De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fortesque

    fortesque Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Op een groot scherm zal het verschil wel te zien ja, maar 37/40 inch is niet zo heel erg groot en ik ga er vanuit dat hij er van een afstandje naar zal kijken. Daarnaast zijn er dus maar heel weinig games die 1080p ondersteunen. Tevens begon ik dat stukje met 'ik vind', het zal per persoon verschillen of je het verschil ziet of niet.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2010
  2. Rbz NL

    Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.343
    Leuk Bevonden:
    8
    ik heb een probleem met mn hdmi kabel naar mn hdtv. Als ik mijn xbox aanzet blijft het scherm gewoon blauw maar de xbox gaat wel aan. Hij heeft het wel gedaan dus het is raar dat ie nu niet werkt. Iemand een idee?
     
  3. Olifunf

    Olifunf Runnin on Acid

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    16
    Meer dan 40 lijkt mij wat druk op de ogen met al die felle kleuren maar misschien heb je wel gelijk. Ok jullie hebben mij overtuigd dat de samsung een betere keus is maar vraag ik me af hoe deze in vergelijking is met de philips (prijzen liggen op 50 euro van mekaar af) Het gaat dan om de Samsung LE40C650 voor 650 euro en de philips 37 pfl 7605 voor 700 euro. Ik ben slecht in knopen hakken en vind ze beide gaaf. Welke is het beste voor gaming aangezien de prijzen dicht bij elkaar liggen.....?

    Thanks!
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2010
  4. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben op zoek naar een 32 inch full HD scherm, die zal dienen als monitor iemand enige suggestie? Budget: 400

    Deze zal naast mijn 24 inch hp w2408h komen te staan, die vanaf dan gekanteld er naast zal staan voor e-mail en forums etc.
    Gaat dual screen/view hier wel makkelijk mee om, als er éen gekanteld staat zoals op dit plaatje? Weet namelijk wel dat windows gewoon meedraait als ik het scherm kantelt, maar dual screen?

    Als laatste vraag: de resolutie nu is 1920 - 1200, wat zal een full hd tv geven geconnected aan een pc, 1920 - 1080?
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2010
  5. fortesque

    fortesque Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    De C650 lijkt me een goede keuze, al heeft deze wel een hele hoge inputlag, wat voor gamen misschien niet ideaal is. Een betere keuze is waarschijnlijk de C550 die een stuk goedkoper is. Bij de 32 inch varianten heb ik de C450, C530, C550 en C650 van Samsung allemaal bekeken en ik kon qua beeldkwaliteit echt het verschil niet zien. Ik vond de Philips tv's (ook na het veranderen van de beeldinstellingen) duidelijk minder goed beeld geven, maar het hangt er natuurlijk vanaf wat voor beeld je prettig vind. Ik vond het op de Philips tv's te overdreven.

    Mijn advies is dus om voor de goedkopere C550 te gaan, zeker als je van plan bent veel te gaan gamen.

    Als je met dat budget een 32 inch Full HD TV zoekt zou ik zeker voor de Samsung 32C530 gaan. Vond dit samen met de C450 (die is helaas niet Full HD) de beste tv in dit formaat die ze daar hadden staan en heb hem zelf dan ook aangeschaft, ben er zeer tevreden mee. Via de PC zal het beeld 1920 x 1080 zijn ja. Ik heb verder helaas geen verstand van dual screen op windows...
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2010
  6. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Resolutie word dan idd 1920 x 1080p.

    Je kan gewoon het 2e scherm kantelen, is binnen 10 seconden geregeld op je computer. Ook dual screen (heb ik zelf ook ;)) :thumbs:
     
  7. Dennis_88

    Dennis_88 Half Baked

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel dagen moet je een plasma op halve kracht laten inspelen?
    Ik ben het nu wel een beetje zat ik wil kleur! :+
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    200 branduren ;)
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    je hoeft alleen maar te zorgen dat je het contrast niet te hoog zet hoor ;)
    Aangezien het contrast van een plasma veel hoger is dan die van een lcd (je gelooft toch niet echt dat een lcd een contrast heeft van 1.000.000:1?), zal dit weinig nadelig zijn voor de beeldkwaliteit.

