Pro Evolution Soccer 2011 [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tyrant, 4 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. arnold76

    arnold76 Active Member

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor diegene die hem al hebben,is het een wereld van verschil met de demo?
     
  2. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Nee, vrij weinig als je het mij vraagt.
    De scheidsrechter fluit gelukkig wel stukken minder streng, al blijf ik 'm een beetje pietluttig vinden.
     
  3. Go Ahead Eagles

    Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

    Berichten:
    1.775
    Leuk Bevonden:
    34
    ONLINE! Dat wil ik zo graag weten... Hoe werkt de Master League online?
     
  4. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    valt idd erg op dat er veel minder snel wordt gefloten.

    online, tja, online. op zich aardig. tegen een vriendje van me gespeeld met goede verbindiing, maar we krijgen beiden een rood signaal van een slechte verbinding, maar zelfs dan is het nog net goed (genoeg) speelbaar, maar (nog) net niet zo goed als in 2010, en dat baart me wel zorgen. Waarom wij trouwens allebei 1 rood streepje krijgen ipv 3 groenen is me een raadsel.

    Het was ook misschien iets te goed van geloof om te denken dat het online helemaal in orde zou zijn; anderzijds pes2010 op de ps3 speelde ik lag-vrij tegen diezelfde maat......

    kortom: het is een beetje vaag
     
  5. RastafariMan

    RastafariMan NWO 4 LIFE

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb er nu al een 30 tal potjes opzitten met mijn neef die net als ik ISS van het begin heeft meegemaakt.

    Mijn bevindingen van het spel zijn wat minder enthousiast dan van de andere die hier posten.
    Ik vind dat het nog teveel de oude engine is en het spel voelt niet vrij aan.
    Elke keer voelen we gewoon dat het nog steeds on-rails is, misschien iets minder dan de vorige delen, maar het blijft opvallen en vervelen. Ook SuperCancel helpt daar niet aan mee.

    We genieten ook totaal niet van het spel, we proberen het elk potje weer.
    Maar elke keer juist niet dat gevoel van "totall freedom" stoort ons enorm.
    Ook het niet vrij lopen van je mede spelers is enorm irritant.
    We hebben al van alles met de tactics zitten klooien, maar ze spelen nog steeds niet erg slim.

    Ook de individualiteit van de spelers merk je minder.
    Vroeger toen je nog Master League speelde en je kocht bv Banbagida merkte je dat meteen.

    We hebben jarenlang Winning Eleven's en PES gespeeld, maar door deze komen we gewoon niet heen.
    Ik zou echt willen dat het anders was, want ik was echt toe aan een leuk nieuw deel van PES.

    Fifa is het ook niet voor mij. Ik was juist op zoek naar dat unieke PES-gevoel, maar dat heb ik met dit deel niet kunnen krijgen.

    Aan alle anderen veel plezier! :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2010
  6. Halo_Freaky

    Halo_Freaky Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem vanmiddag mogen oppikken! Erg wennen in het begin, bepaalde dingen erg onduidelijk..maar als je eenmaal het passen en de rest van de gameplay door krijgt...man...wat is ie lekker!:D
     
  7. ruudbosch

    ruudbosch Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    2
    Scheidsrechter fluit minder inderdaad. Gelukkig een goede verbetering. Verder lijkt het net wat soepeler te spelen dan de demo. Kan ook persoonlijk zijn hoor. Net mijn 1e potje online gedaan tegen een spanjaard. Redelijk wat lag, speelde niet heel fijn.... hopelijk wordt dat nog beter!

    Vind de gameplay wel super. Snap niet dat iedereen het heeft over spelers die niet de diepte ingaan. Pas je tactics naar je smaak aan en je kunt heerlijke aanvallen opzetten. Morgen maar eens met de ml beginnen!
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2010
  8. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Ah, dat probleem had ik ook al... Dacht dat het aan KPN lag, want met die stomme routers van me krijg ik mijn NAT niet van strict af helaas.
     
  9. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    @ tryant:
    thanks ik had nu pas tijd, maar met die "tut" kom ik zeer ver... De OF ziet er tot nu toe goed uit! Is die OF voor alle leagues? Of doe die jerel alleen engeland?
    -------
    nog 1 vraag:
    als ik met ml begin en daarna de OF download, kan ik dan nog gewoon verder met me savegame? Want transferrs zijn toch ook vereerkt in OF?
     
  10. dinjooo

    dinjooo Active Member

    Berichten:
    540
    Leuk Bevonden:
    32
    Ga me niet vragen om foto's, bonnetjes of whatever dan ook, maar ik heb het spel sinds gisteren kunnen spelen via een vriend van me. Mensen die echt serieus zeggen dat PES beter is als FIFA mogen hééél snel opzouten. Fifa heb ik ook gespeeld, is ook dit jaar niet mijn spel, maar PES? Pff houd op. Spelers houden met alles 1 seconde in ( balaanname, bal passen, noem maar op.) En dan dat passen! Echt vreselijk irritant, weet niet hoe Konami het zo voor elkaar weet te krijgen, maar PES is echt echt niks meer van wat het ooit was. Het speelt gewoon weer houterig, graphics slaan nergens op. Zo heeft Fc groningen gehele witte shirts!?!?! Kom op!. Mensen zeggen vaak over PES dat het grafisch beter is als Fifa, nou dat valt behoorlijk tegen. Kortom dit spel komt echt niet in mijn huis. Dan maar Fifa 10.5 zoals velen het noemen. Maar met de vele licenties, de vele competities, en zeker de gameplay is Fifa echt dit jaar ook weer veel beter
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2010
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Die shirts hebben helemaal niks te maken met graphics.. IMO zijn de graphics van PES dit jaar beter dan FIFA... En verder vind ik het nogal zinloos om hier alleen even te komen om PES te bashen. Het is nogal zinloos omdat je niet zo gemakkelijk games tegenover kunt wegstrepen.
    Laat ons lekker PES spelen en geniet jij van je FIFA. Ik ga ook niet in het FIFA topic rond bazuinen dat het alleen maar draait om passen en dat alle gebeurtenissen hetzelfde aanvoelen.
     
  12. dinjooo

    dinjooo Active Member

    Berichten:
    540
    Leuk Bevonden:
    32
    Nou beste Tyrant? PES werd altijd zo geroemd om de shirt die er zo vreselijk echt zagen en dergelijke, En als je goed kijkt naar hoelang ik hier al lid ben, zie je dat ik hier niet even alleen maar kom om PES te "bashen" ben daar te oud voor, heb wel wat beters te doen. Ik zeg ook dat Fifa geen flikker aan is dit jaar, de voetbalgames lijken met de jaren minder en minder te worden. Ik geef alleen maar mijn oordeel over dit spel, bevalt het je niet omdat het jou geliefde spelletje PES betreft is dat echt jou probleem.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Je mag van mij best zeggen dat de shirts geen licentie hebben. Maar dat heeft niets te maken met graphics man. Graphics gaat om hoe de kwaliteit is van de looks. En die zitten dit jaar dik in orde. Het ziet er gewoon supermooi uit, dat kan je toch niet ontkennen?
    En so what, dat er een paar shirts niet kloppen. Als ik kloppende shirtjes wil koop ik wel Sport1 HD ipv een voetbalgame. Ik wil gewoon lekker ballen en dat is het belangrijkste :p.
    PES heeft geen shirts, FIFA heeft amper gezichten.

    En ik zeg toch ook, geniet jij van FIFA, genieten wij van PES. Het kan mij helemaal geen donder schelen dat je dit spel afkraakt hoor, mijn plezier wordt er niet minder van :p.
    Ik vind alleen van de argumenten die je noemt (licenties, competities (eh dat is hetzelfde man!) en gameplay) kan ik alleen voorstellen dat je de gameplay van FIFA beter vind. Dat mag best. Maar als jij FIFA koopt omdat het meer licenties heeft en meer competities.. Tja.

    En over die balaannames: snelheid is juist precies goed. Plus, je kan 5 verschillende speelsnelheden instellen! Ik vind FIFA gewoon veel te snel gaan, echt het lijkt wel pingpong :p.

    En ga alsjeblieft niet zeggen: ik zit hier langer dan jij nanana, kom op we zijn geen kinderen meer he ;)
     
  14. Obelysc

    Obelysc Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil niet stoken hoor maar PES is grafisch al jaren beter dan Fifa. *)
     
  15. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    Hier mijn bevindingen zoals gevraagd omtrent online (het mag genoegzaam duidelijk zijn dat offline de game super is, ietsje beter dan de demo, iets trager, betere scheidsrechter).

    MAAR: online.... tja. Ik stel even voorop dat ik zoals al gezegd met PES2010 geen lag had als ik tegen iemand speel met een goede verbinding.
    Gisteren een aantal potjes uitgetest tegen willekeurige vreemden (uit Engeland, Duitsland, Griekeland) en tegen een maatje van me in Nederland met net als ik een erg snelle verbinding (ook nog een potje met hem samen 2 vs 1 (Engelsman): resultaat: alle potjes hadden dezelfde lag-graad. Niet een vorm van lag waardoor het niet speelbaar is, geen bevriezing, maar wel steeds een (lichte continue) vorm van lag wat gewoon niet mag i.m.o. Het moet gewoon (net als pes2010) goed lopen. Nu verwacht ik reacties in de trend van: 'de servers zijn nog niet in de lucht o.i.d.' maar ik geloof daar nooit zo in, of zijn er echt mensen die uit ervaring weten (bijv pes2010) dat na een paar dagen / weken er verbetering komt? (ik zelf kocht pes2010 pas nadat ik fifa10 beu was)?

