[FIFA] Club Argo zoekt spelers boven de 20!

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Vegeta, 30 sep 2010.

  1. Domiolierook

    Domiolierook GT Domiolierook

    Berichten:
    841
    Leuk Bevonden:
    0
    Vegete ik speel alleen maar aftrap wedstrijden, dan pak ik wereldklasse en 20 minuten.
    Ik speel zelf bij Inter en speel tegen maclefield ofzo uit de 2de divisie uit engeland.
    Ik heb in het hoofdmenu bij teams bewerken 2 opstellingen gemaakt, 1 voor inter en 1 voor maclefield, Bij inter speel ik 5-3-2 waarvan de 3 middelvelders allemaal verdedigend, voorhoede mn eigen speler plus eto's (voor snelheid) Bij maclefield heb ik een hele aparte opstelling :p 1-5-4 waarvan alle middelvelders aanvallend. Op die manier is het heel makkelijk om erdoor te komen met lange ballen. Dat betekend ook dat ik ten alle tijden met 2 aanvallers kom te staan tegen de keeper. en zo kan je dus alles makkelijk gaan halen zoals lobs van buiten de 16 enzo. Zit inmiddels op 82 % :D
     
  2. Sharkynl

    Sharkynl Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Sp3t3r is mijn gamertag maar was al toegevoegd op live door benny. Zal nog ff voorstellen trouwens ben 25 jaar door mijn werk kan ik alleen niet altijd savonds spelen maar wel regelmatig. Ben druk bezig met me pro te ontwikkelen. Vanavond ben ik thuis dus als jullie zin hebbe om te spele ik heb tijd.
     
  3. Donno

    Donno Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    heb het keepen geprobeerd maar uhm ja.. ben niet echt een talent hahaha:p zulke domme goals tegen gekregen gister online haha:p dus lijkt me geen goed idee.. zet mij maar LW als die nog vrij is.. ik hoor het wel
     
  4. Domiolierook

    Domiolierook GT Domiolierook

    Berichten:
    841
    Leuk Bevonden:
    0
    @donno keepen moet je gewoon vaak spelen dan leer je het vanzelf. ik kon er in het begin ook niks van. en nu haal ik elke wedstrijd rond een 7,5 en dat is al moeilijk zat
     
  5. Alpha Gsus

    Alpha Gsus Fifa11

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    0
    Keepen is ook deels geluk hebben, met name online. vaak staat de keeper verkeerd opgesteld en schiet je bijvoorbeeld diagonaal. Maar doordat de keeper in de lange hoek bijv staat, houdt hij de bal tegen. Echt wazig soms xD
     
  6. Domiolierook

    Domiolierook GT Domiolierook

    Berichten:
    841
    Leuk Bevonden:
    0
    naja geluk ? volgens mij gewoon goed opletten volgens mij.
    Ik speel tot nu toe alleen als keeper offline ben wel benieuwd hoe het is om online te keepen
     
  7. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Even enn update:


    Gisteren hebben we een aantal potjes gespeeld met meerdere spelers (5 a 7). Het liep op veel momenten aardig lekker er waren duidelijk een aantal problemen.

    Opbouwend was er het probleem van het bereiken van elkaar. teveel passes gaan nog slecht. Dit licht naar mijn gevoel deels aan dat iedereen nog zijn pro in passes moet opbouwen maar het lag ook aan niet kijken of te snel naar voren willen spelen. Verstandig is dan ook om wat meer je vp hier in te trainen offline en wat meer gebruik maken van het middenveld. Zo kunnen we wat meer kansen krijgen.

    Het tweede probleem was de afronding. Ondanks het niet altijd even goed passen kregen we een hoop kansen waarvan een aantal er wel in hadden gemogen. Sommige waren puur pech (2 meter voor leeg doel overschieten is toch echt knap en weet niet wat er gebeurde) andere waren gewoon concentratieproblemen (drie keer één op één van mij hadden er minimaal twee van in gemoeten.)
    Daarnaast geven we een hoop mooie crosses maar je ziet dat de lange verdedigers ons weg duwen. Snelheid is belangrijk voor onze aanvallers maar vergeet kracht en kopbaltechniek dus niet bij je vp (iedereen aangezien er bij de corners dan verdedigers of midenvelders kunnen scoren!

    Dit kracht was ook een probleem bij sommige verdedigers. Het is nog in het begin maar zoek een juiste combinatie van kracht en snelheid. De meeste tegendoelpunten waren crosses waaral lang een verdediger achter de vleugelspits aanliep te trekken aan zijn shirt maar waarvan die aanvaller weinig merkte. Kijk je vp dus even goed na en zorg dat hij in je creationcentrum ook echt de juiste positie heeft (gisteren was er een centraalverdediger oorspronkelijk een CVM als VP. hierdoor ligt de focus niet helemaal goed af en toe! Pas je VP dus aan. Sommige aanvallers (zoals die fucking giant van gisteren) kan je niks tegen doen maar pak hem dan met zijn tweeën aan!