    Nogmaals: kleur kan gewoon hoger gezet worden. Vind je t beeld dan nog niet mooi, zet dan het contrast hoger en let op image retention. Als je hier weinig last van hebt, is er niks aan de hand.
    Dat hele inspelen is steeds minder een issue.
     
  10. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Vindt ik eerlijk gezegd niet, heb mijn plasma ongeveer anderhalf jaar geleden aangeschaft en 200 branduren het contrast dik onder de 50% gehouden. Uiteindelijk zijn er wat ondertitels in gebrand die, dan wel weer, zichtbaar zijn als je er echt op let, alsnog mag je denk ik wel de eerste 200 uur het contrast goed laag houden, zo'n 40% zou ik zeggen. Zelfs erna zal ik 'm niet heel erg verhogen. O.a. films zien er veel minder naturel uit als je het contrast bijvoorbeeld naar 70 zetten, wat volgens mij velen doen omdat ze vinden dat het beeld er dan mooier uitziet en het strand en de zee meer straalt.
     
  11. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand misschien iets over HD bestanden en Sony LCD TV's? (EX500).
    Zijn er formaten die ondersteund worden via USB?
    Ik had namelijk een MotoGP race gedownload, 720p MKV bestand.
    Deze heb ik omgezet met het programma MKV2VOB, zodat het bestand in ieder geval herkend wordt (.MPG) via DLNA.
    Ik gok dat mijn laptop het niet aan kan om HD bestanden te streamen. Dit gaat namelijk erg schokkerig. Bestand afspelen vanaf de laptop zelf gaat wel goed.
     
  12. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    MKV ondersteund ie helaas niet. Verder gaat het streamen via DLNA wel goed zonder schokken bij mij, over het draadloos netwerk zelfs. (heb wel een wireless N netwerk) Maar de kwaliteit van SD content is zo belabberd dat ik toch altijd maar mijn laptop aansluit via HDMI. De TV kan niet zo goed upscalen helaas, als je wilt kan ik er wel even een foto van maken wat je dan krijgt.
     
  13. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    SD content zoals Divx? Dat ziet er inderdaad belabberd uit: blokkerig en licht schokkerig. Opeens echt overduidelijk wat Divx compressie doet, in tegenstelling tot de kwaliteit op een SD televisie.
    Tjah, ik heb sowieso een oudere laptop, Asus A6Ja, geen HDMI aansluiting, VGA zou wel kunnen dan.
    1.6Ghz Core Duo zal wel te krap zijn voor het streamen van HD.
    SD content geeft betere kwaliteit als je een laptop aansluit?
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2010
  14. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ja alle SD content is gewoon slecht bij mij, allerlei strepen door het beeld en zulk soort ongein, ook de compressie is erg goed zichtbaar inderdaad. Ik heb het hier overigens alleen over via het netwerk gestreamde content, digitale TV via de satelliet is gewoon mooi.

    Wanneer je je laptop aansluit op de TV wordt de tv gewoon een externe monitor voor je laptop, dus ja, het zal er dan een stuk beter uit zien. Als je veel series en films kijkt kan ik je zeker aanraden om een (goedkope) laptop met HDMI te kopen of een media player met een netwerkaansluiting. Is echt een genot om naar te kijken!
     
  15. Raafie

    Raafie GT: Raafie

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    677
    Mede plasma gebruikers, ik heb een vraag. Heb sinds anderhalve maand een panasonic g20 en heb ernstige image retention. Ik zie namelijk de HUD van F1 2010 duidelijk op mijn scherm, echter wel alleen als ik helemaal zwart beeld heb. ( of ik moet echt dicht op gaan zitten ) Ik heb bang dat het eigenlijk geen retention is maar dat het is ingebrand. Misschien speel ik wel teveel uur achter elkaar? Game namelijk best veel. Ik heb de tv wel op thx modus staan en contrast op 36, brightness op 30. Heeft iemand hier ervaring mee?
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    zorg er ff voor dat je ná t gamen de tv ff op een ander beeld zet.
     
  17. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Wellicht ben ik paranoide aan het worden, of het is echt een probleem, ik kom er niet helemaal uit. Ik heb thuis een 46 inch LED Samsung 7- serie staan. Voorheen maakte de tv als hij aan stond kwa geluid een heel licht pieptoontje (nauwelijks waarneembaar aan de achterkant). Nu ik mijn versterker heb aangesloten en de digitale tv van de UPC opnieuw heb aangesloten lijkt de tv een heel licht brom/zoem geluid(je) te maken in het midden van de tv aan de achterkant. Je moet wel heel dichtbij de tv staan om het te horen, zeg maar een centimeter of 20 vanaf de achterkant gezien, maar ik weet dat het voorheen niet zo was met het aansluiten van de PS3. Het afkoppelen van de versterker en de mediabox had geen veranderend effect, evenals de TV op een ander stopcontact aansluiten zonder verdere apparatuur. Ook de stekker 180 graden draaien en opnieuw aansluiten had geen effect. Nu ben ik bang dat er wellicht iets los zit, bijv een trafo of dat ik een kleine kortsluiting heb veroorzaakt. Nu weet ik wel dat een tv zelden volledig geluidsloos is (ook mijn monitor hoor je enigzins als je je oor erbij houd), maar ik maakte me toch een beetje zorgen. Helaas ben ik geen electricien anders had ik alles kunnen nameten. Heeft er iemand een idee/ervaring hiermee?
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2010
  18. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.851
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Als het goed is krijg ik morgen een Samsung PS42C450 plasma binnen.

    EIN-DE-LIJK!

    Niet FullHD, maar aangezien het 42 inch is, en maar 300 euro kostte bij de Saturn in HHW, toch maar gekocht. Vooral omdat als ik straks verhuis ik waarschijnlijk een nieuwe plasma wil kopen.

    Hopelijk geen problemen met buzz enzo, of dat ze dat ding verkeerd vervoeren ofzo, en dat ik dus eindelijk in een leuke beeldkwaliteit kan gamen :)

    Moet alleen even kijken welke games ik kan spelen waar er geen HUB in beeld staat enzo. Misschien Mirrors Edge of Portal ofzo!?
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een piep geluid kan veroorzaakt worden door een aantal dingen.
    1. Transformator.
    2. Een elco/condensator.
    3. Statische lading die niet weg kan.

    Een piepende trafo komt wel vaker voor en kan in de meeste gevallen geen problemen veroorzaken.

    Een piepende elco/condensator is een ander verhaal , deze kan namelijk veel schade veroorzaken aan de printplaat als deze kapot gaat.

    Heeft de tv een geaarde stekker en is de wandcontactdoos ook geaard ??
    Hiermee zou je punt 3 kunnen oplossen.

    Het beste is om toch iemand erbij te halen die meer verstand heeft van electronica.
     
  20. Signex

    Signex RIP Paul Walker!

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    9
    Iemand ervaring met Samsung LE37C550? ik wil mijn Logitech Z-2300 aan de TV aansluiten, kheb de headset ingang geprobeert, een adapter, en deze kabeltje: http://www.bol.com/nl/p/elektronica/hama-adaptor-2-cinch-3-5-mm/9000000004982671/index.html niks blijkt te werken :mad: Togh hoor ik de meeste zeggen dat het via die kabeltje moet werken... of headset ingang. Heb het bij 3 TV's geprobeert.

    PS. Het gaat om een splinternieuwe TV gister binnen gekrege dus hij is niet stuk xD
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina