[PS4] Gran Turismo 5 - Deel 2

Discussie in 'Games' gestart door dantiney, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Dus als je je mening deelt ben je altijd objectief? Nou, die gaan we onthouden dan. Ik vraag nota bene nog of hij veel ervaring heeft met GT en hij geeft zelf aan van niet, dus ik kan m'n vermoeden onderbouwen. Jij daarentegen prijst alle negatieve reacties onder het mom van objectiviteit terwijl je gewoon overduidelijk zo pessimistisch bent ingesteld wat betreft GT5 dat je zelf elke objectiviteit ontbeert.

2. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Precies, je zegt het zelf al. Ze willen teveel en dan moet je concessies doen in een game. En die zijn overduidelijk te zien en te horen.
    Dat je positief bent over een game is niks mis mee en natuurlijk normaal (wie gaat zn eigen game afkraken :emo: ) maar je eigen klanten/fans keihard voorliegen door ze footage te laten zien die ingame onmogelijk is vind ik inderdaad nogal wat. Ik roep volgens mij nergens dat ze arrogant zijn, hooguit dat ze de waarheid ietwat verdraaien.

Ja, daar ga ik wel vanuit. Als ik een spel speel en ik kan onderbouwen waarom ik iets goed of slecht vind dan is dat volgens mij objectief. Objectief is volgens mij een mening geven zonder voorkeur voor genre, console of franchise. Ook hij is, want daar ontkomt niemand aan, doodgegooid met filmpjes, plaatjes, previews en andere dingen. Kennelijk heeft hij de vergelijking tussen die filmpjes en hetgeen hijzelf heeft gezien wel kunnen maken. Dat zoiets tegenvalt is natuurlijk heel jammer maar absoluut te verwachten. Hoge bomen vangen altijd veel wind.

Edit:// hier nog een mening (geheel subjectief natuurlijk, want objectief bestaat niet als je zelf een spelletje gaat spelen volgens velen hier!) van een tweakers member:

Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2010
  3. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar en wanneer hebben ze dit gezegd? ik denk dat je in de war bent met turn 10, maar ik zou graag de quote of artikel willen zien waar ze zeggen dat ze de beste zijn.

Zoals naughty god al schreef, PD staat er bekend om dat ze hard werken, ze hanteren een ietwat rare marketing (maar het werkt) maar ook vooral beleefdheid en bescheidenheid zijn hun kenmerken.. geen idee waar je dit vandaan haalt.

En de replays die wij voor geschoteld krijgen.. ten eerste claimden ze nooit dat het gameplay footage was. ze zetten er zelfs niet eens bij dat het ingame is.
    Maar denk je nou echt dat jij de enige bent die ziet dat het replay beelden zijn in een hoge resolutie?

Je doet net alsof iedereen die interesse heeft in GT5 oliedom is, replays niet kan onderscheiden van gameplay, geen kritiek kan hebben en een roze bril op heeft.

En dat is ook een beetje de rode draad in deze thread, dat maakt het zo jammer.
    Kritiek is 1 ding, maar doorhameren op iets wat we nu wel zo langzamerhand weten, je arrogant opstellen met "we zullen in november zien dat ik gelijk heb en jullie allemaal niet", en dan weer in de slachtofferrol kruipen: "ik mag klaarblijklijk geen kritiek uiten/mijn mening geven hier" en maar blijven zoeken naar de kleinste onbelangrijkste (in contrast met hetgene wat het spel biedt) minpuntjes is toch echt iets anders.

Laatst bewerkt: 4 okt 2010
  4. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Volgens deze definitie is iedereen die het gespeeld heeft dus objectief (of subjectief, wat je wil) en rijst bij mij des te meer het vermoeden dat je zijn objectiviteit benadrukt omdat hij negatief is.

Ik ben ook zéér kritisch, maar ik hoop wel gewoon dat het een mooie ervaring wordt en de positieve dingen die ik tot nu toe gezien heb stemmen mij tevreden, ook al is het puur reclamemateriaal uiteraard. Ik probeer om onbevooroordeeld het spel te gaan spelen en dán m'n mening te formuleren. In jouw geval lijkt het er op dat je zo kritisch bent dat je iedere negatieve mening aangrijpt om te benadrukken wat een enorme flop het spel gaat worden. Dat vind ik echt enorm jammer en bovendien irritant, zeker omdat je constant rept over mensen die gehyped zijn.