    Ondanks dit commentaar was gisteren de verdediging duidelijk onze sterkste kant en was het vooral de aanval die te wensen overliet. Toen Winter er bij was liep het een stuk lekkerder en toen volgens mij birdy of sp3t3r RAM mee ging doen hadden we net wat meer kracht in de aanval. Ondanks dat benny zijn vp spits bestuurt is een extra speler die zich kan focussen op het vrijlopen of diep gaan in de aanval toch lekker voor mij want die is makkelijker te bereieken. Te vaak pass ik hem naar benny. Dan wordt hij zijn spits maar staat hij al gedekt. We moeten even kijken of er een van de verdedigers anders any wordt want ik denk dat als we benny vrij maken om zich te focussen op scoren dat er een hoop doelpunten gaan vallen.
     
  8. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is nuttige feedback :) ik ga vandaag mijn pro weer trainen zodat het echt een killer wordt, dus kopsterk, fysiek, technisch en finishing.. Wie zou er eventueel op Any kunnen spelen, wie denkt dat goed te kunnen? Ik ben er wel klaar mee eigenlijk, ik wil me puur op mijn pro kunnen richten zoals de bedoeling ook was.. Ik speel nu op Any uit noodzaak.

    Als mijn pro nu de bal krijgt sta ik 9 van de 10 keer in de dekking. Lijkt me idd beter als een verdediger op any gaat spelen en dat ik eindelijk eens als diepe spits mijn ding kan doen
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2010
  9. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    jup en de verdedigerr kan dan alsnog volledig gebruik maken van zijn pro. Btw

    domiliorook deed het heel goed op any!
     
  10. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke misschien wil Rook dan wel Any gaan spelen :)
     
  11. pkager

    pkager Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    0
    het lijkt me erg gaaf om een keer een wedstrijd met jullie mee te doen, dat is weer eens wat anders dan die duffe cpu |:-

    Trainen gaat de goede kant op bij mij. Voor de algehele ontwikkeling ga ik nu wat verdedigingspunten halen om zo een meer complete middenvelder te worden. Spelen jullie eigenlijk op vaste tijden of is het meer at random en kijken wie er online is?
     
  12. Sharkynl

    Sharkynl Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag geen tijd om me pro te trainen maar donderdag heb ik overdag de hele dag de tijd dus dan ga ik ff flink traine. Merk gewoon dat me pro af en toe wat te langzaam nog is. Gaan we vanavond nog weer ff spelen, ik moet wel eerst werke dus wordt rond uurtje of 10.
     
  13. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga dit jaar proberen een club competitie op te zetten (misschien met prijs) dit gaat via www.weare11.org

    Misschien is Argo geinteresseerd ? Of andere clubs natuurlijk ook ;)
     
  14. pkager

    pkager Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk om zo een wedstrijdje te spelen, dat speelt ff lekkerder dan met alleen maar cpu. Een mooie 3-0 overwinning in de wacht gesleept, maar met iets meer balbezit had het meer kunnen worden.

    Hopelijk kan ik de volgende keer wat langer blijven :b:
     
  15. Voltreffer

    Voltreffer A.F.C.A. CBS

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    Word er vanavond gespeeld? Want ik wil nu ook wel eens een wedstrijdje meepakken :).
     
  16. Alpha Gsus

    Alpha Gsus Fifa11

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een analyse van wat ik tot dusver heb opgemerkt:

    Ik sta voor PSV, dus ik sta altijd voor de winnende partij. Ik wil natuurlijk graag winnen. Echter is het onrealistisch te denken dat we altijd kunnen winnen, maar toch wil ik de volgende punten aankaarten.

    Spelers:
    Op dit moment hebben we de volgende spelers (sorry mocht ik er een paar vergeten, met deze spelers heb ik gespeeld):
    - Speter (CV)
    - Winter (RAM)
    - Voltreffer (RAM)
    - Black Dragon (AM)
    - Bennie NL (Spits)
    - BirdySong (CV)
    - QueensOwnRifle (Spits)
    - Donnie (CV)
    - Pkager (Mid)
    - paribus (Spits)
    - Gsus (LAM)

    In totaal dus 11 man. Wat mij opvalt tijdens de wedstrijden is dat met name BennyNL en Black Dragon erg goed zijn. In mijn ogen moeten zij daarom altijd voorin staan, zodat we scorend vermogen hebben. Verder zou ik graag de positie willen doorbespreken, wie gaat waar staan en sluit dat goed aan bij zijn kwaliteiten? Zoals je kunt zien in bovenstaande lijst hebben wij nu 3 spitsen, twee rechtervleugelspelers en een schrijnend gebrek aan centrale middenvelders en verdedigers. Ik stel voor om dit intern op te lossen, in plaats van andere members aan te nemen voor deze plekken.

