De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog iets waar ik net over lees:
    Sommige tv's schijnen veel last te hebben van input lag, zoals de EX500. Iemand ervaring met de Philips / Samsung / LG in mijn vergelijking of weet dat deze een gamemodus hebben?
     
  2. fortesque

    fortesque Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn keuze voor een nieuwe tv ook sterk laten afhangen van de input lag. De Samsung 32c530 schijnt een hele lage inputlag te hebben (14 ms) dus vandaar dat ik voor die tv ben gegaan. Er is een gamemode, maar volgens mij verandert dat enkel de beeldinstellingen en doet het verder niets.

    Ik vind het trouwens voor iedereen die een goedkope tv van 32 inch zoekt een aanrader. Het beeld is in vergelijking met mijn vorige tv (26r81b, ook van Samsung) scherper, vloeiender, helderder, kleurrijker en er zijn met name bij donkere beelden veel meer details te zien in het beeld. Enige nadeel is dat het scherm van de 32c530 duidelijk meer licht reflecteert dan m'n oude 26r81b, maar dit vind ik zelf niet echt een probleem. Hij kan niet op tegen de plasma die m'n ouders in de woonkamer hebben staan, maar ik ben nog geen enkele lcd of led tv tegengekomen die dat kan. Voor iedereen die groter dan 32 inch zoekt zou ik per definitie plasma aanraden.
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Zoals Lambik zou zeggen: "Ha, je weet het!" ;)
     
  4. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem ook vammidag gekocht! Hele toffe en goede pc tv voor zijn prijs. Het geluid is ook echt intens goed voor een TV imo. Enige 'nadeel' is 50HZ. Maar dit vind ik geen probleem.
     
  5. Rnd

    Rnd Active Member

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    0
    Ha mensen, zouden jullie mij kunnen helpen?

    Weet iemand de settings voor een PHILIPS 40PFL5605?

    Ik krijg die settings maar niet helemaal goed
     
  6. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de PHILIPS 32PFL5605?


    Bij mij staat het zo :

    Persoonlijk
    Scherpte 1
    Contrast 65
    Helderheid 50
    Kleur 67
    Ruisreductie Medium
    Tint Normaal
    Licht Sensor Aan
    Beeldformaat Niet op schaal

    Als iemand een betere instelling weet, wil ik het graag horen :)
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    lichtsensor aan, betekend dat dat hij je brightness autmatisch aanpast aan het omgevingslicht? Daar ben ik vooral s' avonds niet zon fan van.
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Die staat bij mijn Bravia sinds dag 1 op standje uit.
    Dat ding was veelste gevoelig.
     
  9. Rnd

    Rnd Active Member

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    0

    Netjes, bedankt man. En die xbox360 instelling heb je op 1080p,expanded en auto color space?
    Want dan nog krijg ik niet optimaal FULL HD beeld. :mad:
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2010
  10. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Hey guys,

    Wil mischien binnenkort upgraden (heb nu een JVC 37" HD-Ready) naar een 50" full hd tv.
    Maar vind zo lastig een keuze te maken wat.

    Moet het LCD worden? Of toch een plasma omdat de kleuren erg mooi zijn.
    Of moet ik toch met de tijd mee gaan en voor een led tv gaan (al vind ik led nu nog erg duur)

    Kortom ik heb geen flauw idee.
    Max budget is 1500,- dus ben bang dat LED zowiezo al gaat afvallen.

    Iemand wat tips voor me.


    Bvd
     
  11. fortesque

    fortesque Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niet heel veel verstand van televisies, maar ik weet wel dat de Panasonic 37PX80 van m'n ouders (een plasma) beter beeld geeft dan elke lcd en met name led (die vind ik echt vreselijk beeld geven) die ik tot nu toe heb gezien, ook de duurdere modellen. En die Panasonic Plasma is nog een redelijk goedkoop model ook. Ik zou dus, zeker in dat formaat, voor Plasma gaan. :cool:
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    wat bedoel je? Full hd moet je sowieso krijgen als je de xbox op 1080p en je tv geen overscan doet
     
  13. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    plasma 50" heb je al voor 750 euro, full-hd.
    ben alleen geen fan van plasma maar voor die prijs heb je een leuk tv-tje :D
     
  14. Dennis_88

    Dennis_88 Half Baked

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb net bij de Mediamarkt een 50 inch plasma gekocht.
    Ondersteboven vervoerd, nu werd mij net verteld dat ik hem eerst 1 tot 2 dagen recht moet laten staan? Is dit juist?
    Want ik heb echt dat kerstmis gevoel terwijl ik dondersgoed weet wat erin zit :9
     
  15. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is wel zwaar overdreven want er zijn namelijk genoeg budget LCD's (van Samsung en Sony) die makkelijk over deze stokoude Plasma heen walsen in alle opzichten behalve kijkhoek en motion resolution.

    Nou dat zijn in mijn opinie toch wel fabeltjes net als break-in. Zo'n Plasma kan gewoon meteen na bezorging aangesloten worden zonder problemen.
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2010
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Volgens mij zijn dat inderdaad verhalen die nog stammen uit de tijd van de eerste plasma's.
    Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe plasma gekocht bij plasmadiscounter en die verkoper verzekerde me dat bij bijv een nieuwe serie panasonic het echt niet meer nodig is om de tv op laag contrast in te spelen
     
  17. fortesque

    fortesque Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou een tv van 2 jaar oud niet stokoud willen noemen. Ik heb zelf alle Samsung tv's bekeken in de mediamarkt en ben zelf dus in het bezit van zo'n budget lcd (32c530). Ik vind het beeld qua helderheid en scherpte inderdaad beter dan bij de PX80, maar op vrijwel alle andere punten wint de plasma toch wat mij betreft. ;)
     
  18. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Nuff said. _0/
     
  19. fortesque

    fortesque Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, maar dat geldt ook voor jou. Ieder heeft zo weer zijn eigen mening. ;)
     
  20. Rnd

    Rnd Active Member

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik weet het maar ik zie die pixels nog best wel erg. Terwijl sommige dingen er heel strak uitzien
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina