Kingdom of Heaven zou je meerdere keren moeten kijken.
Het geeft de kijker een waardig beleving en verhaal waarom Jeruzalem/Israel zo belangrijk is voor vele mensen. Ik moest alleen mezelf instellen op het feit dat orlando bloom de hoofdrol speelt.
Heb de film nu 3 x gekeken en ik moet erbij zeggen dat ik hem nog een keer wil kijken. Misschien komt het voort uit mijn liefde voor oude beschavingen, maar je kan er niet omheen . . . .. Het verhaal is pakkend en neemt je mee op een reis met een visuele sausje waar je U tegen zegt.
Of zeg ik dit puur omdat Ridley Scott mijn favoriete director is ???? (Sinds Bladerunner)
The Disappearance of Alice Creed
Man o man wat ben blij dat ik deze film heb gezien. Het verhaal gaat over een vrouw die gekidnapped wordt (Gemma Arterton, yumyum). Het begint gelijk goed. De eerste 10 minuten van een iflm voel je direct dat de mannen iets kwaadwilligs aan het plannen zijn. Met heel weinig tekst en een bijna arthouse manier van filmen pakt de film je direct vanaf het begin. Halverwege de film vallen de characters een beetje uit de boot, maar overall een uitstekende acterende Gemma Arterton, wie ik ook een lekker mokkel vindt sinds Prince of Persia.
7/10
Laatst bewerkt: 10 okt 2010