    Wat wel opvalt, raar is: in het boekje staat dat er in een rondje de kwaliteit van de verbinding verschijnt (rood is slecht, geel is gemiddeld, groen is goed). Nu is dat rondje bij mij (maar ook bij mijn maat) steeds zwart (dus geen kleur terwijl dat rondje daar volgens het boekje voor bedoeld is) maar is boven dat rondje een vierkantje zichtbaar met daarin drie oplopende streepjes waarbij alleen het eerste kleinste streepje rood knippert (tot nu toe bij alle potjes). Het lijkt erop dat dat vierkantje jouw connectie snelheid weergeeft; van de ander waarmee je speelt is uberhaupt niets zichtbaar. Het rare is: in het boekje komt dat hele vierkantje als symbool niet voor.....

    Met andere woorden: online (nog) niet (helemaal) goed.
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2010
  16. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    PES is op het gebied van details in en op het veld inderdaad heer en meester. Echter is het zeer zwak dat een shirt van Groningen niet klopt. Ze hebben immers de licentie bemachtigd. Typisch Konami.

    Overigens heeft FIFA denk ik net zoveel lijkende gezichten als PES hoor, alleen zie je die niet terug in de kleinere competities. Dat is weer typisch luiheid van EA.

    Ehh... Licenties zijn zéker niet hetzelfde als competities. Een licentie geeft aan dat jij rechten hebt gekocht om alle officiele emblemen, logo's en namen te mogen gebruiken. Competities zijn gewoon competitites, met clubs erin.

    Ik vind het belachelijk dat PES geen neppe Schotse, Duitse, Deense, Noorse, Portugese, Turkse, Griekse, Russische, Amerikaanse, Zwitserse, Oostenrijkse, Belgische, etc. competities heeft. Waarom niet? Clubnamen hoeven niet overeen te komen. De spelernamen kun je gewoon toevoegen. Dan is het aan ons die te bewerken. Daar is die edit-mode voor.

    Ik vind dat Konami daarin gewoon laks is. Luiheid, niets meer, niets minder.

    FIFA kun je de snelheid ook van instellen, maar dat terzijde. Ook FIFA is niet perfect. De perfecte game bestaat ook niet. Echter betrap ik Konami erop dat ze bepaalde zaken nog steeds niet hebben aangepakt.

    Als ik een doeltrap neem, kan ik nog steeds niet naar de verste speler passen. Gaat altijd naar de dichtstbijzijnde speler. Keepers zijn nog steeds zeer matig. Laat ze dat eens fixen. De keepers zijn sinds PES 4 en 5 echt niet aangepakt. Laat ze nu eens écht vanaf de grond af aan iets opbouwen. Bouw een nieuwe engine met een ander team. Je zal er toch aan moeten geloven, want deze engine kan gewoon niet lang meer mee. Motion-capture alle bewegingen opnieuw en voeg ze niet toe, zoals ze nu gedaan hebben. Je ziet duidelijk verschil tussen nieuwe (soepelere) en oude (houterige) captures.

    PES is op dit moment een samengeraapt zooitje, wat mooi oogt hoor, maar niet meer kan anno 2010. Het spel is best leuk om te spelen en dat is het belangrijkste uiteraard, maar als ik FIFA11 speel heb ik ook genoeg fun. Bovendien is FIFA11 gewoon overcompleet.

    PES2011 is, ook al lijkt het eindelijk weer op een oude vertrouwde PES, nog niet sterk genoeg om FIFA van de troon te stoten. Ik hoop echter dat Konami doorvaart op deze koers en het FIFA volgend jaar echt moeilijk gaat maken. Ook bij FIFA mogen er zaken aangepakt worden (paal-magneet bijv). Ik blijf een zwak houden voor PES, maar Konami moet mij echt overtuigen en dat doet het op dit moment niet.
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2010
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Keeper loopt ook altijd alsof ie moet schijten als ie met de bal in z'n hand wil uittrappen! :+
     
  18. hfgrtNL

    hfgrtNL Active Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens. :thumbs:_O_
     
  19. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben het niet eens met al je punten Jows, maar kan ze wel begrijpen. Dit jaar kan je gewoon met je keeper uittrappen naar wie je wilt, maar zorgen stats ervoor dat je ene keeper verder kan uittrappen dan de ander( ook logisch).

    Maar die licenties , tja. Ik weet dat EA bij bijna alle licenties een alleenrecht heeft, wat het voor Konami onmogelijk maakt om deze te bemachtigen, maar fake leagues zou een goed idee zijn, maar daar zijn ze dit jaar dan ook mee begonnen.
     
  20. Go Ahead Eagles

    Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

    Berichten:
    1.775
    Leuk Bevonden:
    34
    Super bedankt voor het testen van de online mode en de uitgebreide beschrijving van je ervaringen! Ik weet wel dat ik PES laat liggen dit jaar, misschien ga ik nog voor FIFA, al schijnt het daar online ook (nog) niet best te zijn!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina