[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 15]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Syn3rgy, 15 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Deel 1 mag toch zeker wel in de top 250? :'-(

2. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Kingdom of Heaven zou je meerdere keren moeten kijken.

Het geeft de kijker een waardig beleving en verhaal waarom Jeruzalem/Israel zo belangrijk is voor vele mensen. Ik moest alleen mezelf instellen op het feit dat orlando bloom de hoofdrol speelt.

Heb de film nu 3 x gekeken en ik moet erbij zeggen dat ik hem nog een keer wil kijken. Misschien komt het voort uit mijn liefde voor oude beschavingen, maar je kan er niet omheen . . . .. Het verhaal is pakkend en neemt je mee op een reis met een visuele sausje waar je U tegen zegt.

Of zeg ik dit puur omdat Ridley Scott mijn favoriete director is ???? (Sinds Bladerunner) :)

The Disappearance of Alice Creed

Man o man wat ben blij dat ik deze film heb gezien. Het verhaal gaat over een vrouw die gekidnapped wordt (Gemma Arterton, yumyum). Het begint gelijk goed. De eerste 10 minuten van een iflm voel je direct dat de mannen iets kwaadwilligs aan het plannen zijn. Met heel weinig tekst en een bijna arthouse manier van filmen pakt de film je direct vanaf het begin. Halverwege de film vallen de characters een beetje uit de boot, maar overall een uitstekende acterende Gemma Arterton, wie ik ook een lekker mokkel vindt sinds Prince of Persia.

7/10

Laatst bewerkt: 10 okt 2010
  3. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    The Last Airbender

Als toch een redelijk grote fan van de serie...
    Wat een ontiegelijk slechte film, slecht geacteerd, verhaal klopt echt totaal niet met de tekenfilmserie, zijn maar gestopt na 1 uur (wat we eigenlijk al hadden doen bij de 1e minuut)

Kan hem mooi in mijn 'worst movie ever seen' lijst stoppen.

Had al een hele slechte film verwacht, maar het was gewoon nog slechter. :lol:

1.5/10 (0.5 voor de moeite)

Laatst bewerkt: 10 okt 2010
  4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Zeker een hele korte lijst :p.

5. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
  6. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    The Long Goodbye (Robert Altman, 197:cool:

Privé-detective Philip Marlowe (Elliot Gould) krijgt van een vrouw de opdracht om haar man te vinden. Vlak daarvoor vroeg een vriend van Marlowe om afgezet te worden in Mexico, maar de reden daarvoor blijft tot naderhand onbekend. Het één blijkt met het ander te maken te hebben, en Marlowe zit er zowel zakelijk als privé midden in.

Een film met een typisch jaren 70 tijdsbeeld. Laid-back, nonchalant (ingegeven door het geweldige karakter dat Elliot Gould vertolkt) en ietwat schimmig en rommelig van aard. Je kunt er haast niet niet van houden. Los van de style ook een ruime voldoende voor de substance. Erg lekker filmpje.

7. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Das Weisse Band (Michael Haneke, 2009)

Een Duits dorpje wordt plots overspoeld door ongelukken waarvoor niemand een motief kan bedenken. Men verdenkt elkaar en de onderlinge verhoudingen zijn niet altijd even sterk. Veel meer dan dat is het eigenlijk niet. Dat hoeft opzich niet erg te zijn als het maar boeiend genoeg is, maar Das Weisse Band is zo langdradig en tussen de wat matte gebeurtenissen door dermate uit elkaar getrokken dat het simpelweg niet boeit. Het gebruikte zwart-wit en de fotografie zijn schitterend, geen twijfel, maar het zou wel iets meer in het teken mogen staan van de film. Je zit eigenlijk constant op het punt te wachten dat de film zich over het dooie punt worstelt, maar dat punt blijft uit, waardoor je achteraf het gevoel hebt naar net zo'n stroperig, formeel geheel hebt zitten kijken als ieder gesprek in de film. Erg jammer, want als het allemaal iets concreter en minder langdradig van opzet was had er met deze prachtige setting veel meer ingezeten.

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Nou nou zo slecht was ie toch ook weer niet? Ik vond hem wel vermakelijk. Maar ik ken het verhaal uit de tekenfilmserie dan ook niet. En ik heb hem in 3D in de bioscoop gezien.

9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dat komt omdat jij een fan bent van die serie. Ik vond de film zeker wel vermakelijk. En slecht geacteerd? niks van gemerkt. Verhaal klopt niet helemaal, beetje uit verhouding.

Maar om hem zo af te kraken?

Ik geef die film een 6.5

10. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Het was weer weekend!
    Zaterdag Shutter Island gekeken. Toffe film maar hij duurt me te lang. In het midden van de film zakt de spaning behoorlijk af waardoor je je intresse verliest. Dat word dan wel weer goed gemaakt op het einde van de film. 7/10

Gister Kick ass gekeken. Ik had er veel van verwacht maar vond er vrij weinig aan. Had echt een spektakel verwacht maar vond het aantal aktie scenes zwaar tegenvallen. Wel leuke humor trouwens. Maar waarom Nicolas Cage!!?? zonder die man was het eindcijfer toch iets hoger geweest. 6/10

11. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Nicolas Cage _O__O_

12. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    +1

[yt]7X4d3D8SncM[/yt]

13. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Ik hoop dat jullie een grapje maken??
    Er is maar 1 film waar ik hem goed vind en dat is lord of war. Mijn vriendin en ik riepen beide toen hij in beeld kwam, ah nee he!

14. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Alléén al om DIE film, één van mijn favo's _O_

15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Nicolas Cage? Matige acteur, veel slechte films, een aantal tergend slecht films waar ik echt buikpijn van krijg. En een paar leuke en goede acteerprestaties, maar ik vind het alles behalve een goede acteur.

16. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Die film was dan ook een van mijn favorieten niet de acteur op zich. Lord of War zet hij wel écht geniaal neer imo.

17. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Moet je Adaptation en Matchstick man eens proberen. Vooral in Adaptation vond ik dat Cage een erg sterke originele rol neerzette!

18. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Nicolas Cage is inderdaad lame. Ik vond Lord of War inderdaad wel goed, en The Family Man van hem wel goed. En hij heeft min of meer de carrière van Johnny Depp opgestart.

19. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hoe? :eek:

20. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    bron. Clint.be

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.