    Een oplossing voor dit probleem zou ik als volgt weergeven:
    Opstelling
    DM - comp (eventueel iemand met ambities als doelman)
    RV - QueenOwn
    CV - Donnie / paribus
    CV - Speter / paribus
    LV - Bird

    RVM - Voltreffer
    LVM - Pkager

    RAM - Winter
    CAM - NL Black Dragon
    LAM - Gsus

    Spits - BennyNL

    Deze virtuele opstelling heb ik gemaakt op basis van de ervaringen die ik heb opgedaan tijdens de wedstrijden. Natuurlijk is het niet haalbaar dat 'iedereen' online is op hetzelfde moment, maar naar mijn mening lijkt het mij slim voor de personen om zich te richten op deze posities, zoals aangegeven. Hierdoor raakt zowel de verdediging, het middenveld als de aanval meer op elkaar ingespeeld en kan iedereen gericht doorgaan met het trainen van zijn Virtual Pro.

    Bovendien, naast deze onevenwichtige indeling, merk ik ook dat wij een intense drang naar voren hebben. Opvallend is bijvoorbeeld hoe wij bij elke aftrap als een dolle naar voren rennen. De oplossing hiervoor zou communicatie moeten zijn, helaas verloopt deze stroef. Een oplossing voor de communicatie is om in elk geval een headset te hebben (kopuuuuh Bird)! En verder een aanvoerder aan te stellen die het woord voert tijdens de matches.

    Mijn laatste punt = concentratie. Vaak is het lekker gezellig tijdens de wedstrijd, maar verliezen we de focus. Hierdoor komen we vaak ongelukkig op achterstand, zoals Evert ten Napel zou zeggen. Ik wil er geen strafkamp van maken, maar ik wil natuurlijk wel graag winnen! Keep the focus :D

    Overall = gasten ik vermaak me echt kostelijk elke wedstrijd weer, met name vanwege Winter, die al zijn 'verdiensten' kwijt is, maar met nét een beetje meer organisatie komen we nóg veeeel verder!

    P.S. @www.weare11.org , lijkt me echt een strak plan! Thanks voor het eventueel organiseren van zulke toernooien ;)
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2010
  17. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik denk dat je met Parapus mij bedoelt. Mijn gamertag is paribus. ;) Of er moet iemand in de club zitten die echt parapus heet?

    Anyway, ik vond het gistermiddag toen ik meedeed best wel OK gaan. Eerste paar potjes deed ik mee als CM/CAM. Daarna overgestapt op een andere opstelling met eerst Black Dragon en vervolgens Benny in de spits en ik als ANY. Dat ging wel goed. We wonnen een aantal wedstrijden op rij, maar verloren er ook een paar. Soms door botte pech en soms door het feit dat we nog niet super op elkaar ingespeeld zijn. Dat komt vanzelf wel.

    De opstelling is iig prima wat mij betreft. Althans als ik ANY speel vind ik 4-2-3-1 wel prettig.

    ps1. overigens heb ik van mijn speler als een CV gemaakt. Zodra ik ANY ben speelt hij dus automatisch mee als verdediger. Ben offline al flink aan het spelen met mijn prof en inmiddels is hij als CV al 77. :)

    ps2. wie kunnen er vanavond? Vanaf een uurtje of 18.30/19.00??
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2010
  18. pkager

    pkager Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    0
    De plek als verdedigende middenvelder lijkt mij wel wat. Ik vond de opstelling van gister prettig spelen.

    ik ga offline trainen op mijn verdedigende kwaliteiten.
     
  19. Alpha Gsus

    Alpha Gsus Fifa11

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha sorry Paribus! Maar CV is ook goed, mits iedereen er is kun je eventueel nog op de links- of rechtsback staan. Ik wil er eigenlijk voor zorgen dat 'any' niet meer echt nodig is ;)
     
  20. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Elke positie bezet is inderdaad het leukste. Toch denk ik dat het merendeel van de keren we te weinig mensen online hebben om echt 11 spelers op de mat te krijgen. Overigens voel ik dan meer voor een backpositie. Dan vul ik dat het liefste in á la Gregory vd. Wiel dat doet bij Ajax. ;)
     

Deel Deze Pagina