5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Euhm... iedereen doet dat al sinds lang. MS deed het met Forza en waarschijnlijk ook daarvoor met PGR om een voorbeeld geven. Dus het is niet iets dat enkel PD doet en bovendien weten fans wel dat het ze zo niet gaan uit zien als je daadwerkelijk speelt. Klanten worden misschien wel misleidt, al wordt er nergens vermeld dat dat gameplay beelden zijn. Bovendien zijn de beelden wel in-game aangezien ze uit de replay modus komen (waarschijnlijk wel in hun puurste vorm uit een debug console, maar dat is bij elke game zo).

Dat is nu eenmaal marketing. Vind het persoonlijk dan ook een beetje krom dat je doet alsof enkel PD hier de "fout" in gaat. Heel de industrie is hier schuldig aan, zelfs met films gebeurt het (trailer bevat vetste stukjes of zelf stukken die uiteindelijk niet in de film voorkomen).

6. Ryan Mckane

Ryan Mckane Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kritiek mag altijd, maar er zwerft er hier één rond die gewoon TE is...
    Dat mag nu intussen wel duidelijk zijn.

7. Naughty God

Naughty God Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bla bla. Ga nou eens INHOUDELIJK op mijn post in, in plaats van hun werkwijze naar buiten toe herhaaldelijk te bekritiseren. Dat is in deze even niet relevant namelijk. Punt van discussie was dat jij beweerde dat zij zich ''untouchable'' voelen. Dat scharen we dan ook onder het predikaat ''arrogantie''. Ofwel: kom nu met voorbeelden waaruit dit blijkt.

Het zou je sieren als je gewoon toegeeft dat je nu wederom in de rondte lult. Maar blijf vooral tegenstribbelen, des te sneller men hier met jou de discussie uit de weg gaat.

8. Naughty God

Naughty God Member

Leuk Bevonden:
    0
    Spijker en kop.

9. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Ik denk dat het verder weinig zinvol is hier inhoudelijk op in te gaan. Er is hier een member die aangeeft dat het spel tegenviel, op tweakers loopt er iemand rond die het enorm tegen vond vallen maar daar hoor ik niemand over. Ga daar eerst maar eens inhoudelijk op in.

Ik heb mijn posts steeds kunnen onderbouwen, maar als niemand dat wil zien houdt het snel op. :)

10. Ryan Mckane

Ryan Mckane Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, en er zijn ook genoeg artikelen/berichten die het spel de hemel in prezen.
    Daar hoor ik jou ook niet over.
    Laten we gewoon allemaal het spel zelf straks lekker spelen, en dan pas beoordelen.

11. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik echt hoop dat het voor gamers een geweldige ervaring gaat worden en dat ik er helemaal naast zit. Maar ik zie tot nu toe alleen dingen waar ik gewoon niet blij van wordt. Dat mag ik toch zien?

Kijk, 800 auto's is een geweldig aantal, bijna niet te overtreffen. Dus dat lijkt mooi. Totdat je merkt dat er van die 800 maar 200 een dashboard hebben. Dat is voor mij dan een tegenvaller. Ik vind het geweldig om met dashboard te rijden, ook al zet je daarmee misschien niet de snelste tijden neer.

Graphics ogen fantastisch in een replay, maar waarom laten ze niet wat meer actual footage zien? Is er misschien iets te verbergen? De mensen die de game hebben gespeeld waren allemaal teleurgesteld in de graphics die ze hebben gezien. Iedereen hoopt echter dat het aan een verouderde versie ligt ( ik blijf zeggen dat ik me dat niet kan voorstellen dat je een verouderde build laat zien in dit stadium) dus dat versterkt mijn idee dat ik toch gelijk krijg.

De filmpjes die ik heb gezien zagen er misschien in de replay fantastisch uit, maar ik vond de autobewegingen niet realistisch. In sommige filmpjes lijkt het alsof ze over de weg zweven. Dat dooet voor mij afbreuk aan het realismegehalte. Net zoals het rijgedrag van de AI. Die zie ik ook weinig verschillen met de Prologue en voorgaande delen (auto's op rails anyone?)

Dus kortom, er zijn genoeg dingen die ik wel goed vind aan de game.
    Laat de mensen die alleen maar lyrisch durven te zijn nu ook eens mans genoeg zijn om de mindere kanten van de game bespreekbaar te maken.

+ graphics van de replays
    + replays zelf, je zit altijd midden in de actie
    + aantal voertuigen die je kunt besturen
    + de Limited Edition versies die uitkomen
    + accuraatheid waarmee de cockpits zijn nagemaakt

Genoeg pluspunten dus van mijn kant, de minpunten laat ik maar even achterwege, die kennen we nu wel. :+

12. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Welke mening onderbouw je dan precies? Het enige wat je doet is kritiek plaatsen, benadrukken en bejubelen. Niemand hier kan z'n mening over de game onderbouwen, het enige wat er gebeurt is dat elkaars hype of kritiek over de dingen die we tot nu toe gezien hebben wordt betwist. Jij bent daarin echt niet anders dan de rest hier, alleen jij bekijkt alle informatie van de andere zijde.

Niks mis mee, maar om de rest dan te betichten van een warped view vind ik wel bijzonder triest én arrogant. Ik hou er nu over op. Ik wacht nog wel even tot de game uit is, dan kunnen we tenminste ergens over praten i.p.v. elkaar de loef af te steken.

13. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Nou dat kan dus wel degelijk, er zijn toch mensen die de game gespeeld hebben? Die kunnen toch onderbouwen aan de hand van een speelsessie dat het ruk was of juist geweldig?

Als je 1 post boven je kijkt zie je dat ik niet alleen negatief ben, maar ook genoeg pluspunten zien. Maar die pluspunten zijn voor een game van dit formaat niet meer dan vanzelfsprekend. Logisch dus dat mensen kritisch zijn op een dergelijke release.

Ik heb mijn stellingen kunnen onderbouwen door filmpjes aan te halen met replays, speelsessies of gewoon plaatjes die men liet zien. Ik zie daarin bijvoorbeeld duidelijk een auto boven het wegdek zweven. Dat iemand anders dat dan niet ziet/wil zien is toch niet mijn probleem?

14. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Als je een andere insteek hebt of andere verwachtingen hebt maakt dat jouw mening nog niet beter onderbouwd of objectiever. Dat is waar het me om gaat. Jouw insteek is (of lijkt) in eerste instantie om fouten te bespeuren, terwijl anderen in eerste instantie genieten van wat ze zien.

Het maakt jouw mening niet waardevoller en die van anderen niet kortzichtiger. My 2 cents.

En ik ben het lang niet altijd met je oneens wat betreft die kritiekpunten, maar alvorens ik ze bevestig of ontken wil ik het spel liever zelf aan de tand voelen. Sommige details zijn namelijk te kutterig om voor mij een spel te maken of te kraken. De gehele ervaring is voor mij belangrijk en details gaan eventueel pas meespelen als ik ze zelf kan ondervinden.

15. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Dat ben ik helemaal met je eens, je kunt pas echt een mening vormen als je de game zelf in bezit hebt. Voor mij zal dat wat lastig zijn aangezien ik geen versie koop om mee te spelen.
    Ik geef ook nergens aan dat mijn mening boven alles staat of dat die van mij belangrijker zou zijn. Ik vind het wel opvallend dat als ik met 2 meningen van medegamers kom die over bepaalde punten heel kritisch zijn er geen enkele reactie op komt. Dan heb ik niet het idee dat mensen er open voor staan. (en volgens mij hoor je in een discussie zowel de leuke dingen als de minder leuke dingen van een game te bespreken)

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    het is natuurlijk niet helemaal waar dat Bubbles het nergens op baseert:

en

maar op bijvoorbeeld Flix zijn reply reageert iedereen (behalve Bubbles) op de volgende manier: ja maar jij snapt gt5 niet, je bent gewoon geen racegames gewend etc.

ook een beetje vreemd niet? het zijn iig een tweetal redelijk uitgebreide meningen die niet erg positief zijn. Lijkt mij iig discussievoer ipv af doen als niet relevant.

17. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tjah, zoveel mensen hebben deze builds gespeeld en laat er twee uitspringen die het niet zo goed vonden.. overtuig je mij niet mee.

Hier trouwens een positieve preview, er staat ook in dat het inderdaad een oudere build is, die nieuwe zullen we pas zien als het in onze PS3 consoles zit:

http://www.thesixthaxis.com/2010/10/04/hands-on-gran-turismo-5/

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    doe eens een paar posten van mensen die wel positief waren dan? En dan echt van mensen he? Niet van sites/artikelen

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd ik hecht meer waarde aan de mening van echte gamers zoals Flix en MM.
    Vind het raar dat iedereen zo wordt aangevallen als ze maar een klein beetje kritiek hebben. Imo hebben Flix en MM nog de meeste reden om ergens positief of negatief over te zijn want zij zijn diegene die het tenslotte ook gespeeld hebben. Ten opzichte van de meeste mensen die alleen previews lezen en filmpjes hebben gezien.

20. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Ik vondt het ook niet echt wat, met name het weggedrag van de auto`s. Alsof de banden meteen gaan piepen als je door een bocht rijdt? Dat is toch in het echt ook niet zo? Daarnaast reageerde het stuur wel erg vel, waardoor je slingerde over de weg... Het kan aan mij liggen...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina