niet echt lastige tegenstanders gehad, behalve die Krogar ofzo in de arena van Bandit Camp, wel wat potions bij gebruikt. Ik ben heel erg benieuwd waar dit spel me verder gaat brengen!
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Het probleem is dat het het spel behoorlijk verandert in de latere chapters. Geniet er dus nog even van, naar het einde toe wordt het spel namelijk erg lineair.
     
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Ja, dat had ik wel een beetje begrepen. Hoop dat het niet ergerlijk wordt.
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Niks van gemerkt hoor, ik zit nog steeds bij hetzelfde stuk als een paar dagen geleden (Castlevania nam de meeste game-tijd in) maar ben wel echt ver. Maar ik vind juist dat de game qua dat goed in elkaar zit, ik heb vaak heen en weer moeten lopen totdat ik de teleport dingen kreeg, en nog nergens ben ik de game lineair gaan vinden. In elk geval niks storends :)
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik zit nu naar de end credits te kijken, net uitgespeeld dus. Heb ervan genoten maar ben er nu ook wel echt klaar mee, ik heb geen idee hoeveel uur ik erin heb zitten maar het is VEEL!!!! Ik ben wel erg benieuwd naar Risen 2 en wat het verhaal daarvan zal zijn.
     
  18. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo te lezen mag ik deze game zeker en vast nog een extra kans geven ;)

    Ik heb hem voor op de Xbox, dat wel, spelen jullie Risen ook op de Xbox of op de pc?
     
  19. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik speel hem op de 360, BigKabuto ook.
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja absoluut. Het is absoluut wel duidelijk de mindere versie, grafisch heel ondermaats vaak en de framerate lang niet altijd goed.Maar top gameplay blijft top gameplay, en dat heeft Risen vind ik echt. Hele vette sfeer en je raakt er gewoon helemaal in.

    Ben nu bezig met de Monastery quests, want die heb ik moeten missen toen ik koos om Bandit te worden.
     

Deel Deze Pagina